|
Epicon bio |
Besvar ![]() |
Side <12345 11> |
Forfatter | |
baekgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det ser rigtigt godt ud, en af det bedre herinde.
Nå ja, i har sku for mange penge i den alder, SU og arbejde, det ruller bare når man bor hjemme. Jeg mindes tiden med glæde ![]() Hvordan gør din velodyne det? jeg er selv på udkig efter en diskret sub. |
|
|
|
![]() |
|
rene49 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 871 |
tja. SU for mit vedkomende er lav ! 1100.kr i måneden, intet man bliver rig af. Et arbejde ved siden af skole er at fortrække ja ![]() Hvis du er på udkig efter en diskret subwoofer, så kan jeg godt anbefale en velodyne spl800i som jeg har ! ![]() Det er en lille kruft kugle ![]() Snak evt. med Christian Fra CSN teknik, købte min hos ham, utrolig god personlig service ! og læs evt. Hother's anmeldelse af subben: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1770&zoneid=1
Redigeret af rene49 - 18-December-2010 kl. 17:00 |
|
![]() |
|
baekgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
Haha jeg ved alt om SU, jeg er på 7 semester på uni, og tro mig de 1100, det ER café penge, eller hifi penge i dit tilfælde
![]() ![]() Nå men det er ikke en tude konkurrence, det lyder godt, min stue er godt nok ca. 30 m2, men underboen skal jo også kunne være der. Så det er nok sådan en minivee jeg skal kigge efter. Det lyder til, at folk generelt er meget glade for den. |
|
|
|
![]() |
|
rene49 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 871 |
jeg har ikke hørt den i større rum. men synes alle virkelig tilfredse med den. men den vil selvfølgelig ikke lave samme lydtyk i dit rum på 30m2 som mit værelse på 14m2 :D
Du kan jo evt. kigge på spl1000i altså samme model bare med en 10" i stedet. eller holde øje med en brugt 12" R serie eller lign. der er af og til nogen velodyne på dba. så forleden en DD12 der inde.
|
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
Nu er der altså også en del andre subs som kan sparke røv - det er synd det næsten kun er Velodyne og SVS bliver nævnt hver gang nogen spørger efter hjælp til subwoofere. Efter min mening bør man kigge på:
BK Electronics Epik Subwoofers Earthquake Audio (en test på nerds.dk bliver Velodyne i 10k+ klassen (spl1000r) trumfet af en til 6k.. kig efter minime) edit: og ja, Su'en er ikke så stor igen når man lige fyrer 5k af på bøger ved semesterstart
![]() Redigeret af Anima - 18-December-2010 kl. 20:04 |
|
![]() |
|
Samme her
![]() Vil da lige kigge lidt på de subs, de plejer at vide lidt om sagerne på nerds.dk |
|
|
|
![]() |
|
Folk, inklusiv mig selv, har det jo generelt med at købe/ at gøre det samme som mange andre. Hvis mange har velodyne eller SVS falder valget jo ofte på det de andre har, for det må jo være godt når flertallet har det.
Jeg har ikke hørt de andre, men jeg kiggede også på Earthquak da jeg skulle købe min velodyne.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Jeg har B&W ASW610 SUBWOOFER som kan købes for 4500kr i hifiklubben. Det er også den i samme serie som dine andre højtalere. Den lyder rigtig godt sammen med 683'erne.
![]() |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
Hvilket er meget synd, da vi så alle har samme anlæg til sidst da alle bare går ned og køber i Hifiklubben.. der er andre end de mest kendt mærker som laver noget godt - har du hørt om Magnepan? - nej? Men de laver simpelthen nogle højttalere som sætter de kendte mærker til vægs. Prøv at se hvor god en højttaler du kan få til under 10k. Mange mener de laver nogle af de bedste højttalere til pengene!
|
|
![]() |
|
jeg vil langt fra mene alles anlæg stammer fra hifiklubben, mange har måske nogen dele derfra. som jeg også selv har. Men mit setup er langt fra 100% fra hifiklubben. nej jeg kender ikke disse højtaler, jeg synes et mærke der er total overset her i Danmark for tiden, det er Jamo. og det er endda dansk ! De laver altså stadig rigtig gode højtaler.
|
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Enig....Magnaplan spiller rigtig godt , specielt til pengene. Men det er alt andet end en komplet højtaler. Den magter ikke at spille dynamisk bas, overhovedet. Men hvis man er til Norah Jones - Diana krail - Eva cassidy og lign behøver man til gengæld ikke lede længere. Her har de en nærvær som traditionele højtalere ikke kan opnå |
|
![]() |
|
Ikke at vi skal have en stor diskussion, men at spille dyb bas er også akilleshælen på en elektrostathøjttaler. Det kræver er areal på højttaleren som er som en hel væg. Prøv at sætte en god bas/sub sammen med en Magnepan og man er virkelig et system som vil frem af. ML benytter fx. en traditionel enhed til at tage de dybe toner sammen med en stor elektrostatisk enhed til diskant og mellemtone.
Ulempen er bare at man skal have en ordentlig forstærker, hvilket 90% af folk herinde ikke har for at drive dem.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 11> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |