|
Epson EH-TW3200 til 6999,- |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |
Flubber
Bruger Oprettet: 30-August-2009 Status: Offline Point: 161 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bliver nok høvlet ned nu... Men i stedet for at bruge væggen direkte som lærred, så køb et rullegardin i eksempelvis IKEA og monter det på nogle træskinner og sæt det op på væggen. Det er selvfølgelig langt fra den optimale løsning, men billedet bliver rigtig meget bedre på den måde. Og det koster jo kun ca. 150 kr. Så kan man altid opgradere når finanserne er til det
|
|
nybegynderen
Ny bruger Oprettet: 01-Februar-2011 Status: Offline Point: 18 |
Funktioner
Tak(0)
|
helt enig..som start købte jeg Tupplur hvid mørklægningsgardin i Ikea til 229. Den er 2m bred, som vel svarer til ca 90"...Det er faktisk ret flot, ihvertfald en del bedre en en hvidmalet væg (i mit tilfælde)
TW3200 kan klare op til 300" mener jeg det er , men så skal den langt væk...arbejder selv hen imod 110" som er det maksimale jeg kan have i min bio da endevæggen ikke er bredere :-) |
|
Willads
Super bruger Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 444 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvor lysstærk er TW3200 ? Hvor mørkt skal der være i rummet før man får et rimeligt billede? Jeg tænker på om man kan sidde og se en fodboldkamp uden man behøver at mørklægge stuen.
|
|
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
|
Wheels
Bruger Oprettet: 06-September-2008 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 67 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kommer nok an på, hvad du forstår ved et rimeligt billede . Min TW3200 står i et kælderværelse med meget begrænset lysindfald. Jeg bruger cinema-mode, når lyset er slukket og der er helt eller næsten helt mørklagt. Jeg bruger living room-mode når loftslyset er tændt. Begge dele er absolut rimeligt for mig. Og så kører jeg i øvrigt hele tiden i eco-mode - slår du det fra, er der endnu mere lys at hente. Men uanset hvad, så er TW3200 temmelig lysstærk, så jeg tvivler på, du kan finde en model, der kan gøre det meget bedre i dagslys.
|
|
Willads
Super bruger Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 444 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
|
PF
Super bruger Oprettet: 22-December-2008 Status: Offline Point: 485 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg overvejer også at investere i den her projektor. Da det er min første projektor, ville jeg købe den fra ElGiganten, så jeg i tilfælde af at den ikke er mig, kan pakke den ned igen og aflevere den tilbage.
Men hvad kan man bruge som midlertidigt lærred? Mine vægge er no-go, da de for det første er brune og for det andet skal et evt. Lærred hænge foran mit tv. Jeg synes engang at jeg hørte at man kunne bruge en voksdug, vil det give et nogenlunde resultat? Det er udelukkende til at prøve en enkelt gang, så jeg kan danne mig en mening om det. |
|
BigRaj
Guld medlem Oprettet: 03-Januar-2011 Sted: Malmö Status: Offline Point: 1464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har Epson. Godt nok Eh3500 men har aldrig fortrud. Mht om 90" er for lille. Nej da. Ikke de første par uger:-) Mer vil ha' mer... Har haft 92" i et par måneder men har nu købt 106"... og det er osse alt for lille:-). Du kan købe manuelle rullelærreder for meget rimelige penge. Hold fx øje herinde på recordere i købe/salgs forummet. Mht. lysstærk. Med den Epson kan du sagten se en fodboldskamp i dagslys uden at skulle mørkelægge. Gør det selv ofte og har gulv til loft vinduer i stuen. Selvfølgelig er oplevelsen klar bedre når der er mørkt. Jo mørkere jo bedre. Og så kan du osse køre i Eco mode når der er mørkt og dermed spare på pærerens levetid. I dagslys er Eco mode no go
Redigeret af BigRaj - 25-Maj-2012 kl. 15:01 |
|
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Maximér fra starten! :) Det er det bedste råd mht. projektorlærred. Film i scope (som langt de fleste er) tåler et meget større billede end folk umiddelbart tror.
|
|
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
Personligt synes jeg det kommer meget an på hvad man ser. Jeg ser en del TVshows , som er i 16:9. De kan let blive for store (høje) hvis man ikke sidder langt nok væk. 100" på tre meter afstand kan let blive for meget, specielt hvis man ikke har lærredet langt nok nede. Til scope film kan det til gengæld næsten ikke blive bredt nok.
MVH
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Helt enig. CIH er vejen frem mht. projektorsetup.
|
|
McNiklas
Guld medlem Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: 4100 Ringsted Status: Offline Point: 1691 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du havde tænkt dig og aflevere den igen måske.. skal du købe på deres hjemmeside
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Elgiganten har 14 dgs returret i butikken
|
|
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |