recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Epson og 4K HDR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Epson og 4K HDR

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2020 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg havde nu tænkt mere på at sammenligne med en gl JVC X3 eller lignende som kan købes til 5000kr eller mindre, så kan vi måle støj og performance parametre.

Hvordan kan du sammenligne HDR og SDR på en projektor der ikke er HDR kompatibel?

Det kunne være rigtig fedt hvis du vil bruge 30 minutter på at se denne test igennem, den er meget informativ med seriøse målinger og viser JVC direkte mod Epson og Optoma.



Den har jeg set, hvorfor er det du syntes det er en seriøs test med seriøse målnger?
Er det fordi det er en ældre fyr der snakker meget?
Forklar gerne hvordan du måler kontrast?

Ingen Projektor er HDR kompatibel, de er alle bare projektoere der kan lave et billede, nogle har mere avancerede/ kraftigere processore end andre, JVC X3 er i dette tilfælde i stand til at levere mindst 10 gange mere dynamik.

Men syntes du ikke vi skulle mødes og lege med det, så kan jeg ilustrere det for dig.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2020 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg havde nu tænkt mere på at sammenligne med en gl JVC X3 eller lignende som kan købes til 5000kr eller mindre, så kan vi måle støj og performance parametre.

Hvordan kan du sammenligne HDR og SDR på en projektor der ikke er HDR kompatibel?

Det kunne være rigtig fedt hvis du vil bruge 30 minutter på at se denne test igennem, den er meget informativ med seriøse målinger og viser JVC direkte mod Epson og Optoma.



Den har jeg set, hvorfor er det du syntes det er en seriøs test med seriøse målnger?
Er det fordi det er en ældre fyr der snakker meget?
Forklar gerne hvordan du måler kontrast?

Ingen Projektor er HDR kompatibel, de er alle bare projektoere der kan lave et billede, nogle har mere avancerede/ kraftigere processore end andre, JVC X3 er i dette tilfælde i stand til at levere mindst 10 gange mere dynamik.

Men syntes du ikke vi skulle mødes og lege med det, så kan jeg ilustrere det for dig.

"Ingen projektor er HDR kompatibel" ClapClapClapClapClap

Det må være den afsluttende kommentar for denne debat. Tak for snakken.

Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2020 kl. 15:26
ja det er svært at have en debat når den ene part intet sagligt bidrager med. 

@stridsvognen: jeg vil meget gerne deltage i en sådan aften
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2020 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg havde nu tænkt mere på at sammenligne med en gl JVC X3 eller lignende som kan købes til 5000kr eller mindre, så kan vi måle støj og performance parametre.

Hvordan kan du sammenligne HDR og SDR på en projektor der ikke er HDR kompatibel?

Det kunne være rigtig fedt hvis du vil bruge 30 minutter på at se denne test igennem, den er meget informativ med seriøse målinger og viser JVC direkte mod Epson og Optoma.



Den har jeg set, hvorfor er det du syntes det er en seriøs test med seriøse målnger?
Er det fordi det er en ældre fyr der snakker meget?
Forklar gerne hvordan du måler kontrast?

Ingen Projektor er HDR kompatibel, de er alle bare projektoere der kan lave et billede, nogle har mere avancerede/ kraftigere processore end andre, JVC X3 er i dette tilfælde i stand til at levere mindst 10 gange mere dynamik.

Men syntes du ikke vi skulle mødes og lege med det, så kan jeg ilustrere det for dig.

"Ingen projektor er HDR kompatibel" ClapClapClapClapClap

Det må være den afsluttende kommentar for denne debat. Tak for snakken.


Ilm, du er altid velkommen til at inviter, skulle du få lyst til at ilustrere hvordan en HDR fungere på en entry level LCD projektor med 25:1 kontrast, jeg medbringer gerne demomatriale og måleudstyr.
Og giver naturligvis en flaske vin eller en kasse øl for ulejligheden. 
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2020 kl. 18:20
Det lyder som om i har en del erfaring med projektorer selvom I ikke er helt enige.

Hvis man har 10k til en projektor ville det være hul i hovedet at købe sådan en her, fremfor en 10k epson ?
DKK 11,301.04  34% Off | Xiaomi Mijia 4K Laser Projector Home Cinema TV Projetor Short Focus 5000 Lumens Wifi Bluetooth 3D Proyector DPI Video Beamer

Det er umiddelbart placeringmulighederne der tiltaler mig ved denne projektor.
Desværre kan man jo ikke se den i brug nogle steder.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2020 kl. 20:52
Du bør tage ud og få en demo, du får ca hvad du betaler for, både DLP og Epson er lav kontrast projektoere.
Personligt vil jeg ikke kunne holde ud at se på noget af det, andre er vilde med det, så det er svært at anbefale noget da det er smag og behag.

Husk told og moms på produkter impoteret fra Kina og regn ud hvad det koster at sende den retur hvis du skal reklamere den.

Den har da Wifi og Bluetooth, så kan sikkert bruges til at streame musik hvis billedet er for ringe.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2020 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det lyder som om i har en del erfaring med projektorer selvom I ikke er helt enige.

Hvis man har 10k til en projektor ville det være hul i hovedet at købe sådan en her, fremfor en 10k epson ?
DKK 11,301.04  34% Off | Xiaomi Mijia 4K Laser Projector Home Cinema TV Projetor Short Focus 5000 Lumens Wifi Bluetooth 3D Proyector DPI Video Beamer

Det er umiddelbart placeringmulighederne der tiltaler mig ved denne projektor.
Desværre kan man jo ikke se den i brug nogle steder.

Jeg vil anbefale at handle i en dansk butik, så kan du købe to eller tre projektor hjem, og sende dem retur som du ikke vil beholde. Det er også en god ting at få garanti.

Jeg ville kigge på Optoma UHD51, Epson EH-TW7100 eller TW7400 hvis budget kan klare det. Optoma har måske en anelse bedre billede, men Epson har mere lys og mere fleksibel optik. Jeg fravalgte Optoma fordi den hos mig vil skulle hænge lige midt i stuen, hvor Epson kan stå ved bagvæggen.

Prøv eventuelt denne udregner inden køb, for at se hvordan de forskellige modeller passer i din stue:
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2020 kl. 16:18
Jeg er på udkig efter en erstatning for min Epson TW3200. Skal hænge i min stue og på 120" GrandView Tab Tension lærred.
Hvilken kan i anbefale mellem UHD51, TW2700 eller TW7100?
TW7100 skulle have bedre kontrast end TW7000 også i virkeligheden.
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2020 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg er på udkig efter en erstatning for min Epson TW3200. Skal hænge i min stue og på 120" GrandView Tab Tension lærred.
Hvilken kan i anbefale mellem UHD51, TW2700 eller TW7100?
TW7100 skulle have bedre kontrast end TW7000 også i virkeligheden.

Hvis det ikke er et problem med placeringen "tæt" på billedet, og du ikke har alt for meget dagslys ville jeg gå med Optoma UHD51. TW7100 har rigtig glas optik, så det er den store forskel på den og så lillebror TW7000.


Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2020 kl. 07:52
Tak for svar. Jeg har nuværende ca. 4.5 meter til billedet og min projektor er loftshængt.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2020 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg er på udkig efter en erstatning for min Epson TW3200. Skal hænge i min stue og på 120" GrandView Tab Tension lærred.
Hvilken kan i anbefale mellem UHD51, TW2700 eller TW7100?
TW7100 skulle have bedre kontrast end TW7000 også i virkeligheden.

Hvis det ikke er et problem med placeringen "tæt" på billedet, og du ikke har alt for meget dagslys ville jeg gå med Optoma UHD51. TW7100 har rigtig glas optik, så det er den store forskel på den og så lillebror TW7000.



Er glas altid bedre end plast?
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2020 kl. 19:02
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu