|
Epson TW3200 eller TW5900 (5910) |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Centric, måske anerkender du Arbejdstilsynets beskrivelse, som sjovt nok er den samme
|
|
centric
Super bruger Oprettet: 25-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det gør jeg da i hvert fald. Men de skriver jo også kun den del som den anden hjemmeside fik gengivet fint. Bonusinfo: En normalthørende kan faktisk høre -1 dB SPL (atmosfærisk tryk) ved enkelte frekvenser og skal en del over 0 dB SPL ved meget og høje og lave frekvenser før man kan høre det. Nu snakker vi hørekurver, hvilket skrives dB HL (lydniveau i forhold til høre evne/hearing level.) Nu vil jeg stoppe med lydsnakken. Tråden har drejet sig i en retning trådstarter ikke får ret meget ud af. Tilbage til valg af projektor. |
|
Hifi_andy
Bruger Oprettet: 08-November-2011 Sted: København Status: Offline Point: 123 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du ikke skal bruge 3D så klart TW3200. En ven havde begge enheder hjemme til test og 2D billedet på 3200'er er unægteligt skarpere. Vi testede med både konsol, film og websurf og specielt ved tekst kunne man se tydelig forskel mellem dem i skarpheden.
|
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har ikke selv sammenlignet dem, men i denne artikel: http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/projectors/epson-eh-tw5900-1087979/review , står der, " Like the TW3200, it's a full 1080p LCD projector. You get vibrant, saturated colours and nice, clean whites. In fact, the TW5900 is noticeably superior to the TW3200 in every regard. "
Mon ikke 5910 er blevet forbedret yderligere? |
|
T0biasDK
Ny bruger Oprettet: 03-Juli-2008 Status: Offline Point: 18 |
Funktioner
Tak(0)
|
Supergris:
Ja den anmeldelse kender jeg godt til, men spørgsmålet er hvor meget man skal lægge i den idet de har et helt afsnit om fordelen i at 5910 har lens shift, hvilket den jo ikke har - det stiller mig noget tvivlende overfor hvor meget man skal tro på anmeldelsen.. og den danske anmeldelse fra altomdata du linker til er den samme anmeldelse bare oversat til dansk - præcis samme ordlyd og samme forfatter :)
|
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tjah, man skal jo ikke tro på alt, man læser. Jeg kan ihvertfald fortælle dig, at jeg nu har kørt 3700 timer med min TW3200, og er meget tilfreds. Jeg sidder små 4 m. fra lærredet, der er på 112 ".
Jeg kunne nu godt tænke mig at opgradere til en i 20.000 kr. klassen, men man har vel altid lov til at ønske sig noget... Alle der har set min opstilling synes det er vildt fedt, og tror det er en kæmpefladskærm, da jeg kører med et fastramme-lærred med sort ramme om...
|
|
T0biasDK
Ny bruger Oprettet: 03-Juli-2008 Status: Offline Point: 18 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg valgte i hvertfald at se bort fra den anmeldelse - synes ikke det virker troværdigt - hvis den virkelig var markant bedre på alle punkter som de skriver, så ville der nok heller ikke være så meget diskussion om det rundt omkring :) 3700 timer var da også en sjat - så har du vel skiftet pæren mindst en gang? |
|
Supergris
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, jeg har ikke skiftet pære endnu, så den har da holdt meget godt. Jeg har kørt meget med den, da jeg også har brugt den som tv, og har været sygemeldt i et lille års tid. Så kører den jo mere end normalt...
Jeg mener heller ikke, man kan være andet end tilfreds, til den pris den koster, men der er jo altid plads til forbedringer. Godt at du kom op i størrelse på dit lærred...
|
|
stridsvognen
Guld medlem Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lyder da som en der har sprunget over .. tror tænker og har læst.. Og givet den gas på hands on erfaring.. RESPEKT.
Måsk trådstarter kunne forhandle samme mulighed.. Prøv begge modeller, eller lyt til dem der ved, og ikke dem der tror..
Størrelse på lærred.. gør det du syntes.. Det kan aldrig blive for småt.. Men du kan sidde for tæt på... Og afstand på 2x lærreds brede er et godt udgangspunkt for en digital projektor.
Jo mindre lærred jo tættere pixelstruktur, og mere smooth billede.
"Kan godt være mit lærred ikke er særligt stort, men det er tilgengæld langt væk"..
Godt nytår !!! Redigeret af stridsvognen - 04-Januar-2013 kl. 17:49 |
|
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
|
Kasper Jensen
Guld medlem Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tjek levt. elgigantens tilbudsavis. Der har de bud på en TW5900.. Er ikke kommet på deres hjemmeside endnu. |
|
Bruger udmeldt 10
-- Oprettet: 03-December-2007 Status: Offline Point: 530 |
Funktioner
Tak(0)
|
. Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 10:39 |
|
Kasper Jensen
Guld medlem Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
Funktioner
Tak(0)
|
Rigtigt. Ved ikke hvorfor jeg i en stille stund her på job, syntes den skulle koste 6999,- i avisen, som jeg læste i går aftes. Det havde jo egentlig været billigt... :)
|
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |