recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er 48 FPS muligt på BluRay?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er 48 FPS muligt på BluRay?

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2012 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Thomas_H Thomas_H skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nej!

Du vil med fandens vold og magt dømme en teknik ude, som har fungeret i flere menneskealdre uden problemer. Bare for at få billedet til at blive smoother. Jeg foretrækker nu at jeg kan se det er en film og ikke et computergeneret billede.

Har du også sat en Scaler på dit TV, så HD-indhold bliver lavet om til 720x576 interlaced, da den opløsning jo har fungeret uden problemer i 50 år? Ellers ser tv-shows og tv-aviser jo ikke ud, som de har gjort før.

Synes det er lidt underligt, at man bliver dømt underlig, i et teknik-forum, fordi man gerne vil have ny og bedre teknik...

1080HD er jo det samme som 35 mm film i biffen eller dårligere. Så heller ingen grund til den sammenligning.

Jeg har ikke kaldt dig underlig. Og jeg er heller ikke imod ny teknik som et valg instruktøren kan gøre. Men derfra og så til at dømme 24fps ude er der også ret langt.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2012 kl. 23:07

Synes det er lidt underligt, at man bliver dømt underlig, i et teknik-forum, fordi man gerne vil have ny og bedre teknik...

Var det ikke dig der lagde ud med, at dømme 24 fps forældet, og stemple alle dem der stadig synes det er godt nok som dumme?

Bundlinjen er, at det ikke kan lade sig gøre på Blu-ray, som formatet er i dag. Der skulle i så fald en ny standard til, og dét sker nok ikke lige med det samme. Hvis det virkelig var så nødvendigt at forøge antallet af billeder per sekund, så tror jeg at det var sket for længe siden.

Jeg er sådan set ligeglad med hvor mange billeder i sekundet der optages med, bare jeg kan se det helt som det er meningen derhjemme, og at det er instruktørens eget ønske, at det laves hvordan det end laves.

Som udmeldingerne lyder, fra folk der har set Hobitten, er det vist ikke sådan helt uden problemer at optage med 48 fps, så jeg tror det har temmelig lange udsigter, før det kan blive nogen som helst form for standard. Indtil videre har du ret til at mene som du vil om 24 fps, men der er ikke meget andet end at acceptere det, og så ville det være fint, hvis du gad lade være med, at være efter dem der har det fint med status quo.

Det er helt nyt at vi rent faktisk kan se film, helt som de vises i biografen (hvad angår hastighed og mangel på judder), så skulle man ikke bare tage at være glad for det en stund, i stedet for HELE TIDEN bare at ville have noget nyt og smart? Jeg har overordentligt svært ved at se, hvad der er galt med film i 24 billeder i sekundet; jeg forstår slet ikke, hvorfor nogle har så travlt med at lave drastisk om på, hvordan film tager sig ud.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2012 kl. 23:33
har hverken problemer med 24hz på min pio skærm eller min 50hz led tv
så kan ikke lige se hvorfor man bare skal have 48hz

så den i cinemaxx og øv hvor jeg var skuffet over billedekvaliteten
den var alt for mørk i billedet, men har dog ikke noget med 48 hz at gøre

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2012 kl. 23:49

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nej!

Du vil med fandens vold og magt dømme en teknik ude, som har fungeret i flere menneskealdre uden problemer. Bare for at få billedet til at blive smoother. Jeg foretrækker nu at jeg kan se det er en film og ikke et computergeneret billede.

Har du også sat en Scaler på dit TV, så HD-indhold bliver lavet om til 720x576 interlaced, da den opløsning jo har fungeret uden problemer i 50 år? Ellers ser tv-shows og tv-aviser jo ikke ud, som de har gjort før.

Du er åbenbart lidt ude i, at skyde gråspurve med F-16´ere
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
nogames Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: 8310, Denmark
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nogames Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg er sådan set ligeglad med hvor mange billeder i sekundet der optages med, bare jeg kan se det helt som det er meningen derhjemme, og at det er instruktørens eget ønske, at det laves hvordan det end laves.

Du laver jo her en antagelse. (Det gør jeg nok også ) Bare fordi filmen (alle film) er i 24 fps, så er det lig instruktørens ønske. Dette er bestemt ikke sikkert.

De fleste instruktører bruger i dag 24 fps, fordi det er sådan udstyret er. Det er bestemt ikke givet, at det er faktisk deres ønske. Kun få instruktører (dem med mange penge), kan ændre dette. Peter Jackson kan pga. af sit budget. George Lukas kunne i sin tid med THX lyd, pga. penge og sit eget studie. James Cameron går nu også over til 48 fps. Han gjorde 3D mainstream med Avatar og nu rider han med på den næste bølge
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af nogames nogames skrev:

Du laver jo her en antagelse. (Det gør jeg nok også ) Bare fordi filmen (alle film) er i 24 fps, så er det lig instruktørens ønske. Dette er bestemt ikke sikkert.

Det skal bare være instruktørens ønske i forhold til flere billeder i sekundet, eller ej. Selvfølgelig har der vel været instruktører der gerne ville have haft flere billeder at lege med over årene, men her tænker jeg på at instruktøren ikke får noget pålagt ovenfra. Det sker jo, fra tid til anden.

James Cameron går nu også over til 48 fps. Han gjorde 3D mainstream med Avatar og nu rider han med på den næste bølge

Han overvejer 60 fps til de næste Avatar-film. Så skal biograferne IGEN til at købe nyt udstyr; det skal de nok blive glade for
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4628
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

James Cameron går nu også over til 48 fps. Han gjorde 3D mainstream med Avatar og nu rider han med på den næste bølge

Han overvejer 60 fps til de næste Avatar-film. Så skal biograferne IGEN til at købe nyt udstyr; det skal de nok blive glade for

En del biografer, som viser 48fps, kan også vise 60fps allerede nu.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 12:44
Det var rart for dem
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu