|
Er 4K/8K nødvendigt? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2590 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg tror altså også at 4K er af mindre betydning på 55", men den virkelige forbedring skal findes i HDR, der blev introduceret samtidig med 4K.
Ville ikke skifte min skærm alene for at få 4K, men HDR er alle pengene værd. Er klar over at der ikke er umiddelbar sammenhæng, men du kan ikke få HDR uden 4K, og 4K det skader jo ikke! OLED/ HDR rules!
![]() |
||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Dem der så fodbold VM i 4k HDR på et 65” OLED ved, at det har en KÆMPE berettigelse .
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2590 |
|
Helt, helt enig. Fremtiden tegner godt på det punkt! Er bare lidt bange for at det kommer til at trykke lidt ud, vi har jo ikke engang 1080p på flow tv endnu. Men nu er vi da forberedt ![]() |
||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
|
Da vi gik fra 25" 4:3 "flaskefjensyn" til 42" fladskærm i 16:9 formatet tænkte vi de første par dage "Shiit mand, hvad har vi da gjort, vi skulle have valgt 37". Men efter kort tid, blev det "kæmpestore" 42" tv dagligdag og det gik da hverken værre eller badre end at det er skiftet til et 50". Det har jeg da flere gange overvejet om ikke det er ved at være på tide at skifte til et 65" (55" er for lille en opgradering). Min forældre gik også fra 25" til 42" og der er da også snart klar til noget større, ikke mindst fordi de sidder på 4 meter afstand af deres lille skærm (sider selv maks 2,5 meter fra min 50"). Enthusiast - mig, ja det kan jeg ikke komme udenom. Men dem jeg kender der har 55" og 65" er langt fra enthusiaster hvad billede og lyd angår og det går nok ikke længe inden den første 75" er at finde hos en af dem. Klaus
|
||
![]() |
||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5051 |
|
4K flow TV er allerede en realitet! Via Stofa nød jeg alle TV2 sendinger på ekstrakanalen i flot og detaljeret 3840x2160 opløsning. Man kunne tydeligt se hver enkelt tilskuer på lægterne overfor, og spillerne stod helt skarpt også i bevægelse.
|
||
![]() |
||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
|
Høj opløsning er på ingen måde lig med godt billede, det er kun en lille del af det, og det ses sædvanligvis kun, hvis du går helt tæt på billedet, hvilket ikke er noget man gør i et normalt mønster, når der skal ses TV! Som flere er inde på, er det det øgede farveområde, større bitrate og HDR, der gør den afgørende forskel. Der hvor det magiske sker, er når man går fra SD til HD. Direkte udsendelser på TV kan se ret så fornuftige ud, og her snakker vi 720p...
Redigeret af Supergris - 10-August-2018 kl. 19:24 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |