recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Canon EOS 1000D det rigtige valg ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr Canon EOS 1000D det rigtige valg ?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Tror efterhånden ikke man kan måle kvaliteten på MP. Når man rammer 3-4 MP, kan du lavet udemærkede A4 print, hvis ellers resten af kameraet er noget værd (elektronik, objektiv, osv.). Dette kræver så også at billedet er i hus første gang og ikke skal klippes i. Der hvor du vinder noget idag ved mange MP, er at du kan klippe i billedet (fx. i Photoshop), og stadig få et kanont billede til udprint.
EOS 1000D får rigtigt gode anmeldelser, men du skal nok lige starte med at kigge på hvad du alt i alt vil ofre. Så kan du derefter se på hvad du kan få for de penge. Der er mange nye ting der skal anskaffes til et spejlrefleks kamera, når du starter fra bunden af. Jeg købte et EOS 500D, som med alt udstyr endte i ca. 11K.
Hvad er det præcis man skal ha udover hus og objektiv ? Jeg kan da kun komme i tanke om en taske og et sd-kort.
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 20:44
En god flash.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 22:44
...og et objektiv mere.

...og et objektiv mere.

...og...
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Tror efterhånden ikke man kan måle kvaliteten på MP. Når man rammer 3-4 MP, kan du lavet udemærkede A4 print, hvis ellers resten af kameraet er noget værd (elektronik, objektiv, osv.). Dette kræver så også at billedet er i hus første gang og ikke skal klippes i. Der hvor du vinder noget idag ved mange MP, er at du kan klippe i billedet (fx. i Photoshop), og stadig få et kanont billede til udprint.
EOS 1000D får rigtigt gode anmeldelser, men du skal nok lige starte med at kigge på hvad du alt i alt vil ofre. Så kan du derefter se på hvad du kan få for de penge. Der er mange nye ting der skal anskaffes til et spejlrefleks kamera, når du starter fra bunden af. Jeg købte et EOS 500D, som med alt udstyr endte i ca. 11K.
Hvad er det præcis man skal ha udover hus og objektiv ? Jeg kan da kun komme i tanke om en taske og et sd-kort.

Jeg kan liste hvad jeg købte:

EOS 500D
Canon 18-200mm IS USM objektiv
Modlysblænde til objektiv
SD-kort
SD-kort læser
Canon flash model 430
Genopladelige batterier til flash
Oplader til genopladelige batterier
Taske
Stativ (tripod el. single pod)

Jeg mangler i mit sortiment:

Filter til objektiv
Et mere lysstærk objektiv
Et makroobjektiv

Mvh

Frank
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 12:01
Et batterigreb er nu heller ikke så tosset at anskaffe sig - meget bedre greb og mulighed for dobbelt batteritid.
Har haft batterigreb fra dag 1 på mine daværende EOS 400D + 40D og har det også nu på mit EOS 5D MkII.
Ligeså er modlysblænder til objektiverne imo nærmest et must. Især som beskyttelse af frontelementet. (De følger ikke med til alle objektiver.) 

I øvrigt så er EOS 1000 et udmærket entrylevel kamera, som jeg tror vil passe helt fint til dig.
Kender flere der er meget tilfredse med, hvad det kan præstere - især til prisen, som den ligger på nu.

Men pas på - det ka' blive en ret så dyr - men også en herlig hobby. Tongue

Jeg startede selv med et 400D og et Sigma 17-70mm objektiv og er nu endt ud i et ret stort - men absolut fedt foto setup:

Canon EOS 5D Mark II + Canon BG-E6
Canon EOS 1D Mark III + Canon WFT-E2
Canon EF 16-35mm f/2.8 L II USM
Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM
Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM
Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM
Canon EF 35mm f/1,4 L USM
Canon EF 85mm f/1,2 L II USM
Canon EF 100mm 2.8 L IS USM Macro
Canon EF 135mm f/2.0 L USM

Kenko - 1.4X Teleplus Pro 300 (Converter)
Canon - Okularforlænger EP-EX15
Lowepro Transporter - Halsrem (x2)
B+W F-PRO Cirkulært POL-filter 72mm
B+W F-PRO Cirkulært POL-filter 67mm

Canon Speedlite 580EX II
Canon OC-E3 Off shoe cord 
Stofen Omnibounce - EY
Canon TC-80N3 Timer Remote Conroller
Canon ET-1000N3 forl. kabel til TC-80N3
Canon RC-1 trådløs fjernbetjning

Hukommelskort:
Sandisk CF 16GB Extreme IV
Sandisk CF 8GB Extreme IV
Sandisk CF 8GB Extreme III
Sandisk SDHC 8GB Extreme 30mb/s
Sandisk SDHC 4GB Extreme III

Sandisk Extreme FireWire Reader
Sandisk Extreme 3-i-1 USB 2.0 Reader

1 stk. ekstra orig. Canon batt. i batterigrebet (5DMkII)
28 stk. Sanyo eneloop batterier (til flash og A710) + Ansmann Energy 16 intelligent oplader

Manfrotto 190CF CXPRO3 Tripod + Manfrotto 460 MG hoved
Velbon RUP-43 Monopod

Tamrac Adventure 7 (5547) Foto-rygsæk - Canon Gadgetbag 10EG
LowePro Rolling CompuTrekker Plus AW

More gear than talent - but I'm working on it. Wink

Redigeret af Roland - 19-Oktober-2010 kl. 12:36
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 12:14
Flash er indviduelt, jeg har en 550 flash, men bruger den ALDRIG, har et 350D 550D og 5D MArk II men tager kun ferie billeder udendørs, og tager jeg natte billeder, så er det enten på monofod med lang lukke tid, eller med lysstærke objektiver. (kunne sagtens lade sig gøre at få rimlig skarpe billeder til Le MAns af biler der farede forbi med 250-300km/t.

Det man bliver bidt af er objektiver, og nu er jeg lidt af en anden mening, kvaliteten på 1000D er noget lig det gamle 350-400D det er umiddelbart ikke et dårligt kamera, der du dog får mest for pengene er 550D, da den kan levere samme billedkvalitet som 7D bare uden magnesium hus og en masse masse ekstra features, men den rå billed kvalitet er = ....

550D giver dig også nogle lækre 1080p muligheder, som jeg bliver mere ogmere interesseret i..

Er du  meget udendørs, så kan et magnesium chassie være krævet og så er 50-60D faktisk noget af det der er fornuftigt prissat..

Så kommer problemet med mm´erne, og grunden til jeg egentlig ikke tager så mange indendørs billeder, 1000D, 500D, 550D har den irriterende faktor pga det ikke er fullframe, så 15mm er ikke 15mm det er 15mm x 1.6 så du kommer tættere på, så billeder i små rum kan være svære at tage, derfor jeg har en 5D.

Men nok om det..

du skal starte med et KIT og intet andet.. 18-55 mm og 1000D en god taske, og et par SD kort, lad være med at gå AMOK i SD kort til millioner, fordi de er ENORMT hurtige, de kamera kan max udnytte Class 6 speed, og kingston Class 6 er noget af det der pris / performance er bedst, har extreme til 5D´eren men bruger kun de billige Class 6 i de små kameraer. du henter ingen skyde hastighed med det andet..

Grunden til du skal starte med et KIT er du skal finde ud af hvad du vil. du skal ikke begynde at købe middelmådig optik, hvis du finder det interessant, og omvendt, du aner ikke endnu om det er 70-300mm du vil... eller 18-55mm, eller du vil have noget der dækker hele spektrummet.

Så nøjes med det basale, du kommer langt med lidt redigering, så kan du levere næsten lige så gode billeder som folk kan med meget andet.

Personligt er mit sæt følgende.

350D (old beater) 550D (med batterigreb), 5D Mark II
Canon 550Flash
18-55mm kit IS objektiv fra 550D (når konen tager billeder)
70-200MM L F2.8 IS USM Canon Zoom + en Extender hvis nødvendigt
100MM F2.8 Canon USM  (Macro / men også natur) bedste objektiv i min skuffe
50MM F1.4 Canon
70-300MM Tamron F4.6 (craptastisk objektiv god billedkvalitet i yderpunkter men ren plast)
24-70MM F2.8 SIGMA EX DG DF ASFERICAL 82mm filter (800grams monster, All round)
Monopod
Loewepro taske + rygsæk
Ekstra lithium celler, har 4 til 5D og 4 til 550D. (halvdelen til hver er no name resten original canon)
SD kort 4-8gb størrelser en 50-60GB og så Compact flash en 10gb stykker.

Køber ALTID optik efter blænde.. vigtigt med lav blænde.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 16:18
Tak for nogle rigtige gode svar.... Jeg har i dag været hos den lokale fotohandler. Han var ikke i tvivl om hvilket kamera, han vil anbefale mig, som nybegynder på området. Det var et Nikon D3100. Han forklarede mig, at det var mere brugervenligt end Canon´s modeller (en vigtig ting for mig). Han forklarede også, at en af de største fordele ved Nikon frem for Canon, var hvis man f.eks skulle ta et billed af en person med en mørk trøje på indenfor, var måden Nikon kameraet målte lyset/farven på. Der vil Canon kameraerne altid bruge blitz, det vil Nikon´s ikke (håber jeg har skrevet noglunde rigtigt) Han fortalte også, at når man køber et Nikon kamera følger der et 3 timers kursus med, som er rigtig godt.
Jeg vil også, som der anbefales ovenfor, starte med grund kittet "Hus, 18-55 Objektiv og sd kort" + evt en taske.
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Til top
D.I.Y Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 17:09
Og var du gået ind i en "Canon" butik..som eks.vis Kamerahuset,så havde han sagt at du skulle vælge Canon frem for Nikon....sådan er DET bare.

Den med trøjen er ren teori.....og ikke virkelighed....det er så min mening om det.

Der er sågar folk som ligefrem "hader" enten Nikon eller Canon....(man tror det er løgn)..mage til barnlig pladder skal man da lede længe efter.

lrev

Redigeret af D.I.Y - 19-Oktober-2010 kl. 17:11
Marantz 2250B Receiver,B&W dm4,dm2a,ProAc D18,Onkyo tx4500 Receiver,HK 930 Receiver,
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 17:09
Jeg vil bare sige godt valg.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af D.I.Y D.I.Y skrev:

Og var du gået ind i en "Canon" butik..som eks.vis Kamerahuset,så havde han sagt at du skulle vælge Canon frem for Nikon....sådan er DET bare.

Den med trøjen er ren teori.....og ikke virkelighed....det er så min mening om det.

Der er sågar folk som ligefrem "hader" enten Nikon eller Canon....(man tror det er løgn)..mage til barnlig pladder skal man da lede længe efter.

lrev
Jeg havde ikke fornemmelsen af det var en "Nikon" butik jeg kom ind i.... Jeg forklarede jo bare, at jeg var nybegynder på området, og fortalte at brugervenligheden var et vigtig parameter. Derudover er det da fint med et lille kursus oven i hatten, når man køber Nikon....
Til top
D.I.Y Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 17:52
Nej..men det var det,der er de 2 muligheder,og en Canon butik havde ikke sagt du skulle købe et Nikon...men det opdager du hen ad vejen.

Iøvrigt koster det ene kit 2500,og det du snakker om over 4000,00-så måske ikke en helt fair sammenligning.
Du spurgte om et eos 1000 er det rigtige valg?.JA....men det er et NIKON 7000 også!!

lrev
Marantz 2250B Receiver,B&W dm4,dm2a,ProAc D18,Onkyo tx4500 Receiver,HK 930 Receiver,
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 17:54
Det lyder som om du selv er en af dem der hader et andet mærke. Sådan noget barnligt pjat?
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu