Flash er indviduelt, jeg har en 550 flash, men bruger den ALDRIG, har et 350D 550D og 5D MArk II men tager kun ferie billeder udendørs, og tager jeg natte billeder, så er det enten på monofod med lang lukke tid, eller med lysstærke objektiver. (kunne sagtens lade sig gøre at få rimlig skarpe billeder til Le MAns af biler der farede forbi med 250-300km/t.
Det man bliver bidt af er objektiver, og nu er jeg lidt af en anden mening, kvaliteten på 1000D er noget lig det gamle 350-400D det er umiddelbart ikke et dårligt kamera, der du dog får mest for pengene er 550D, da den kan levere samme billedkvalitet som 7D bare uden magnesium hus og en masse masse ekstra features, men den rå billed kvalitet er = ....
550D giver dig også nogle lækre 1080p muligheder, som jeg bliver mere ogmere interesseret i..
Er du meget udendørs, så kan et magnesium chassie være krævet og så er 50-60D faktisk noget af det der er fornuftigt prissat..
Så kommer problemet med mm´erne, og grunden til jeg egentlig ikke tager så mange indendørs billeder, 1000D, 500D, 550D har den irriterende faktor pga det ikke er fullframe, så 15mm er ikke 15mm det er 15mm x 1.6 så du kommer tættere på, så billeder i små rum kan være svære at tage, derfor jeg har en 5D.
Men nok om det..
du skal starte med et KIT og intet andet.. 18-55 mm og 1000D en god taske, og et par SD kort, lad være med at gå AMOK i SD kort til millioner, fordi de er ENORMT hurtige, de kamera kan max udnytte Class 6 speed, og kingston Class 6 er noget af det der pris / performance er bedst, har extreme til 5D´eren men bruger kun de billige Class 6 i de små kameraer. du henter ingen skyde hastighed med det andet..
Grunden til du skal starte med et KIT er du skal finde ud af hvad du vil. du skal ikke begynde at købe middelmådig optik, hvis du finder det interessant, og omvendt, du aner ikke endnu om det er 70-300mm du vil... eller 18-55mm, eller du vil have noget der dækker hele spektrummet.
Så nøjes med det basale, du kommer langt med lidt redigering, så kan du levere næsten lige så gode billeder som folk kan med meget andet.
Personligt er mit sæt følgende.
350D (old beater) 550D (med batterigreb), 5D Mark II
Canon 550Flash
18-55mm kit IS objektiv fra 550D (når konen tager billeder)
70-200MM L F2.8 IS USM Canon Zoom + en Extender hvis nødvendigt
100MM F2.8 Canon USM (Macro / men også natur) bedste objektiv i min skuffe
50MM F1.4 Canon
70-300MM Tamron F4.6 (craptastisk objektiv god billedkvalitet i yderpunkter men ren plast)
24-70MM F2.8 SIGMA EX DG DF ASFERICAL 82mm filter (800grams monster, All round)
Monopod
Loewepro taske + rygsæk
Ekstra lithium celler, har 4 til 5D og 4 til 550D. (halvdelen til hver er no name resten original canon)
SD kort 4-8gb størrelser en 50-60GB og så Compact flash en 10gb stykker.
Køber ALTID optik efter blænde.. vigtigt med lav blænde.