recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er den alm dansker ligeglad?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er den alm dansker ligeglad?

 Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 08:04
@henriksommer

Du må nok bare indse at folk er forskellige og har forskellige prioriteter. At kalde dem som ikke har et Oled TV for hr og fru flæskesteg som nogen gør her i tråden, finder jeg urimeligt.

Jeg kunne nævne mange ting som jeg ikke interesserer mig for og ikke ønsker at bruge store summer på. Men det gør mig ikke til hr flæskesteg.

Jeg synes det er penge ud af vinduet at betale for McDonald, store biler, dyre kosmetikprodukter, ferie med all inklusive, osv.


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mja..... altså, jeg ser også flere her på siden, som nok ikke helt prioritere en god billede kvalitet ret højt. Alene det, at folk køber f.eks. et OLED TV - uanset hvor billigt det har været, og ikke ofre de relativt få penge på en kalibrering, det fortæller mig en del om prioriteringen af billede kvalitet.

Da jeg startede her på siden, for snart mange herrens år siden, da prioriterede vi det naturlige billede, altså "Som at være der selv". Den filosofi har fulgt mig op til idag. Jeg tror såmænd at det var Otto der introducerede "Det naturlige billede". Jeg ved ikke hvor mange af jer der husker Otto, men han vidste/ved noget om billede kvalitet. Han lærte mig rigtigt meget, selvom jeg ikke altid var enig med Otto.

Med det moderne TV, uanset om det er den ene eller den anden teknologi, præsentere ikke for mig, nødvendigvis det naturlige billede. Bevares, de nye billede formater kan være flotte  ja endog imponerende, men det naturlige billede - nej. Det for mig optimale billede er 4K, uden HDR. Det kan man så være enig i,  og de fleste nok uenige i. Pyt med det.

Nå, men dyderne har altid været i forfald, og det er de såmænd stadig i mine øjne.


Nu hører du så helt bestemt ikke til i kategorien "den almindelige dansker" hvad angår TV køb og kiggeriSmile. Jeg har ihvertfald aldrig hørt om andre der skifter TV så tit som du gør.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 08:38
Ja man skal passe på med hr og fru flæskesteg. At vi er nogle der går op i lyd og billede,er der mange danskere der ikke forstår. Nu sad hustruen og jeg til spilleaften med et vennepar. Hvor der blev sat YouTube video på en lille bluetooth højtaler. Mens mine øre skreg. Men de har andre ting de nørder med, hvor jeg tænker. Ja ja de er godt tosset. Og selv har jeg en ven/kollega, der ikke kan forstå mit behov for god lyd og billede, mens han giver rask væk 17-19000 for gamer PC'er. Hvorpå jeg kan klare mig fint med en til 10000. Sådan er vi forskellige

Redigeret af T-Duck - 30-Maj-2020 kl. 09:00
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 09:02
Jep.

Et ældre familiemedlem som jeg ikke kan overtale til at udskifte et 42" Philips LCD TV fra 2008.

Et andet ældre familiemedlem som købte et enormt 49" Prosonic TV og synes det er fantastisk at man kan få så meget TV for så få penge i dag.

Og endnu et familiemedlem, som købte et 32" Samsung LCD TV for en del år siden - primært fordi det var hvidt - og bestemt ikke skal have noget større (eller sort/sølv).

Jeg har selv et 46" LCD TV fra 2013 - i en stue på 36 m2. Jeg var lige ved at hoppe på et 55" OLED for nyligt (65" er for stort), men efter mange overvejelser valgte jeg at holde fast i mit gamle TV fordi det ud fra en *helhedsbetragtning* passer bedst til mine behov. Må det længe leve. Ja, jeg ved præcist hvad jeg går glip af ved ikke at "opgradere" og hvad jeg ville miste ved at give slip på det gamle.

Når man kigger boligannoncer vil man ofte se, at der står en eller anden ubestemmelig TV-model i stuen, og at TV'et ofte ikke er placeret specielt ideelt i forhold til nogen som helst af stuens siddepladser, men blot hvor man lige kunne finde plads til det.

Til OP kan jeg kun sige: Kun få pct af de TV der sælges er OLED og yderligere få pct er QLED. De resterende ~95% skal fordeles på mere almindelige LCD TV og størstedelen målt på stykantal må nok formodes at ligge i den billige ende. Mange af de billige modeller er slet ikke så ringe endda og for de fleste er disse modeller gode nok, i hvilket fald der ikke er nogen grund til at man forklarer dem, hvorfor de burde være utilfredse med deres køb.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mja..... altså, jeg ser også flere her på siden, som nok ikke helt prioritere en god billede kvalitet ret højt. Alene det, at folk køber f.eks. et OLED TV - uanset hvor billigt det har været, og ikke ofre de relativt få penge på en kalibrering, det fortæller mig en del om prioriteringen af billede kvalitet.

Da jeg startede her på siden, for snart mange herrens år siden, da prioriterede vi det naturlige billede, altså "Som at være der selv". Den filosofi har fulgt mig op til idag. Jeg tror såmænd at det var Otto der introducerede "Det naturlige billede". Jeg ved ikke hvor mange af jer der husker Otto, men han vidste/ved noget om billede kvalitet. Han lærte mig rigtigt meget, selvom jeg ikke altid var enig med Otto.

Med det moderne TV, uanset om det er den ene eller den anden teknologi, præsentere ikke for mig, nødvendigvis det naturlige billede. Bevares, de nye billede formater kan være flotte  ja endog imponerende, men det naturlige billede - nej. Det for mig optimale billede er 4K, uden HDR. Det kan man så være enig i,  og de fleste nok uenige i. Pyt med det.

Nå, men dyderne har altid været i forfald, og det er de såmænd stadig i mine øjne.


Nu hører du så helt bestemt ikke til i kategorien "den almindelige dansker" hvad angår TV køb og kiggeriSmile. Jeg har ihvertfald aldrig hørt om andre der skifter TV så tit som du gør.

Flemming

Jeg har vist heller ikke hørt om andreLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Luftede tanken på arbejdet om at jeg gik og så på 65" OLED, og nok endte på de 15.000,-
Folks reaktion overraskede mig meget "man kan jo få et 55" i bilka til 2500,-", "65" er da biograflæred" osv.
Når jeg så fortæller om billedkvalittet, og mit nuværrende var en topmodel i sin tid, og er kalibreret professionelt LOL
De så helt tomme ud i hovedet, som om jeg binde gal.
Overrasker mig at den normale forbruger er SÅ ligegald med billedkvalitet osv.
Ved de fleste af mine kollegaer er klistret til skærmen når der er fodbold osv, kan kun forstille mig den ghosting der følger bolden når den flyver henover skærmen :P

Måske de går op i ting, der rent faktisk er vigtige her i livet Wink
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Luftede tanken på arbejdet om at jeg gik og så på 65" OLED, og nok endte på de 15.000,-
Folks reaktion overraskede mig meget "man kan jo få et 55" i bilka til 2500,-", "65" er da biograflæred" osv.
Når jeg så fortæller om billedkvalittet, og mit nuværrende var en topmodel i sin tid, og er kalibreret professionelt LOL
De så helt tomme ud i hovedet, som om jeg binde gal.
Overrasker mig at den normale forbruger er SÅ ligegald med billedkvalitet osv.
Ved de fleste af mine kollegaer er klistret til skærmen når der er fodbold osv, kan kun forstille mig den ghosting der følger bolden når den flyver henover skærmen :P

Måske de går op i ting, der rent faktisk er vigtige her i livet Wink
Uha, selvom jeg er ret vanvittig med køb af TV, så er min familie og deres velbefindende langt vigtigere end billede kvalitet. Jeg nyder bare et godt billede, og vil gerne gøre noget for at opnå det optimale for mig.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 09:46
Spørgsmålet er om ikke det er dem med de billige tv der har fat i den lange ende:

Flow tv kan ikke udnytte OLED teknologien 

De fleste streaming services sender primært i lousy kvalitet. 

Afspillere der kan udnytte teknologien er dyre, og fysiske film til dem er umulige at opdrive, og har en pris der svarer til en hel måneds forbrug af streaming services. 

Det svarer til at købe en Ferrari til at køre på en vej med 50km/t og vejbump - altså bortset fra at biler har et æstetisk aspekt som fjernsyn for længst har mistet. 

Mvh
En OLED ejer :)
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Spørgsmålet er om ikke det er dem med de billige tv der har fat i den lange ende:

Flow tv kan ikke udnytte OLED teknologien 

De fleste streaming services sender primært i lousy kvalitet. 

Afspillere der kan udnytte teknologien er dyre, og fysiske film til dem er umulige at opdrive, og har en pris der svarer til en hel måneds forbrug af streaming services. 

Det svarer til at købe en Ferrari til at køre på en vej med 50km/t og vejbump - altså bortset fra at biler har et æstetisk aspekt som fjernsyn for længst har mistet. 

Mvh
En OLED ejer :)
fysiske Skive er umulige at opdrive. Har du overvejet cdon.com eller dvdoo. Der handler vi vores skiver
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 fysiske Skive er umulige at opdrive. Har du overvejet cdon.com eller dvdoo. Der handler vi vores skiver

Jeg ved at de kan købes, men helt ærligt får jeg det aldrig gjort. Det er først kl 20 fredag aften jeg tænker på hvilken serie jeg gerne vil se kl 21. Så jeg lever livet med stinkende dårlig streaming på en luksus skærm som ikke er kalibreret. 

I virkeligheden skulle jeg måske bare have købt noget LED i Bilka istedet - sammen med min flæskesteg:) 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 11:00
Dvdoo levere nærmest fra dag til dag selv weekender stort set
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det gennemsnitlige Her og fru flæskesteg er totalt ligeglade, bare de kan se noget der bevæger sig, se tænker ikke en skid på andet, at det ligner lort er underordnet. De før ikke en skid for at få det så godt som der nu kan blive, det er uanset hvor meget de betaler for det.


Du skriver som om det er den største katastrofe at folk er ligeglade. Hvorfor skulle de bekymre sig om det, hvis de er tilfredse.

Hvor mange herinde går mon op i tv, men kører samtidig rundt i en lille standard skod bil, fordi de er ligeglade med kvalitet og udstyr
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu