|
Er den alm dansker ligeglad? |
Besvar ![]() |
Side <12345 12> |
Forfatter | ||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
@henriksommer
Du må nok bare indse at folk er forskellige og har forskellige prioriteter. At kalde dem som ikke har et Oled TV for hr og fru flæskesteg som nogen gør her i tråden, finder jeg urimeligt. Jeg kunne nævne mange ting som jeg ikke interesserer mig for og ikke ønsker at bruge store summer på. Men det gør mig ikke til hr flæskesteg. Jeg synes det er penge ud af vinduet at betale for McDonald, store biler, dyre kosmetikprodukter, ferie med all inklusive, osv. |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
|
Nu hører du så helt bestemt ikke til i kategorien "den almindelige dansker" hvad angår TV køb og kiggeri ![]() Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
|
Ja man skal passe på med hr og fru flæskesteg. At vi er nogle der går op i lyd og billede,er der mange danskere der ikke forstår. Nu sad hustruen og jeg til spilleaften med et vennepar. Hvor der blev sat YouTube video på en lille bluetooth højtaler. Mens mine øre skreg. Men de har andre ting de nørder med, hvor jeg tænker. Ja ja de er godt tosset. Og selv har jeg en ven/kollega, der ikke kan forstå mit behov for god lyd og billede, mens han giver rask væk 17-19000 for gamer PC'er. Hvorpå jeg kan klare mig fint med en til 10000. Sådan er vi forskellige
Redigeret af T-Duck - 30-Maj-2020 kl. 09:00 |
||
![]() |
||
Guests ![]() Gæst ![]() |
|
Jep.
Et ældre familiemedlem som jeg ikke kan overtale til at udskifte et 42" Philips LCD TV fra 2008. Et andet ældre familiemedlem som købte et enormt 49" Prosonic TV og synes det er fantastisk at man kan få så meget TV for så få penge i dag. Og endnu et familiemedlem, som købte et 32" Samsung LCD TV for en del år siden - primært fordi det var hvidt - og bestemt ikke skal have noget større (eller sort/sølv). Jeg har selv et 46" LCD TV fra 2013 - i en stue på 36 m2. Jeg var lige ved at hoppe på et 55" OLED for nyligt (65" er for stort), men efter mange overvejelser valgte jeg at holde fast i mit gamle TV fordi det ud fra en *helhedsbetragtning* passer bedst til mine behov. Må det længe leve. Ja, jeg ved præcist hvad jeg går glip af ved ikke at "opgradere" og hvad jeg ville miste ved at give slip på det gamle. Når man kigger boligannoncer vil man ofte se, at der står en eller anden ubestemmelig TV-model i stuen, og at TV'et ofte ikke er placeret specielt ideelt i forhold til nogen som helst af stuens siddepladser, men blot hvor man lige kunne finde plads til det. Til OP kan jeg kun sige: Kun få pct af de TV der sælges er OLED og yderligere få pct er QLED. De resterende ~95% skal fordeles på mere almindelige LCD TV og størstedelen målt på stykantal må nok formodes at ligge i den billige ende. Mange af de billige modeller er slet ikke så ringe endda og for de fleste er disse modeller gode nok, i hvilket fald der ikke er nogen grund til at man forklarer dem, hvorfor de burde være utilfredse med deres køb.
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Jeg har vist heller ikke hørt om andre
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 981 |
|
Måske de går op i ting, der rent faktisk er vigtige her i livet
![]() |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Uha, selvom jeg er ret vanvittig med køb af TV, så er min familie og deres velbefindende langt vigtigere end billede kvalitet. Jeg nyder bare et godt billede, og vil gerne gøre noget for at opnå det optimale for mig.
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
|
Spørgsmålet er om ikke det er dem med de billige tv der har fat i den lange ende:
Flow tv kan ikke udnytte OLED teknologien De fleste streaming services sender primært i lousy kvalitet. Afspillere der kan udnytte teknologien er dyre, og fysiske film til dem er umulige at opdrive, og har en pris der svarer til en hel måneds forbrug af streaming services. Det svarer til at købe en Ferrari til at køre på en vej med 50km/t og vejbump - altså bortset fra at biler har et æstetisk aspekt som fjernsyn for længst har mistet. Mvh En OLED ejer :)
|
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
|
|
||
![]() |
||
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
|
Jeg ved at de kan købes, men helt ærligt får jeg det aldrig gjort. Det er først kl 20 fredag aften jeg tænker på hvilken serie jeg gerne vil se kl 21. Så jeg lever livet med stinkende dårlig streaming på en luksus skærm som ikke er kalibreret. I virkeligheden skulle jeg måske bare have købt noget LED i Bilka istedet - sammen med min flæskesteg:)
|
||
![]() |
||
|
Dvdoo levere nærmest fra dag til dag selv weekender stort set
|
||
![]() |
||
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
|
Du skriver som om det er den største katastrofe at folk er ligeglade. Hvorfor skulle de bekymre sig om det, hvis de er tilfredse. Hvor mange herinde går mon op i tv, men kører samtidig rundt i en lille standard skod bil, fordi de er ligeglade med kvalitet og udstyr ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |