recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er denne noget værd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er denne noget værd?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 07:38
Så vil jeg sige nærmere i5. Elmutanten har en Lenovo IdeapadG580 til 3499,-. De penge er godt givet ud.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 07:39
Denrport godt nok også noget af en madkasse at slæbe rundt på
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 07:43
Høhø, så køb da en iPad, hvis du stiller nye krav. Jeg er da ligeglad.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 07:44
Det har jeg selvfølgelig ikke nævnt her. Men primært er det iPad der bruges. Det er dem der er med på farten og så ved større opgaveskrivning, skal computeren ind over. Hvilket også kan ske på farten, men din pointe er forstået.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 07:46
Jeg tror nu ikke de ekstra 200 gram i forhold til den første, hun havde fået hjem, brækker ryggen på hende.

Men CPUen er fin.
http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i5-3230M+%40+2.60GHz&id=1849

Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 07:52
Som du måske har set på listerne fra CPUbenchmark, kan man sagtens finde i3 processore der er op til 10-15% vildere end f.eks. i5. Så det er med at se sig for.

Men Celereron og Turion ville jeg holde nallerne laaangt væk fra.

Over and out.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Vi er begge på og har barn på vej

Hvad er i begge på? Stoffer? Overførselsindkomst, eller noget helt tredie?LOL

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 09:29

ej det gik vidst lidt for hurtigt, men som du måske har fanget et andet sted i tråden, SU :)j

Redigeret af aerik - 01-August-2013 kl. 09:48
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

AMD E2-1800 har CPU benchmark 849

Steven Snedker skriver dette:

Processorstyrke måles gerne i Passmarks/CPU marks.

750 er for lidt, selv til simpel Internet-læsning og billedbehandling
2000 er minimum.
3000 og 4000 er rarere og mere fremtidssikret.
7000 er enormt godt og noget af det bedste, man kan få i en bærbar sommeren 2013.
10000 er det højest opnåelige (i en stationær pc, der er til at betale)

Nu er Steven Snedker jo mest kendt for at skrive noget sludder.

Jeg sidder med en hp CQ57 som har celeron 1,6 med passmark 1324. den fungerer fint til hverdagsbrug og hd video. jeg redigerer ikke film men benytter jævnligt photoshop. Hvis jeg var professionel grafiker vil jeg skaffe en kraftigere, men den går an til basis billed redigering.

Flere af de ting, Steven Snedker skriver, lyder da fornuftigt nok. Når nu flere billige bærbare koster næsten det samme, og har CPU'er der har vidt forskellig hastighed, så er det vel udmærket at tage den hurtigste til pengene.
Om hans talgrænser så er de rigtige kan altid diskuteres. 

Jeg er da heller ikke enig med ham i alt hvad han skriver. Her er hvad han skriver om Apple computere:

"Det er i øvrigt latterligt at betale 13.799 kroner for en 15-tommer bærbar, uanset hvem man er. Og når jeg skriver til landets lavest lønnede og mest arbejdsløse, er det bedre at bruge krudtet på
  • billige bærbare
  • genial, gratis software og
  • ture på biblioteket
end at sidde og kurre over et i bund og grund ynkeligt statussymbol.
Det kan middelklassen hygge sig med. "

Desuden har han vejledninger i hvordan man optager tv fra dr.dk/nu. 

Steven Snedker har så trådt på mange Recorderebrugere ved at skrive at det er hip som hap hvilken surround receiver man køber, da de alle sammen er gode nok.

Andre mener så at alle billige bærbare er gode nok til Office, internet og mail. Der er han så uenig. Og det er jeg også.

Jeg mener at selvfølgelig skal man sammenligne de billige bærbare på hvor kraftige de er. Og der kan man bruge Passmark eller Geekbench målinger. Hvis man ser på to bærbare som koster ca. det samme, han den ene være meget hurtigere end den anden.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Jeg tror nu ikke de ekstra 200 gram i forhold til den første, hun havde fået hjem, brækker ryggen på hende.

Men CPUen er fin.
http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i5-3230M+%40+2.60GHz&id=1849

Ja, den må da være lidt mere fremtidssikret. 
(Jeg laver linket klikbart.)

Men hvor skal man så stoppe med prisen?
Den nuværende kostede 2000 kr. aerik er så villig til at gå op til 3000. Den her koster 3500.
Der er også mange med i3 i området mellem 3000 og 3500.

Redigeret af Brixen - 01-August-2013 kl. 10:22
Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 12:41
aerik.

Hold dig fra Lenovo IdeaPad's!! Det er plastik lo**, og deres support stinker! (jeg taler af erfaring).

Er i villige til at smide 3.500,- har jeg en rigtig fin Lenovo business model - T510. Den er 15,6", Intel i5 CPU, 4 GB RAM, stort batteri og dockingstation. Den er med Windows 7, men der findes drivere så den kan køre Windows 8.

M.v.h.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 21:06
Jeg takker for alle input. Maskinen ryger retur, da få 100kr ekstra kunne give ssd og en i3 processor. Og stadig fabriksny.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu