recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der en Squeezebox duet ekspert?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr der en Squeezebox duet ekspert?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 01:14
Hmm... det lyder meget logisk men jeg kan forstå at der er et problem med registrering for visse brugere efter den nye opdatering. Har sendt en PM til en fra logitech men har ikke fået noget svar.

Elsker duet'en når den virker men synes godt nok der er mange underlige fejl. Har oplevet at den spiller helt andre nummer end dem jeg vælger og tit viser den det samme cover billede lige meget hvad jeg spiller. Irriterende med alle de fejl men det er da et produkt med mange muligheder.

Regner med at logitech for styr på min manglende registrering, men tak for hjælper så langt.
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 09:33

Oprindeligt skrevet af Kite Kite skrev:

og tit viser den det samme cover billede lige meget hvad jeg spiller.

Havde tildels samme problem. Mit musik bibliotek er organiseret med directories for aritist/gruppe og derunder et directorie pr album.

Tror ikke at jeg har set problemet der. Men så har jeg et direktory "musik" med et håndfulde mp3 som jeg ikke har på plade endnu. Der er dømt bunke bryllup.... de  blev typisk vist med samme artwork da Squeezecenter tog den enlige folder.jpg og brugte den.

De fleste af problemer af denne slags skyldes som regel at vi ikke helt har styr på vores bibliotek og tags. Mht tags har jeg været så heldig at have brugt dbpoweramp til at rippe min samling med; har siden hørt at det er en af de rippere som har bedst styr på tags.

Mht til artwork var mit bibliotek en stor gang rod da jeg i starten også havde brugt Windows Media Player og MediaMonkey til afspilning af musik; så der var mange jpg filer og ini filer spredt udover mit bibliotek.

Fornyligt faldt jeg over en guide (http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66168) som en bruger herinde havde skrevet ang alle mulige ting med Squeezebox. Der var også afsnit om tags og artwork... så det endte med at jeg slettede samtlige ini+jpg i mit bibliotek og brugte

http://www.softpedia.com/get/Internet/Download-Managers/e-mi x-Cover-Downloader.shtml

Den henter covers fra eks amazon.co.uk. Er dog ikke så god til de danske albums så dem rydder jeg op i manuelt efterhånden som jeg finder fejl og mangler... eks Kliche, Gangway, Sneakers, Kashmir...

Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 13:34

Oprindeligt skrevet af Kite Kite skrev:

tit viser den det samme cover billede lige meget hvad jeg spiller.

Som supplement til forklaringen om at det kan skyldes "rod" i dine tags, så kan det også skyldes at din controller ikke har den bedste forbindelse til din server.

I sidste ende kan det hjælpe at genstarte controller.

Til top
Kite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Oktober-2009
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 22:50
Tror det er en kombination af lidt af hvert... har lidt rod i musikken men controlleren har nok heller ikke den bedste forbindelse til serveren fordi den bruger bridged mode. Vil kigge lidt på de programmer du anbefaler slate - tak. Ville gerne se det virke via kabel inden jeg begyndte at blande en trådløs router ind i det.

Logitech har åbenbart valgt at lukke for alt email support lige efter de frigiver en upgrade med en masse fejl - skide smart, så har jeg valget at ringe til den danske support som svinede mig til sidst (får med garanti det samme fjols hvis jeg ringer derind...). De skal garanteret bare aktiver min registrering eller noget for at det virker. Nå, der plejer at komme en løsning hvis man venter længe nok...
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu