recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der nogen NAD eksperter til stede?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er der nogen NAD eksperter til stede?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er der nogen NAD eksperter til stede?
    Sendt: 06-Februar-2021 kl. 10:20
Hej

Et simpelt spørgsmål. 

Hvis en forstærker (stereo) har en enkelt HDMI (ARC) og jeg tilføjer et MDC modul med endnu en HDMI (ARC) har forstærkeren så bare to som spiller fint eller kan det skabe problemer?

På forhånd tak
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 11:54
Hvad siger Hi-fi klubben?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 13:20
Har ikke spurgt dem endnu.
Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 13:52
1. Som minimum bør du oplyse om hvilken NAD forstærker der er tale om.
2. Har du kigget i manualen?
3. Hvorfor vil du sætte et HDMI kort i, når du allerede har HDMI i forstærkeren?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 18:25
1. det er en NAD M33
2. jeg har set i manualen men kan ikke finde noget om det
3. jeg til gerne bruge forstærkeren som HDMI hub så mit apple tv og PS4 gør igennem M33 til tv'et


Redigeret af DanishCanadian - 06-Februar-2021 kl. 18:38
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Hej

Et simpelt spørgsmål. 

Hvis en forstærker (stereo) har en enkelt HDMI (ARC) og jeg tilføjer et MDC modul med endnu en HDMI (ARC) har forstærkeren så bare to som spiller fint eller kan det skabe problemer?

På forhånd tak

Ville være underligt hvis de udelukkede hinanden, så er fordelen ved modulet jo ikke ret stor.

Skal dette ses som et tegn på at du har vundet dit væddemål og fået din belønning? LOL
Har du fået den hjem i stuen?
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Hej

Et simpelt spørgsmål. 

Hvis en forstærker (stereo) har en enkelt HDMI (ARC) og jeg tilføjer et MDC modul med endnu en HDMI (ARC) har forstærkeren så bare to som spiller fint eller kan det skabe problemer?

På forhånd tak

Ville være underligt hvis de udelukkede hinanden, så er fordelen ved modulet jo ikke ret stor.

Skal dette ses som et tegn på at du har vundet dit væddemål og fået din belønning? LOL
Har du fået den hjem i stuen?

Ikke vundet endnu men er i gang med recherche. Men er godt på vej så tror det er muligt at vinde. Har stadig ca. 5 måneder til at nå mit mål og der er ikke langt igen Wink

Tror heller ikke at de to HDMI (ARC) udelukker hinanden og det vil da være underligt. Den gamle M32 havde ikke en indbygget HDMI port. Det MDC modul jeg har købt til min C368 er kompatibelt med M32 men umiddelbart ikke M33. Har skrevet til NAD's support og spurgt. Så må vi se.


Redigeret af DanishCanadian - 06-Februar-2021 kl. 19:03
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2021 kl. 09:46
Ved godt det ikke var det du spurgte om, men ville det ikke være billigere at købe en HDMI hub som du slutter til den eksisterende hdmi port? 
Det kørte jeg med tidligere, og det fungerede fint. 
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2021 kl. 10:06
"3. jeg til gerne bruge forstærkeren som HDMI hub så mit apple tv og PS4 gør igennem M33 til tv'et"

Men det kræver at der også er en HDMI UD-gang og at det ene moduls indgange kan routes UD af det andet moduls udgang. Ikke?

Jeg ved ikke om man kan dét, men du bør spørge HIFIklubben, med mindre der er en her der tilfældigvis ved det.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2021 kl. 11:04
Jeg har som jeg skrev før sendt en forespørgsel til NADs support men de er længe om at svare. MDC modulet fungere som på en surround receiver. Det har 3 indgange og en udgang (ARC). Er slet ikke med på have du skriver om at route ud af det andet moduls udgang. 

Jeg spørger fordi der vil være 2 HDMI (ARC) udgange hvis jeg og 3 HDMI indgange hvis jeg monterer MDC modulet. Så mig spørgsmål går på om det er muligt med 2 HDMI (ARC)på samme tid eller om det skaber problemer.

Jeg spørger naturligvis i Hifi-klubben men kunne jo godt være der var en her i forummet som vidste det. Går ud fra at det er det forummet er til for, at stille spørgsmål som dette?


Redigeret af DanishCanadian - 07-Februar-2021 kl. 11:06
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2021 kl. 11:55
Jeg VED det ikke, men med al den handshake problem der ofte opstår fordi enhederne skal connecte og godkende tilslutningen. Ja så kan jeg kun tro at to arc til én arc i den anden ende ikke kan lade sig gøre. Men prøv at læse det her, måske gir det svaret.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2021 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Jeg har som jeg skrev før sendt en forespørgsel til NADs support men de er længe om at svare. MDC modulet fungere som på en surround receiver. Det har 3 indgange og en udgang (ARC). Er slet ikke med på have du skriver om at route ud af det andet moduls udgang. 

Jeg spørger fordi der vil være 2 HDMI (ARC) udgange hvis jeg og 3 HDMI indgange hvis jeg monterer MDC modulet. Så mig spørgsmål går på om det er muligt med 2 HDMI (ARC)på samme tid eller om det skaber problemer.

Jeg spørger naturligvis i Hifi-klubben men kunne jo godt være der var en her i forummet som vidste det. Går ud fra at det er det forummet er til for, at stille spørgsmål som dette?

Jeg har nok misforstået hvad det var du ville. Jeg læste det som at du ville have TO MCD HDMI moduler i forstørkeren. Det er vist ikke det du mener.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu