recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det blevet for dyrt at gå i biografen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er det blevet for dyrt at gå i biografen?

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Afstemningsspørgsmål: Er det blevet for dyrt at gå i biografen?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
87 [81,31%]
20 [18,69%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2019 kl. 23:41
Husker stadig dengang det kostede 50-60 kr og gå i biografen og så gammel er jeg altså heller ikke 😐 
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbu001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 02:54
Jeg går i biografen ca. tre gange om måneden. Primært i Imperial, Empire Bio, men af og til også i Dagmar, MovieHouse eller Cinemateket. Jeg synes ikke prisniveauet er for voldsomt, jeg ser de film jeg ønsker at se i biografen, og ville derfor næppe se flere selvom prisen var lavere ...
           
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ARTISTEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 08:37
i København ,er der forskel på prisen? Og i såfald hvor er den billigste bio
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

i København ,er der forskel på prisen? Og i såfald hvor er den billigste bio

Det må være FilmStationen, da den er gratis. https://www.facebook.com/FilmStationen/

Den billigste, hvis man vil se mainstream film, er nok Kastrup Bio(?)


Redigeret af Deschain - 27-April-2019 kl. 09:24
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 09:34
Jeg synes ikke det er (for) dyrt at gå i biografen.

Sodavand har altid kostet kassen sådan nogle steder.

Men lad os sige 180 kr for billet på det man spiser/drikker.
Er det virkelig mange penge?

Man kan ikke gå på mange nogenlunde restauranter og spise for 180 kr - og det er også en engangsfornøjelse.
Man får ikke meget for 180 kr i Danmark i dag. Men det skyldes udbud og efterspørgsel - lønningerne/efterspørgslen kan bære det. Hvis det ikke var sådan, så  ville det være billigere.
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af Soko Soko skrev:

Jeg synes mere at det er blevet "for dårligt" end "for dyrt", forstået på den måde at mange biografgængere ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt.

Folk snakker, kommenterer, larmer med slikposer, rejser sig og går ud/ind, anvender mobiltelefoner og er på mange måder til gene for de kunder, der gerne ville se filmen.

Personligt går jeg "aldrig" i biografen mere.

Må man høre hvor i landet du går i biografen og til hvilken slags film?
Jeg spørger fordi jeg stort set aldrig oplever den slags...
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 11:07
havde et par knægte siddende ved siden af mig under Endgame som liiige skulle insta lidt billeder fra filmen - og ikke mindst skulle de konstant se hvad kl var - og det kunne man kun når man tænder telefonen. - Personligt har jeg virkelig ikke noget som helst mod "slikposer" - man sidder jo selv og larmer med popcorn, sodavand etc, men mobilerne, der bliver jeg sg godt nok temmelig muggen.
Til top
lpl3169 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lpl3169 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 16:52
Syntes ikke billetpriserne er det værste, men billed kvaliteten svinger, og hvis man bliver tvunget til at købe dyre sodavand og popcorn skal kvaliteten også være i orden, ofte er sodavand for tynd i smagen og popcorn kan være bløde eller oversaltede så det basker, og jeg ved godt det sikkert holder priserne nede, men man føler sig lidt til grin når man skal sidde og se reklamer i 15-20 minutter efter man har betalt 149,- pr billet og så ovenikøbet skal betale 10,- i bestillingsgebyr når man selv bestiller billetter online.

Hvis man kan leve med hjemmebio oplevelsen, kan man ofte købe filmen senere til nogenlunde samme pris som 1 billet og i bedre kvalitet, uden reklamer, uden dyrt/dårligt slik og vand, og uden forstyrrende elementer, det gør at jeg oftere fravælger biografen for hjemmebiografen
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 17:10
Det her med at det koster at bestille billetter på nettet, forstår jeg ikke. Det må da tage spare personalet for tid, når man skal have dem.

Så er der problemet med at der kun var en ansat i kiosken da min hustru og barn var på besøg. Så står der 20-30 børnefamilier i forskellig størrelse, hvor langt størstedelen har børn der lige skal have “én af dem, og én af dem og én af dem”. Og de fleste af dem havde ikke taget stilling til hvad de ville have før det var deres tur, og forældrene gjorde selvfølgelig intet. 

I stedet burde man komme når alle er gået ind og reklamerne kører. (Selvfølgelig ikke hvis alle vælger den løsning... så er man lige vidt).


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af lpl3169 lpl3169 skrev:

Syntes ikke billetpriserne er det værste, men billed kvaliteten svinger, og hvis man bliver tvunget til at købe dyre sodavand og popcorn skal kvaliteten også være i orden, ofte er sodavand for tynd i smagen og popcorn kan være bløde eller oversaltede så det basker, og jeg ved godt det sikkert holder priserne nede, men man føler sig lidt til grin når man skal sidde og se reklamer i 15-20 minutter efter man har betalt 149,- pr billet og så ovenikøbet skal betale 10,- i bestillingsgebyr når man selv bestiller billetter online.

Forkert biograf!

Popcorn er nylavede, sodavanden er på flaske, så der fejler kvaliteten ikke noget, det koster ikke noget at bestille billetter og reklamerne er kun korte reklamer fra lokalområdet og forfilm til andre film.

Vi har åbenbart en god biograf. Og vi døjer sikke med “uvorne gæster”, der forstyrrer - selvfølgelig må de gerne spise popcorn og snolder....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lpl3169 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lpl3169 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 21:53
Bruger mest Falkoner bio på Frederiksberg, hvor kvaliteten på film og diverse lækkerier svinger, men jeg kan også godt kende problemet med lang kø til køb af lækkerier.

Det kan være man skulle prøve en tur i biograf udenfor København, hvor servicen måske kan være bedre.

Har et par gange prøvet Atlas biograferne i Rødovre centrum, den virker lidt bedre indrettet med plads end Falkoner bio.

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 11:23
Kvalitets mæssigt er jeg meget tilfreds med vores lokale biograf her i Holbæk, men jeg syntes priserne er lige i overkanten til en normal børnefamilie. Det koster lynhurtigt 600 kroner hvis der skal være lidt slik og en sodavand.

Det er lidt ærgeligt for det er i deres alder de skal påvirkes hvis biografen i fremtiden skal kunne konkurrere med alle de andre tilbud og jeg frygter lidt at dovenskaben/streaming tjenesterne vinder og biografen taber i fremtiden. 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu