|
Er det her lovligt..? |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |||
nitrotg
Guld medlem Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1366 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har alle mine spil igennem US store og har ingen problemer med at køre dem på min danske konto.. men 250kr virker lidt for billigt.. jeg giver 60$ (ca 350kr) for de nyeste spil..
|
|||
Sigida
Guld medlem Branchemedlem Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2190 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så billig er det ikke. Cdon solgte det til 249 da det var black friday :)
|
|||
Samsung 65HU7505
Pioneer VSX-LX50 SVS 5 satelite SVS SB2000 JVC HD750 Sony PS4 |
|||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nu havde de faktisk også nogle ret skarpe tilbud den pågældende fredag. |
|||
daddyd
Bruger Oprettet: 06-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mit bud er, at det er ulovligt (for sælger).
Det er lovligt nok at importere spil, film mv. fra andre regioner (f.eks. USA), men det er ulovligt at videresælge dem inden for EU (infosoc-direktivet).
|
|||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Infosoc-direktivet er kun gældende, hvis det er import med videresalg for øje. Det gælder ikke, hvis du har importeret til eget forbrug og senere er blevet træt af produktet og ønsker at sælge videre. Men det nu nok videresalg manden prøver at opnå her.
Med det sagt, så mener jeg så kun infosoc tog sig af fysiske varer. Det er aldrig blevet afprøvet ved en domstol, om det også gælder digitale varer. Så det er svært at afgøre, om det er ulovligt eller ej. Men til OP: Hvorfor opretter du ikke bare selv en amerikansk bruger på PSN, så du kan få spilene billigt? |
|||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6668 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det gælder også digitale varer. Hvorfor må Laserdisken ellers ikke sælge region 1 dvd og region A blu-ray. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er ikke en digital vare - det er en fysisk vare (du får en disk).
Digitale varer er dem, hvor der ikke er en fysisk genstand du modtager - f.eks. downloads (det være sig musik, film eller spil). |
|||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er godt nok digitalt det der ligger på en DVD/BD, men det er stadig en fysisk vare. Det jeg mener med en digital vare, er en downloaded film fra iTunes eller et downloaded spil, fra fx PSN. Som jeg sagde tidligere, har der ikke været en præsidenssag vedrørende videresalg af denne slags varer. Så om det er lovligt eller ej, er bare et skøn, indtil en tager sagen op for en domstol. Man kan så diskutere, om den slags crap overhovedet skulle være muligt. Altså at forbyde videresalg. Det er direkte imod vores frie konkurrence i EU. Men det er der intet at gøre ved indtil videre. Som du selv nævner, så har Laserdisken fået forbud mod det. De har ellers haft den helt oppe ved EU-domstolen, men er stadig blevet afvist. Så EU gider ikke rigtig gøre noget ved det, selvom det strider mod egen lovgivning. Men uanset hvad, så er det lovligt at sælge videre, uanset om det er digitalt eller fysisk, hvis du har købt til eget forbrug i første omgang. Og det ville nok være svært at modbevise det i dette tilfælde, da sælgeren jo skal registrere spillet på sin egen konto først, før han kan sælge videre på den måde.
|
|||
mickeynygaard
Bruger Oprettet: 15-Marts-2011 Sted: Mårslet, DK Status: Offline Point: 98 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Der er vel tale om samme fremgangsmåde som gk4.me ? Jeg har selv købt et par spil her - Både for at spare penge, men også fordi jeg i år 2014 ikke gider bøvle med fysiske medier.
Hverken Sony eller MS er dog interesseret i at tilbyde mig spil til fornuftige priser (Eller blot samme priser som ved fysiske spil), hvorfor jeg selvfølgelig undersøger alternativerne - Er der endvidere forskel på dette og så købe russiske Steam keys? Jeg ved umiddelbart ikke hvordan Sony holder øje med dette, eller om de overhovedet gør, men jeg tror ikke det har en disse med "Sharing" at gøre, nærmere blot du køber adgang til en konto som har købt spillet billigt i et andet land, og benytter dette via din primære konto. |
|||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6668 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
OK. Min fejl. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
deha2500
Junior bruger Oprettet: 25-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvorfor ikke bare købe fra England se her prisen er ca 370 kr inkl porto.
http://www.shopto.net/video-games/ps4/PS4CA62-call-of-duty-advanced-warfare |
|||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |