recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det her lovligt..?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er det her lovligt..?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 14:15
Jeg har alle mine spil igennem US store og har ingen problemer med at køre dem på min danske konto.. men 250kr virker lidt for billigt.. jeg giver 60$ (ca 350kr) for de nyeste spil..
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 14:27
Så billig er det ikke. Cdon solgte det til 249 da det var black friday :)
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Så billig er det ikke. Cdon solgte det til 249 da det var black friday :)

Nu havde de faktisk også nogle ret skarpe tilbud den pågældende fredag.
Til top
daddyd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2006
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér daddyd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 16:08
Mit bud er, at det er ulovligt (for sælger).

Det er lovligt nok at importere spil, film mv. fra andre regioner (f.eks. USA), men det er ulovligt at videresælge dem inden for EU (infosoc-direktivet). 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af daddyd daddyd skrev:

Det er lovligt nok at importere spil, film mv. fra andre regioner (f.eks. USA), men det er ulovligt at videresælge dem inden for EU (infosoc-direktivet). 

Infosoc-direktivet er kun gældende, hvis det er import med videresalg for øje. Det gælder ikke, hvis du har importeret til eget forbrug og senere er blevet træt af produktet og ønsker at sælge videre.

Men det nu nok videresalg manden prøver at opnå her.

Med det sagt, så mener jeg så kun infosoc tog sig af fysiske varer. Det er aldrig blevet afprøvet ved en domstol, om det også gælder digitale varer. Så det er svært at afgøre, om det er ulovligt eller ej.

Men til OP: Hvorfor opretter du ikke bare selv en amerikansk bruger på PSN, så du kan få spilene billigt?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Infosoc-direktivet er kun gældende, hvis det er import med videresalg for øje. Det gælder ikke, hvis du har importeret til eget forbrug og senere er blevet træt af produktet og ønsker at sælge videre.

Med det sagt, så mener jeg så kun infosoc tog sig af fysiske varer. Det er aldrig blevet afprøvet ved en domstol, om det også gælder digitale varer. Så det er svært at afgøre, om det er ulovligt eller ej.

Men til OP: Hvorfor opretter du ikke bare selv en amerikansk bruger på PSN, så du kan få spilene billigt?

Det gælder også digitale varer. Hvorfor må Laserdisken ellers ikke sælge region 1 dvd og region A blu-ray.
Venlig hilsen
KB
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 19:58
Det er ikke en digital vare - det er en fysisk vare (du får en disk).

Digitale varer er dem, hvor der ikke er en fysisk genstand du modtager - f.eks. downloads (det være sig musik, film eller spil).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det gælder også digitale varer. Hvorfor må Laserdisken ellers ikke sælge region 1 dvd og region A blu-ray.

Det er godt nok digitalt det der ligger på en DVD/BD, men det er stadig en fysisk vare. Det jeg mener med en digital vare, er en downloaded film fra iTunes eller et downloaded spil, fra fx PSN.
Som jeg sagde tidligere, har der ikke været en præsidenssag vedrørende videresalg af denne slags varer. Så om det er lovligt eller ej, er bare et skøn, indtil en tager sagen op for en domstol.

Man kan så diskutere, om den slags crap overhovedet skulle være muligt. Altså at forbyde videresalg. Det er direkte imod vores frie konkurrence i EU. Men det er der intet at gøre ved indtil videre.
Som du selv nævner, så har Laserdisken fået forbud mod det. De har ellers haft den helt oppe ved EU-domstolen, men er stadig blevet afvist. Så EU gider ikke rigtig gøre noget ved det, selvom det strider mod egen lovgivning.

Men uanset hvad, så er det lovligt at sælge videre, uanset om det er digitalt eller fysisk, hvis du har købt til eget forbrug i første omgang. Og det ville nok være svært at modbevise det i dette tilfælde, da sælgeren jo skal registrere spillet på sin egen konto først, før han kan sælge videre på den måde.
Til top
mickeynygaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Marts-2011
Sted: Mårslet, DK
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mickeynygaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 20:45
Der er vel tale om samme fremgangsmåde som gk4.me ? Jeg har selv købt et par spil her - Både for at spare penge, men også fordi jeg i år 2014 ikke gider bøvle med fysiske medier.

Hverken Sony eller MS er dog interesseret i at tilbyde mig spil til fornuftige priser (Eller blot samme priser som ved fysiske spil), hvorfor jeg selvfølgelig undersøger alternativerne - Er der endvidere forskel på dette og så købe russiske Steam keys?

Jeg ved umiddelbart ikke hvordan Sony holder øje med dette, eller om de overhovedet gør, men jeg tror ikke det har en disse med "Sharing" at gøre, nærmere blot du køber adgang til en konto som har købt spillet billigt i et andet land, og benytter dette via din primære konto.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2014 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Det er ikke en digital vare - det er en fysisk vare (du får en disk).

Digitale varer er dem, hvor der ikke er en fysisk genstand du modtager - f.eks. downloads (det være sig musik, film eller spil).

OK. Min fejl.

Venlig hilsen
KB
Til top
deha2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-Maj-2006
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deha2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 07:20
Hvorfor ikke bare købe fra England se her prisen er ca 370 kr inkl porto.
http://www.shopto.net/video-games/ps4/PS4CA62-call-of-duty-advanced-warfare
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu