|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
|
Strengt taget er det vel ikke nødvendigt - du kopierer vel heller ikke DVD'en for at afspille den i Windows?! ![]() /Lars |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
![]() |
||
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
|
Næh, men skyldes det ikke at afspillerne på Windows understøtter CSS og dem på Linux gør ikke? -Kent |
||
![]() |
||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
|
Selvom der allerede er blevet svaret på spørgsmålet, vil jeg henvise til min artikel om emnet: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1354&zoneid=3 |
||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Det er IKKE lovligt, under ingen omstændigheder. Men, som jeg nævnte tidligere, så er der tænkt store tanker om disse love.. Og ja, det var i den grad ironisk ment. Tåberne bag disse love aner ganske enkelt ikke hvad det er de har med at gøre. Og derfor er det desværre blevet formet som det er. Jeg er dog af den opfattelse, at langt de fleste folk ved godt, hvornår den er gal, og derfor er det op til deres egen moral. Men at tro man må kopiere en dvd (bryde kopibeskyttelsen) fordi man har en pc med linux på, den er altså lidt gal
|
||
![]() |
||
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
|
Tjaa, et er vel også hvordan loven håndhæves i praksis - jeg har endnu ikke hørt om ét tilfælde hvor nogen er kommet på skideren kun fordi de har kopieret børnenes CD'er/DVD'er og gemt originalerne væk (her i huset har skiverne en stærkt begrænset levetid, pga. den til tider lidt hårdhændede behandling)
![]() Dermed ikke sagt at det er i orden at gøre - man skal selvfølgelig overholde landets love. ![]() -Kent |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Jamen, det er skam ikke anderledes hjemme hos mig. Men noget så simpelt kan disse mennesker bag lovgivningen ikke rigtig forstå
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Det er den multinationale musik- og filmindustri, som står bag disse love (via WIPO Copyright Treaty fra 1996). De er skam hverken dumme eller tåber, i hvert fald ikke i dette spørgsmål. Tåberne er de politikere, med Kultur Brian i spidsen, som har vedtaget denne stupide regel, formentlig uden at vide hvad det var som de gjorde... |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg er delvist enig, Jesper. Det med Brian er jeg ikke enig i. Han er minister, og derfor pr. definition aner han nada om det han beslutter Jeg er heller ikke enig i, at det er den multinationale musik og filmeindustri. De har som udgangspunkt intet med lokal lovgivning at gøre. Her i DK lider vi af, at nogle få organisationer er dem der får lov at styre showet. Der kommer musikbranchen og APG ind som de (efter min mening) helt store syndere. APG ser rødt, hvergang ordet kopi nævnes. For dem er alle pr. definition pirater. Og de skal jagtes som man jægede hekse for flere hundrede år siden. Anway - Hele dette cirkus med kopiering, lovligt/ikke-lovligt, det har faktisk ligget mig på sinde lige siden. Jeg kan ikke begribe at embedsmændene ikke kan se tåblighederne i lovgivningen, og havde egentlig sat mig for at forsøge råbe dem op. Det er desværre bare ikke så nemt. Der skal nogle temmelig store medier til, (og helst også en valgperiode), før det overhovedet er muligt at blive taget en smule seriøst.
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
MPAA & RIAA (og betalte politikere i USA) -> WIPO Copyright Treaty -> Infosoc EU direktiv -> OHL §75c Hvis de danske politikere en dag fjerner §75c, vil RIAA og MPAA betale Blackwater for at invadere Danmark. Vi kommer aldrig af med den paragraf. Redigeret af JesperLund - 26-November-2007 kl. 13:44 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Fimpe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
![]() |
|
Du har ret, det er beskrevet meget godt her: http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/digital-kopi/hvad-maa-d u/ |
||
![]() |
||
![]() |
|
Blackwater er det ikke dem der har travlt med at skyde irakere Vi skal ikke nødvendigvis af med 75c. Vi skal bare have omskrevet den, så det er lovligt at bryde en kopibeskyttelse til eget brug/brug inde for husstanden. Det er faktisk uhyre simpelt, og ingen tager skade af det, heller ikke ophaveren.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er det samme som at afskaffe §75c -- den eneste type digital kopiering som er tilladt efter OHL §12 er privat kopiering til brug inden for husstanden. |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |