|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Elsparefonden har nogle råd om det. http://www.elsparefonden.dk/forbruger/kom-godt-i-gang/standb y-forbrug /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
Pokerface ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
![]() |
|
Hej. Jeg har både Medion (LG klon) og en "PANA" EH60, dem slukker jeg da også for om natten, medmindre de skal optage. På dem "ryger" uret sig også en tur, men da det i menuen kan sættes til at opdatere aut. så gør det ikke så meget, for ca. 10 sek. efter at jeg har tændt maskinen, så passer uret igen. Mon dog ikke at din JVC gør det samme??? |
||
Mvh. Frede.
![]() [COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80 |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
|
Man får jo bekvemmeligheden ved at lade det være tændt, og man slipper for at tænke på om man nu huskede at tænde for Selector, da man satte recorderen til at optage ![]() Men det er grotesk at en Sagem 60 bruger 11-12W i Standby, når f.eks. et 42" Pioneer tv kun bruger 0,7W. |
||
![]() |
||
extreme12 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2006 Status: Offline Point: 354 |
![]() |
|
Jeg vil meget gerne vide hvis nogle kender til denne funktion på JVC'en, jeg har hvertfald ikke kunne finde det noget sted i manualen. |
||
![]() |
||
T-teknik ![]() -- ![]() Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
![]() |
|
Der er da vist en der er kommet mig i forkøbet. Jeg har også gået og tænkt over det samme.
For år tilbage slukkede jeg aldrig - så var der nogle der fortalte mig at det var en fordel - men så i forbindelse med reparation af en Sony RDR-HX710 fik jeg at vide at det kunne skade harddisken ved længerevarende strømafbrydelse. - Jeg har da også bemærket at min Sony er gået i Recovery en enkelt gang efter jeg tændte for strømmen igen. - Så bortset fra min Sony, så slukker jeg stort set for alt jeg har. Men det er en diskussion blandt mange om det er en fordel. Det siges at der i forvejen er så lavt strømforbrug på de apparater man køber i dag, så jeg ved ikke rigtigt. Nu er jeg ikke selv ejer af et fladskærmstv, men jeg har da hørt det skulle kunne skade dem ved længerevarende strømafbrydelse. - Om det har nogen sandhed på sig, skal jeg ikke kunne sige. Redigeret af T-teknik - 14-Februar-2007 kl. 14:50 |
||
![]() |
||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
|
Medmindre Sony bruger nogle meget mærkelige harddiske, så tror jeg næppe på at en harddisk tager skade eller taber data ved længere tids strømarbrydelse. Jeg har haft flere harddiske liggende uden at de har fået strøm i længere tid (flere måneder) og de har efterfølgende fungeret uden problemer eller datatab. |
||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
||
![]() |
||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
|
Jeg slukker heller ikke mit tv, recorder, selector eller forstærker for gider ikke skulle tænde på en kontakt for at min fjernbetjening virker.
Det har du ret i, men det er mange gange der producenterne spare ved at benytte nogle billige men strømslugende enheder. Jeg har købt en tv-strømskinne (http://www.savepower.dk) til min subwoofer, så den automatisk slukker når jeg sætte min forstærker på standby, for den bruger kun få watt mindre i standby end i brug. Redigeret af Sandal - 14-Februar-2007 kl. 16:22 |
||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
||
![]() |
||
extreme12 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2006 Status: Offline Point: 354 |
![]() |
|
Hmm... det lader til at min DVD optager som muligt skal stå standby konstant.
|
||
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126 Popcorn Hour A-100 JVC RX-D701 PS3 |
||
![]() |
||
MortenBby ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 779 |
![]() |
|
Jeg har nedenstående grej, har tit slukket for alt, og alt virker igen når jeg tænder på stikkontakten.
Sonyen husker den dagligt tilbagevendende optagelse og tjekker klokken ved genstart; men starter alligevel kort op 5 min før optagelse og tjekker. En HDDoptager er jo også langt hen ad vejen en computer som man jo ogå starter op hver dag hjemme og/eller på arbejde. Hvis harddisken tog skade af lang tids strømafbrydelse ville den nok ikke virke når man fik den nyindkøbte HDDoptager hjem; den har jo været slukket måndesvis mellem fabrikken og det kommende hjem. Det samme gælder vel TV og Sagem. |
||
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |