|
Er det sikkert at arbejde fra en ekstern SSD? |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ps jeg ville bare prøve at købe en t5 i Elgiganten, hvis du er tilfreds behold den ellers bare levere den tilbage.
|
|
![]() |
|
Kallespears ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2011 Sted: Esbjerg Danmark Status: Offline Point: 416 |
USB4 alligevel. Ked af at sige det men det findes ikke på nogen PC endnu, der kommer måske PC her i 2020 med det interface. Til OP hvis du overvejer TB3, skal du huske din PC, skal have TB3 port. Jeg har selv købt en Samsung X5 til min Mac. men den virker ikke på USB-C porte. Jeg har ligeledes en T5, der er rigtig hurtig, dog ikke sammenlignet med X5. men den er lille og kompakt. De enclosure, der findes laves til NVMe, er faktisk ret klodsede. Jeg ville gå efter en T5 Her er en lille fin test af T5 |
|
![]() |
|
torbenan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2014 Sted: Kbh Status: Offline Point: 124 |
Din oprindelige bekymring gik på sikkerhed. Kig på den teknologi der hedder bitlocker to go, som kan krypteree disken. Kræver at der er en TPM chip i pc, men det har de fleste vist
|
|
![]() |
|
Eeyore ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 362 |
Det virker også uden TPM chip, der skal bare laves en rettelse i group policy. Hvis du vælger at bruge bitlocker som sikkerhed så husk at det skal være software kryptering og ikke SSD'ens hardware. Der er fundet sårbarheder ved benyttelse af harddiskenes hardware til krypteringen. Hvis Windows 10 er opdateret burde den vælge software som default, men kontroller det alligevel for en sikkerheds skyld.
|
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
synes ikke jeg fangede noget med sikkerhed så som kryptering. Bare hastighed. Men ja bitlocker Togo kræver ikke tpm. Bare højre klik på USB enheden i denne computer og vælg krypter og en kode
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |