|
Er GLS bare de bedste til levering? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
T-teknik
-- Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 12:18 | |
Mens jeg overvejer GLS, så er der her et link som virker skræmmende - men måske skal det tages med et gran salt?
http://www.trustpilot.dk/review/www.gls.dk |
||
Sandal
Guld medlem Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 12:26 | |
Jeg har kun dårlige erfaring med GLS. De kommer kun på hverdage mellem kl. 8-14, hvor almindelige mennesker med et arbejde ikke er hjemme. Hvis de så kommer når man ikke er hjemme, så har jeg fået at vide, at de normalt ligger en seddel om, at de har været der, men her hvor jeg bor, kan de ikke komme til postkassen (dørtelefon), så dette er ikke en mulighed her. I stedet sender de et brev om, at de har været her, men det kan nemt tage dem 5-7 dage at sende et brev (hvor svært kan det være?), hvorefter man skal ringe til dem, for at aftale et nyt leveringstidspunkt mellem 8-14 (hvor jeg stadig ikke er hjemme). Fantastisk service til private! NOT! Redigeret af Sandal - 09-Juni-2009 kl. 12:27 |
||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
||
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 14:15 | |
Helt enig! Hvis det er fra udlandet, så går det som regel hurtigt frem til Kolding, men herfra kan det godt virke som alt går i stå! Jeg har oplevet, at de har bedt mig ringe til chaufføren for at hjælpe ham med at finde vej, da han var kørt forkert flere gange - det skal siges, at GPS'ere normalt ikke har problemer med at finde frem, og at de fleste med lidt kendskab til et krakskort uden problemer plejer at kunne navigere helt frem til adressen..... Jeg undgår konsekvent GLS, hvis det kan lade sig gøre! Redigeret af miri - 09-Juni-2009 kl. 14:15 |
||
miri
|
||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 14:47 | |
Det samme her. Seneste eksempel: Bestilte en pakke i England. Den blev sendt med et pakkefirma derovre, men her i landet blev pakken håndteret af GLS. Ved ankomsten til landet laver GPS om på track&trace. De erstatter det internationale tracking (Parcel Force Worldwide) med deres eget. Resultatet er at den normale tracking af pakken ikke virker. Da pakken ikke er dukket op en uge senere, får jeg forhandleren i England til at finde ud af hvad der er sket. Det koster mange telefonopkald, bl.a. pga. det med track&trace nummeret. Men til sidst finder vi pakken, på et lokalt GLS lager, hvor den har ligget i 5 dage. De havde været forbi her, ikke fundet nogen hjemme, ikke lagt nogen seddel, og derefter blot smidt pakken på lager uden at gøre mere. Havde jeg ikke sat forhandleren i gang med at lede efter pakken, var den sikkert røget retur til England, på det tidspunkt GLS var blevet trætte af at opbevare den. Men bortset fra det er de flinke nok, både chauffører og øvrigt personale. Men logistikken i forhold til private adresser fungerer dårligt. /Lars Redigeret af Lars - 09-Juni-2009 kl. 17:10 |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
ZackGem
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 14:55 | |
Jeg har som nævnt kun positive ting at sige om GLS. Men kunne så heller ikke drømme om at sende det hjem til. Sender derimod altid til mit arbejde. Måske derfor det altid går godt. |
||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 15:30 | |
Det er en væsentlig detalje. Sammenlignet med PostDK mangler GLS, DPD, etc et system til at håndtere pakker til private, når de ikke træffer folk hjemme. Levering til arbejdsadressen er ikke altid en mulighed. I nogle tilfælde vil butikkerne kun levere til privatadressen, når der betales med kreditkort eller Paypal. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
Stampe
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 15:32 | |
Mine erfaringer er gode, dog med forbeholdet for at de kun udbringer i det tidsrum jeg er på arbejde. Når de ikke træffer mig hjemme modtager jeg 2 dage senere et brev og kan aftale nærmere. Ang track & trace: jeg har fået numre fra Parcel Force Worldwide og kan via dette nummer følger pakken hele vejen. En enkelt gang har de kvajet sig. Der skulle jeg modtage to pakker samme dag men kun den ene kom med ud. Nu er jeg så spændt til på fredag, for der kommer intet mindre end 5 pakker, bla min Oppo. |
||
Prospect
Guld medlem Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 15:46 | |
Har haft nøjagtig samme oplevelse med GLS |
||
tvillingen
Junior bruger Oprettet: 20-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 19:35 | |
Har kun gode erfaringer med GLS. Jeg synes, at det er helt smart, at de sparer en del penge ved at have en del butikker rundt omkring, hvor kunderne selv afhenter. Jeg har fået varer fra http://it-netsupply.dk til fragtpris på 20,-
|
||
AlJones
Bruger Oprettet: 21-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
Sendt: 10-Juni-2009 kl. 08:05 | |
Har lige haft en skrækoplevelse med GLS med en pakke der bumlede rundt i landet i 10 dage før den nåede frem til mig.
3 flasker whisky blev afsendt fra London en torsdag. GLS forsøgte at aflevere dem den efterfølgende tirsdag, men på forkert adresse. Jeg kunne heldigvis se "afleveringsforsøget" i deres online tracking og kontaktede dem onsdag. De lovede at komme næste dag, torsdag. Torsdag kl. 16 ringede jeg for at høre hvor de blev af og blev stillet om til lokaldepot i Hinnerup hvor en uforskammet mand meddelte at ingen havde sagt noget til ham, så hvordan skulle han vide at pakken skulle have været ude igen? Aflevering kunne først ske den efterfølgende mandag, 12 dage efter pakken blev sendt. Jeg har givet afsender fuld dokumentation, så han kan informere engelske Parcel Force om kvaliteten hos deres danske partner. Al J. |
||
Pittens
Bruger Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 225 |
Sendt: 10-Juni-2009 kl. 08:21 | |
Mine erfaringer med GLS er da også kun helt ud i skoven. De er uforskammet, respektløse over for deres kunder og værre endnu, over for pakkerne.
Pakkerne håndteres af 15-16 årige ungdosarbejdere, som absolut IKKE ved hvordan man behandler andres ting. En sjov historie fra en kammerat: Han havde bestilt en bærebar PC. Denne blev fragtet med GLS. Min kammerat bor på 3 sal skal lige siges og dørtelefonen er i uorden. Men, på dagen hvor budet kom med pakken, er min kammerat hjemme. Han holder øje og kigger ud af vinduet og får øje på budet. Han ser budet banke på døren, min kammerat kigger ud, vinker og får øjenkontakt med budet og råber at han kommer ned nu og åbner op. Da min kammerat kommer ned til døren og åbner denne, ser han røven af lastbilen på vej væk. Det er da for idiotisk! Mine egne erfaringer er den klassiske med at de siger de har været på adressen, på trods af man har været hjemme hele dagen. Så får man et brev med posten et par dage efter hvor der står at man ikke var hjemme. Og ellers den gode gamle med skoaftryk på pakken. Jeg har bevidst ledt efter alternative steder, hvis jeg ved de benytter GLS som bud. Amatører |
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9402 |
Sendt: 10-Juni-2009 kl. 09:25 | |
Har netop modtaget 2 SMS og en mail fra GLS, angående min pakke som kan afhentes fra i eftermiddag. Det er da helt ok service.
Foretrækker dog normalt PostDK, da de altid levere når jeg er hjemme. Deres aften service er ret genial. |
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |