Print side | Luk vindue

Er GLS bare de bedste til levering?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=61484
Udskrevet den: 01-Februar-2025 kl. 08:36

Emne: Er GLS bare de bedste til levering?
Skrevet af: T-teknik
Emne: Er GLS bare de bedste til levering?
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 09:53
Ved at søge lidt på DVD medier, kan jeg se at flere tilbyder GLS som leverandør sammen med Post Danmark - er der nogle som er sprunget på GLS i stedet for Post Danmarks erfaring på trods af prisen.

Jeg ved ikke lige om GLS er ved at brede sig til andre butikker udover dem med speciale i skiver?

Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 09:55
har netop købt en anden vare der også leveres med GLS.

Hvorfor betale PostDK 60kr når det er gratis med GLS

Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

har netop købt en anden vare der også leveres med GLS. Hvorfor betale PostDK 60kr når det er gratis med GLS

Gratis og gratis - GLS tilbyder vist en mindre pris eller en halvering flere steder.
Men hvad med sikkerheden?
Kan pakken følges som hos Post Danmark?

Noget andet er erfaring og evt. vanskeligheder hos Post Danmark sat op imod det GLS har at tilbyde.

Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

har netop købt en anden vare der også leveres med GLS. Hvorfor betale PostDK 60kr når det er gratis med GLS

Gratis og gratis - GLS tilbyder vist en mindre pris eller en halvering flere steder.

Noget andet er erfaring og evt. vanskeligheder hos Post Danmark sat op imod det GLS har at tilbyde.
Tja på den vare jeg bestilte var det gratis med GLS. Skal dog selv hente pakken i blockbuster. Så det bliver lige en gåtur på 300 meter.

Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 10:11

Tja på den vare jeg bestilte var det gratis med GLS. Skal dog selv hente pakken i blockbuster. Så det bliver lige en gåtur på 300 meter.

Nu bor jeg ikke lige i nærheden af en Blockbuster, så lidt vej har jeg da.

Men mere specifik er der er nok nogle leverings- og afhentningsforskelle hos visse typer af butikker om det er det ene eller andet produkt med hensyn til GLS?

Andre kan jo komme erfaringer med køb af skiver og modtagelse af GLS.

Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 10:13

Men mere specifik er der er nok nogle leverings- og afhentningsforskelle hos visse typer af butikker om det er det ene eller andet produkt med hensyn til GLS?

Bemærk at der er levering steder rundt omkring(Kiosker, videobutikker osv), jeg havde selv 3 steder indenfor 1 km jeg kunne vælge.

Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 10:18

Bemærk at der er levering steder rundt omkring(Kiosker, videobutikker osv), jeg havde selv 3 steder indenfor 1 km jeg kunne vælge.

Ok - det er så Blockbuster vi taler om.
Andre kan måske komme med erfaring med GLS med hensyn til modtagelse af skiver - om de gør bedre sikkerhedsmæssig i forhold til Post Danmark.

Skrevet af: stigc
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 10:18

De gange jeg har fået leveret via GLS, der har der været track and trace,
og hvis ikke du er hjemme, så ringer man til og for omdirigeret pakken.
Så på det punkt er de mere fleksible end Postdanmark, du kan endda
aftale at de først kikker forbi på fredag, for du er ikke hjemme før,
eller som andre skriver, aftalt at den skal hentes i nærmeste blockbuster e.lign.

-------------
Stig

Blot min ringe mening !

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 10:21

Har fået varer fra tyskland igennem GLS.. og varer købt via ebay.

og ikke nok med det, så fik jeg nye sutter til bilen fra Tyskland som også kom med GLS..

Så de er vist helt ok, sålænge du kan holde 20kg grænsen.

Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

Gratis og gratis - GLS tilbyder vist en mindre pris eller en halvering flere steder. Men hvad med sikkerheden? Kan pakken følges som hos Post Danmark? 

De gange jeg har fået leveret via GLS, der har der været track and trace,og hvis ikke du er hjemme, så ringer man til og for omdirigeret pakken.Så på det punkt er de mere fleksible end Postdanmark, du kan endda aftale at de først kikker forbi på fredag, for du er ikke hjemme før,eller som andre skriver, aftalt at den skal hentes i nærmeste blockbuster e.lign.

Det kommer da lidt an på, hvilken pakke jeg bare vil lade ligge hos en tilfældig butik og evt. hvor godt jeg kender netbutikken
- den med track and trace hos GLS er ikke nævnt mange steder. - Men måske skulle jeg overveje et forsøg med GLS.

Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 10:25

Jeg bruger altid GLS hvis muligt.

De er langt mere proffesionelle med deres pakkehåndteringer, end de der studenter PostDK har til at køre rundt med pakker.

Har kun godt at sige om GLS.

Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 11:07
Har også kun haft gode erfaringer med GLS. Både fra udland og herhjemme. Nemt følge pakken og det hele kører bare derud af. 

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!

Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 12:18
Mens jeg overvejer GLS, så er der her et link som virker skræmmende - men måske skal det tages med et gran salt?

http://www.trustpilot.dk/review/www.gls.dk - http://www.trustpilot.dk/review/www.gls.dk

Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 12:26

Jeg har kun dårlige erfaring med GLS. De kommer kun på hverdage mellem kl. 8-14, hvor almindelige mennesker med et arbejde ikke er hjemme.

Hvis de så kommer når man ikke er hjemme, så har jeg fået at vide, at de normalt ligger en seddel om, at de har været der, men her hvor jeg bor, kan de ikke komme til postkassen (dørtelefon), så dette er ikke en mulighed her.

I stedet sender de et brev om, at de har været her, men det kan nemt tage dem 5-7 dage at sende et brev (hvor svært kan det være?), hvorefter man skal ringe til dem, for at aftale et nyt leveringstidspunkt mellem 8-14 (hvor jeg stadig ikke er hjemme). Fantastisk service til private! NOT!

-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.

Skrevet af: miri
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 14:15

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Fantastisk service til private! NOT!

Helt enig!

Hvis det er fra udlandet, så går det som regel hurtigt frem til Kolding, men herfra kan det godt virke som alt går i stå!

Jeg har oplevet, at de har bedt mig ringe til chaufføren for at hjælpe ham med at finde vej, da han var kørt forkert flere gange - det skal siges, at GPS'ere normalt ikke har problemer med at finde frem, og at de fleste med lidt kendskab til et krakskort uden problemer plejer at kunne navigere helt frem til adressen.....

Jeg undgår konsekvent GLS, hvis det kan lade sig gøre!

-------------
miri

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 14:47

Jeg har kun dårlige erfaring med GLS. De kommer kun på hverdage mellem kl. 8-14, hvor almindelige mennesker med et arbejde ikke er hjemme.

Det samme her. Seneste eksempel:

Bestilte en pakke i England. Den blev sendt med et pakkefirma derovre, men her i landet blev pakken håndteret af GLS.

Ved ankomsten til landet laver GPS om på track&trace. De erstatter det internationale tracking (Parcel Force Worldwide) med deres eget. Resultatet er at den normale tracking af pakken ikke virker.

Da pakken ikke er dukket op en uge senere, får jeg forhandleren i England til at finde ud af hvad der er sket. Det koster mange telefonopkald, bl.a. pga. det med track&trace nummeret.

Men til sidst finder vi pakken, på et lokalt GLS lager, hvor den har ligget i 5 dage.

De havde været forbi her, ikke fundet nogen hjemme, ikke lagt nogen seddel, og derefter blot smidt pakken på lager uden at gøre mere.

Havde jeg ikke sat forhandleren i gang med at lede efter pakken, var den sikkert røget retur til England, på det tidspunkt GLS var blevet trætte af at opbevare den.

Men bortset fra det er de flinke nok, både chauffører og øvrigt personale. Men logistikken i forhold til private adresser fungerer dårligt.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 14:55

Jeg har som nævnt kun positive ting at sige om GLS.

Men kunne så heller ikke drømme om at sende det hjem til.
Gør jeg heller ikke med post DK.

Sender derimod altid til mit arbejde. Måske derfor det altid går godt.

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Sender derimod altid til mit arbejde. Måske derfor det altid går godt.

Det er en væsentlig detalje. Sammenlignet med PostDK mangler GLS, DPD, etc et system til at håndtere pakker til private, når de ikke træffer folk hjemme.

Levering til arbejdsadressen er ikke altid en mulighed. I nogle tilfælde vil butikkerne kun levere til privatadressen, når der betales med kreditkort eller Paypal.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 15:32

Mine erfaringer er gode, dog med forbeholdet for at de kun udbringer i det tidsrum jeg er på arbejde.

Når de ikke træffer mig hjemme modtager jeg 2 dage senere et brev og kan aftale nærmere.

Ang track & trace: jeg har fået numre fra Parcel Force Worldwide og kan via dette nummer følger pakken hele vejen.

En enkelt gang har de kvajet sig. Der skulle jeg modtage to pakker samme dag men kun den ene kom med ud. Nu er jeg så spændt til på fredag, for der kommer intet mindre end 5 pakker, bla min Oppo.

Skrevet af: Prospect
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Da pakken ikke er dukket op en uge senere, får jeg forhandleren i England til at finde ud af hvad der er sket. Det koster mange telefonopkald, bl.a. pga. det med track&trace nummeret.

Men til sidst finder vi pakken, på et lokalt GLS lager, hvor den har ligget i 5 dage.

De have været forbi, ikke fundet nogen hjemme, ikke lagt nogen seddel, og derefter blot smidt pakken på lager uden at gøre mere.

/Lars

Har haft nøjagtig samme oplevelse med GLS

Skrevet af: tvillingen
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 19:35
Har kun gode erfaringer med GLS. Jeg synes, at det er helt smart, at de sparer en del penge ved at have en del butikker rundt omkring, hvor kunderne selv afhenter. Jeg har fået varer fra http://it-netsupply.dk - http://it-netsupply.dk  til fragtpris på 20,-

Skrevet af: AlJones
Skrevet den: 10-Juni-2009 kl. 08:05
Har lige haft en skrækoplevelse med GLS med en pakke der bumlede rundt i landet i 10 dage før den nåede frem til mig.

3 flasker whisky blev afsendt fra London en torsdag.

GLS forsøgte at aflevere dem den efterfølgende tirsdag, men på forkert adresse. Jeg kunne heldigvis se "afleveringsforsøget" i deres online tracking og kontaktede dem onsdag. De lovede at komme næste dag, torsdag.

Torsdag kl. 16 ringede jeg for at høre hvor de blev af og blev stillet om til lokaldepot i Hinnerup hvor en uforskammet mand meddelte at ingen havde sagt noget til ham, så hvordan skulle han vide at pakken skulle have været ude igen?

Aflevering kunne først ske den efterfølgende mandag, 12 dage efter pakken blev sendt.

Jeg har givet afsender fuld dokumentation, så han kan informere engelske Parcel Force om kvaliteten hos deres danske partner.

Al J.

Skrevet af: Pittens
Skrevet den: 10-Juni-2009 kl. 08:21
Mine erfaringer med GLS er da også kun helt ud i skoven. De er uforskammet, respektløse over for deres kunder og værre endnu, over for pakkerne.

Pakkerne håndteres af 15-16 årige ungdosarbejdere, som absolut IKKE ved hvordan man behandler andres ting.

En sjov historie fra en kammerat:

Han havde bestilt en bærebar PC. Denne blev fragtet med GLS. Min kammerat bor på 3 sal skal lige siges og dørtelefonen er i uorden. Men, på dagen hvor budet kom med pakken, er min kammerat hjemme. Han holder øje og kigger ud af vinduet og får øje på budet. Han ser budet banke på døren, min kammerat kigger ud, vinker og får øjenkontakt med budet og råber at han kommer ned nu og åbner op. Da min kammerat kommer ned til døren og åbner denne, ser han røven af lastbilen på vej væk.

Det er da for idiotisk!

Mine egne erfaringer er den klassiske med at de siger de har været på adressen, på trods af man har været hjemme hele dagen. Så får man et brev med posten et par dage efter hvor der står at man ikke var hjemme. Og ellers den gode gamle med skoaftryk på pakken.

Jeg har bevidst ledt efter alternative steder, hvis jeg ved de benytter GLS som bud.

Amatører

Skrevet den: 10-Juni-2009 kl. 09:25
Har netop modtaget 2 SMS og en mail fra GLS, angående min pakke som kan afhentes fra i eftermiddag. Det er da helt ok service.

Foretrækker dog normalt PostDK, da de altid levere når jeg er hjemme. Deres aften service er ret genial.

Skrevet af: RuzzFrog
Skrevet den: 10-Juni-2009 kl. 10:19

Jeg synes også servicen med at kunne hente et aftalt sted er fin. Men den sidste pakke jeg hentede, var trykket en del i den ene side og havde et hul. Var glad for det bare var cykelsko og ikke noget elektronik.

Med DPD kan du ingenting, har prøvet at kontakte dem om afhenting hos dem men det er ikke muligt. Det synes jeg er rigtig dårlig service. De er tilgengæld hurtige fra udlandet.

Og tilsidst behandling af pakker tror jeg bare man skal holde vejret til man står med pakken i hænderne. Og det gælder dem alle, for som en sagde "tåler de ikke at blive kastet med er de ikke ordenligt pakket ind" .. det er så sygt sagt at jeg ikke kan lade være med at smågrine

Skrevet af: Tanaburs
Skrevet den: 10-Juni-2009 kl. 10:26

Har kun god erfaring med GLS, deres tracking virker, de leverer hurtigt og har aldrig fået en skadet pakke.

Desuden er deres lager tæt på min bopæl, og man kan også aftale en ny leveringstid med dem.

Postdk bruger to dage på at levere en pakken, de kommer når jeg ikke er hjemme oog så kan jeg først hente pakke dagen efter i deres post-udsalgs krog i brugsen.

De leverer ikke om aftenen.

Min oplevelse er at postdk er de ringeste alt-i-alt.

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 11-Juni-2009 kl. 01:14
GLS har lige spildt en helt dag for mig, de skulle lev. en Oppo Blu-ray afspiller i dag mellem 8-16, de kom så bare aldrig 

Håber ikke at der er en anden der ved en fejl har fået min Oppo afspille, og hvad gør jeg så ???????

Skrevet af: Prospect
Skrevet den: 24-Juni-2009 kl. 21:16

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

GLS har lige spildt en helt dag for mig, de skulle lev. en Oppo Blu-ray afspiller i dag mellem 8-16, de kom så bare aldrig 

Håber ikke at der er en anden der ved en fejl har fået min Oppo afspille, og hvad gør jeg så ???????

Misunder dén person  Du har ikke prøvet at ringe til dem ?

Skrevet af: redmm
Skrevet den: 24-Juni-2009 kl. 21:52
Vi (på mit arbejde) at flere gange oplevet at GLS har kørt rundt med en pakke i 4-5 dage før de kom med den. Der står normalt tidsmangel i deres TT.
Nogle gange kommer de efter kl. 17 og der er temlig sent når det er til et firma.
Post danmark kommer da i det mindste hver dag.

-------------
Jakob :-)

Skrevet den: 25-Juni-2009 kl. 00:42
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Misunder dén person  Du har ikke prøvet at ringe til dem ?

Har nu fundet en forklaring, min dør telefon var itu, så denne gang var det ikke GLS skyld, men i sted for at sende den retur, kunne de god havde gjort mig opmærksom på at jeg kunne få den lev. i gemme en af deres pakke shopper, man da jeg fandt ud af det, så fik jeg løst problmet (før at pakke var gået helt retur) og har nu fået min BD afspiller.

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 15:52

Fik en pakke med GLS igår,  bestilt mandag aften, registreret sendt tirsdag aften, leveret torsdag morgen 09.30.

Så GLS leverer da rimlig hurtigt, og billigt.. kostede €10 i forsendelse for en størrere papkasse. (tror ikke PostDK kunne gøre det til den pris)

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Nu er jeg så spændt til på fredag, for der kommer intet mindre end 5 pakker, bla min Oppo.

Jeg vil da lige følge op på denne. Alle 5 pakker ankom samlet og sikkert. Og tidligt - der på ringet på dørtelefonen kl 07.20. Det passede mig storartet. Nu havde jeg taget fri fra arbejde da de kunne komme på et vilkårligt tidspunkt mellem 8 og 16. Og nu fik jeg hele dagen til at lege med indholdet af pakkerne i stedet for at gå og vente og vente og vente og .......

Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 16:33

<fontsize="2" face="Arial">Nu er jeg så spændt til
på fredag, for der kommer intet mindre end 5 pakker, bla min Oppo.

Jeg vil da lige følge op på denne. Alle 5 pakker
ankom samlet og sikkert. Og tidligt - der på ringet på dørtelefonen kl
07.20. Det passede mig storartet. Nu havde jeg taget fri fra arbejde da de
kunne komme på et vilkårligt tidspunkt mellem 8 og 16. Og nu fik jeg
hele dagen til at lege med indholdet af pakkerne i stedet for at gå og
vente og vente og vente og .......

Hvad Stampe har du bestildt 5 stk. Oppo BDP-83, ved den er god
men ikke så god at man skal havde 5 stk. (en til stuen, en til køkknet, en
til soveværlse, en til WC og en til gæsteværlse)

Skrevet af: marlowe
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det samme her. Seneste eksempel:

Bestilte en pakke i England. Den blev sendt med et pakkefirma derovre, men her i landet blev pakken håndteret af GLS.

Ved ankomsten til landet laver GPS om på track&trace. De erstatter det internationale tracking (Parcel Force Worldwide) med deres eget. Resultatet er at den normale tracking af pakken ikke virker.

[...]

/Lars

Tak for info, Lars. Jeg gjorde på baggrund heraf det, at jeg ringede til GLS, da Parcelforces track&trace viste, at pakken havde forladt UK. GLS gav mig så det nye track&trace nummer - og informerede mig i øvrigt om status og forventet levering. Meget høflig og kompetent medarbejder.

Egentlig kan man vel ikke bebrejde de forskellige firmaer har deres eget system. Snarere kunne man sige, at GLS og Parcelforce burde aftale, at Parcelforce på deres track&trace service-side oplyste det nye pakkenummer, når en pakke overgives (og vice-versa)... Det er vel nærmest Parcelforces fejl, at de ikke sørger for at yde denne service, hvis man endelig skal bebrejde nogen. 

/ Søren

Print side | Luk vindue