Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
fisterolfert
Bruger
Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 160
|
Emne: Er lidt nysgerrig. Sendt: 25-Februar-2010 kl. 22:44 |
Hejsa, læste lige lidt om salget for plasma kontra lcd/led. Det er tydeligt at der bliver solgt væsentligt flere lcd/led skærme end plasma, men hvorfor egentlig? Jeg syntes personligt at en god plasma skærm viser et meget pænere billede end lcd/led og det har de fleste tests jeg har læst også peget på. Så forstår ikke helt hvorfor så mange mennesker ikke vælger at købe det tv med bedst billede, i min verden er det da det absolut vigtigste ved en ny skærm.
Nogen der har en god forklaring på det?
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 22:51 |
Hvor mange reklamer ser du for Plasma TVer.? Når du kommer ind hos en Pusher og vil købe et TV, hvad vise de dig så, alt andet end Plasma. Så er det så underligt at der bliver solgt så få af dem, og hvor mange fabrikater laver Plasma TVer contra LCD, og dem der gør hvad har de flest af.?
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 22:51 |
Ja, det er der en ganske god forklaring på. Mytedannelser og usandheder har igennem de seneste år stillet plasma i et lys det ikke fortjener. Misinformation fra sælgere der ligeså godt kunne vejlede om espressomaskiner har heller ikke hjulpet på situationen og sidst men ikke mindst har lcd producenterne haft nogle super gode marketing folk der har formået at lave gammel vin på nye flasker. Eksempelvis lcd til led.
|
|
pipper
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2052
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 22:59 |
Radiomanden skrev:
Hvor mange reklamer ser du for Plasma TVer.? Når du kommer ind hos en Pusher og vil købe et TV, hvad vise de dig så, alt andet end Plasma. Så er det så underligt at der bliver solgt så få af dem, og hvor mange fabrikater laver Plasma TVer contra LCD, og dem der gør hvad har de flest af.? |
Og det gør de fordi LCD står bedst i butikken (det siger i jo selv). Hvorfor skal hr. og fru Danmark så købe plasma. Det er jo ikke alle der køber mørklægningsgardiner når de skal se tv.
Redigeret af pipper - 25-Februar-2010 kl. 23:01
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 23:03 |
Der er en grund til at man køber Plasma, og det er på grund af kvaliteten på billedet.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
pipper
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2052
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 23:06 |
Radiomanden skrev:
Der er en grund til at man køber Plasma, og det er på grund af kvaliteten på billedet. |
Det vil sige at de fleste folk i Danmark ikke har forstand på et godt billede, men kun de færreste
|
|
PhDream
Guld medlem
Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 737
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 23:12 |
Retention, plasmastøj i billedet, plasma-buzz, blæsere, vægt, skrøbelighed ved transport, retention endnu en gang fordi det er noget l*rt, at folk stadig skal finde sig i det. Behøver jeg skrive mere?
|
|
kbking
Super bruger
Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 315
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 23:30 |
nu er det "perfekte billede" noget meget subjektiv jeg hader et billede der flimre (som plasma gør) men det er der mange der ikke hader. andre hader backlighting og smalle billede vinkler, det er ikke noget problem for mig. andre igen vil have høj billede kontrast imens andre igen vil have kraftige farver. og så er der 99% af danmarks befolkning der er hamrende græsk katolske for om billedet har høj kontrast eller fesene farver bare skærmen kan vise 2900 happines. og de vælger lcd fordi det er billigt og der er smæk på drengen når de står nede i fona og skal vælge tv.
|
|
fisterolfert
Bruger
Oprettet: 21-December-2004
Point: 160
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 23:38 |
Som sagt er billedekvalitet det vigtigste for mig på en skærm hvor jeg skal se billeder/film ect. og kan ikke helt forstå hvorfor det ikke er det for de fleste andre. Det er sandt at der er væsentlig flere lcd skærme ude i butikkerne, måske er det bare mig der er naiv når jeg tror at folk da selvfølgelig lige tjekker nettet, for hvad man for mest for pengene for. Har aldrig set et lcd/led tv jeg kunne finde på at købe, efter min mening har de en underlig glød, der får alt til at ligne et dokumentar program, selv store hollywood film.
Kan høre at der stadig er folk som har problemer med burn-in(og syntes da også at det er ærgeligt hvis producenterne endnu ikke har fået løst det problem). Det har jeg heldigvis ikke. Mit pioneer plasma har indimellem retention efter nogle timer med ps3 spil eller tv logo, men det forsvinder altid hurtigt igen, og man ser det faktisk kun hvis man sidder og leder efter det. For mig er det eneste minus ved min plasma skærm, og ikke i nærheden af at være så irriterende som at se film på en lcd.
Håber at næste teknologi, OLED, frier os for de problemer de nuværende teknologier har.
Redigeret af fisterolfert - 25-Februar-2010 kl. 23:40
|
|
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 23:44 |
En hel gamer generation har via PC vænnet sig til LCD´s sterile skarphed og mulighed for pang-farver . For dem er det korrekte billede, - som plasma hidtil har været tættere på end LCD - mat og glansløst.
Og så er der jo hele segmentet fra 37" og ned, som LCD er alene om . .
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 26-Februar-2010 kl. 10:34 |
fisterolfert skrev:
Som sagt er billedekvalitet det vigtigste for mig på en skærm hvor jeg skal se billeder/film ect. og kan ikke helt forstå hvorfor det ikke er det for de fleste andre. Det er sandt at der er væsentlig flere lcd skærme ude i butikkerne, måske er det bare mig der er naiv når jeg tror at folk da selvfølgelig lige tjekker nettet, for hvad man for mest for pengene for. Har aldrig set et lcd/led tv jeg kunne finde på at købe, efter min mening har de en underlig glød, der får alt til at ligne et dokumentar program, selv store hollywood film.
Kan høre at der stadig er folk som har problemer med burn-in(og syntes da også at det er ærgeligt hvis producenterne endnu ikke har fået løst det problem). Det har jeg heldigvis ikke. Mit pioneer plasma har indimellem retention efter nogle timer med ps3 spil eller tv logo, men det forsvinder altid hurtigt igen, og man ser det faktisk kun hvis man sidder og leder efter det. For mig er det eneste minus ved min plasma skærm, og ikke i nærheden af at være så irriterende som at se film på en lcd.
Håber at næste teknologi, OLED, frier os for de problemer de nuværende teknologier har.
|
har den samme holdning og det første som ryger på porten, når man kan få en oled monitor til en rimelig pris er min lcd monitor.
oled er meget langt væk, pågrund af det koster rigtig mange penge og udvikle og prisen som det skal sælges må dårligt være over 10000 kr og helst for en 65 tommer.
lcd tv er langt billigere og producere og mange unge er vokset op med lcd monitor og spil. så er det også naturligt og købe et lcd tv. samt de fleste plasma tv folk har set er også de meget billige modeller og dem er der heller ikke meget ved.
Men nej jeg kommer ikke til at købe et lcd tv på noget tidspunkt. der til skal så siges jeg har købt projektor og bruger mest den til film
Redigeret af xcardman - 26-Februar-2010 kl. 10:36
|
|
TvHomer
Guld medlem
Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
|
Sendt: 26-Februar-2010 kl. 14:47 |
Hehe, en ny flamertråd, utroligt at folk gider blive ved.
Til trådstarter, jeg mener også at radiomandens svar var meget kvalificeret.
|
|