recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er lidt nysgerrig.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr lidt nysgerrig.

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 14:58
Tror ikke altid det er fordi folk er dumme de ikke køber plasma, tror da selvf. tit det har noget at gøre med hvad der er rundt omkring i reklamerne.. men derudover er der også andre fokus områder.

Der er tykkelsen, hvor der kun er 2 plasmaer der kan være med B850 som koster 16k og en Panasonic Z1 som er ENORMT dyr.

Så er der også skrønerne, så som burnin som folk stadig binder sig i, men omend burnin er næsten elimineret, så har det bare fået et nyt navn som hedder retention, mange finder det underligt at man skal acceptere 10minutter med et TV2 logo efter man har skiftet kanal.

der er støj / og skiftende pive toner, som er slemme i plasma.

Men derudover, tager man et tv som panasonic som er et af de bedste plasma tilbage, så er Samsung MIL foran hvad angår menusystemer, DVB tuner delen /guide og andet.

min V10 var ELENDIG i forhold til hvad samsung kan med menu´er og tv guide, og ved mine forældre er SINDSSYGT glade for hvad deres B555 kan på den front.

For billed "nørder" der er forskellen stor billedmæssigt på plasma og Lcd, men for den almene befolkning der er forskellen minimal, og ligegyldigt hvad folk siger, så er et tv ikke kun billedet.

det er et kompromis mellem design/muligheder/brugerflade og billedkvalitet. og tager man et panasonic plasma, så er det kun godt med på et af disse punkter, netop billedkvaliteten, som er sublim.

Redigeret af Rasmusdc - 26-Februar-2010 kl. 14:59
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Tror ikke altid det er fordi folk er dumme de ikke køber plasma, tror da selvf. tit det har noget at gøre med hvad der er rundt omkring i reklamerne.. men derudover er der også andre fokus områder.

Der er tykkelsen, hvor der kun er 2 plasmaer der kan være med B850 som koster 16k og en Panasonic Z1 som er ENORMT dyr.

Så er der også skrønerne, så som burnin som folk stadig binder sig i, men omend burnin er næsten elimineret, så har det bare fået et nyt navn som hedder retention, mange finder det underligt at man skal acceptere 10minutter med et TV2 logo efter man har skiftet kanal.

der er støj / og skiftende pive toner, som er slemme i plasma.

Men derudover, tager man et tv som panasonic som er et af de bedste plasma tilbage, så er Samsung MIL foran hvad angår menusystemer, DVB tuner delen /guide og andet.

min V10 var ELENDIG i forhold til hvad samsung kan med menu´er og tv guide, og ved mine forældre er SINDSSYGT glade for hvad deres B555 kan på den front.

For billed "nørder" der er forskellen stor billedmæssigt på plasma og Lcd, men for den almene befolkning der er forskellen minimal, og ligegyldigt hvad folk siger, så er et tv ikke kun billedet.

det er et kompromis mellem design/muligheder/brugerflade og billedkvalitet. og tager man et panasonic plasma, så er det kun godt med på et af disse punkter, netop billedkvaliteten, som er sublim.
det er jeg meget enig i

jeg er også hammer ligeglad med hvad andre mener om et tv.
bare jeg kan få et tv næste gang som er bedre end mit pioneer i dag.
fordi i min verden tæller billedekvalitet højst, at andre har en helt holdning er helt i orden.
så det er jo godt der er noget for en smag.

Redigeret af xcardman - 26-Februar-2010 kl. 16:38
Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er en grund til at man køber Plasma, og det er på grund af kvaliteten på billedet.

Det vil sige at de fleste folk i Danmark ikke har forstand på et godt billede, men kun de færreste Confused

Ja.

Er desuden enig i radiomandens første indlæg.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af doit doit skrev:

Der er en grund til at man køber Plasma, og det er på grund af kvaliteten på billedet.

Det vil sige at de fleste folk i Danmark ikke har forstand på et godt billede, men kun de færreste Confused

Ja.

Hahah, fordi plasma-nørderne har fundet den hellige gral? Alle vi andre er bare uvidende, og det er mediernes markedsføring, som gør, at LCD sælger bedst; sælgere, som kun vil sælge LCD, producenter, som bla bla... Godnathistorier for små børn!

Måske skal det næste afsnit af Da Vinci-Mysteriet handle om plasma og hvordan det er Guds eget værk? LOL
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 20:02
de hedder billedenørder og hvis man gerne vil have et rigtig godt lcd hedder det
en b&O til over 70000 kr.

Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 20:04

Ja.

Dvs. folk køber alligevel TV som de ikke synes har et godt billede?

Ej, ved hvor du vil hen. Du mener ikke folk ved hvad et godt billede er, hvilket sikkert er rigtigt nok. Men nu er der jo mange mennesker som køber TV efter hvad de selv synes ser bedst ud. 
Jeg arbejder selv i en Radio/TV butik og selvom jeg siger vores Panasonic TV KAN vise et mere korrekt billede end diverse LCD, så køber folk stadig LCD fordi de bedst kan li det billede som det gengiver. Altså et billede som er lyst og skarpt, om det er korrekt eller ej. 
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Ja.

Dvs. folk køber alligevel TV som de ikke synes har et godt billede?

Ej, ved hvor du vil hen. Du mener ikke folk ved hvad et godt billede er, hvilket sikkert er rigtigt nok. Men nu er der jo mange mennesker som køber TV efter hvad de selv synes ser bedst ud. 
Jeg arbejder selv i en Radio/TV butik og selvom jeg siger vores Panasonic TV KAN vise et mere korrekt billede end diverse LCD, så køber folk stadig LCD fordi de bedst kan li det billede som det gengiver. Altså et billede som er lyst og skarpt, om det er korrekt eller ej. 

Korrekt ! Rigtig mange bliver fanget i "butiksfælden". Altså lader sig forføre af LCD´ens evne til at "råbe højest" mht pang farver og knald på  i det lyshav som nu engang er i en butik. Men endnu flere er ofre for fordomme og forkert rådgivning fra venner og bekendte. Plasma ? ? ! - jamen det er en gammeldags teknologi på vej ud, - bruger meget strøm, - burn in osv osv .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Ja.

Hahah, fordi plasma-nørderne har fundet den hellige gral? Alle vi andre er bare uvidende, og det er mediernes markedsføring, som gør, at LCD sælger bedst; sælgere, som kun vil sælge LCD, producenter, som bla bla... Godnathistorier for små børn!

Måske skal det næste afsnit af Da Vinci-Mysteriet handle om plasma og hvordan det er Guds eget værk? LOL

Lad mig omformulere:

Jeg mener, at størstedelen af dem der køber tv i dag, ikke ved hvordan det korrekte billede ser ud. Jeg tilsidesætter det korrekte billede med et godt billede. Det er jeg godt klar over at alle ikke gør.

Men ja, jeg syntes egentlig LCD og især LCD med LED er blæst op til noget det ikke er, af blandt andet medierne og sælgerne, som du selv er inde på.  Smile
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 03:26
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

de hedder billedenørder og hvis man gerne vil have et rigtig godt lcd hedder det

Nej, for billednørder køber projektor, hvis de har råd til det. I mine øjne er der ikke noget galt med at være billednørd.

Til gengæld er det skidt at være plasma-nørd. Plasma-nørder er sådan nogle, som der findes masser af herinde på recordere. Lever i deres egen lille plasma-verden, hvor alt er sort og hvidt og plasma er bedst. Bare se på jeres indlæg om plasma...I virker lidt indoktrinerede. 

Og nej, man behøver ikke være B&O-snob og give 50.000 + kr. for at købe en ordentlig LCD-skærm.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 08:49
Har selv købt projektor

det har intet med plasma at gøre, men hvor godt et billede er til prisen.
der er nok en grund til plasma tv hele tiden er ligget i toppen når det drejer sig om billedekvalitet.
Jeg er selv meget skuffet over plasma fra pan i 2009 og vil ikke selv købe et.
men derfor ligger de ligger alså stadig i toppen. Det siger vel mere om lcd end plasma.
lcd producenterne kunne bare tage sig sammen og levere et billede som B&O.
Jeg skal bare ikke have en skærm med dynamisk kontrast, det har jeg prøvet

om min skærm hed skoda og en teknik som en trabant er jeg ligeglad med.
bare jeg kan se en film, som den nogenlunde er lavet. 
derfor har jeg en pio og en projektor

Redigeret af xcardman - 27-Februar-2010 kl. 08:53
Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 10:16

Til gengæld er det skidt at være plasma-nørd. Plasma-nørder er sådan nogle, som der findes masser af herinde på recordere. Lever i deres egen lille plasma-verden, hvor alt er sort og hvidt og plasma er bedst. Bare se på jeres indlæg om plasma...I virker lidt indoktrinerede. 

Og nej, man behøver ikke være B&O-snob og give 50.000 + kr. for at købe en ordentlig LCD-skærm.

Helt ærligt, så klinger det altså lidt hult det der efterhånden. Nu har du skreget "børnehave" i to tråde der omhandler plasma og her kalder du så folk der går efter ordentlig billedkvalitet for "nørder" og kalder dem "indoktrinerede". Det virker mere som om du er plasma-hater end andre er plasma fanboys Smile
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1560
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 15:40

Nej, for billednørder køber projektor, hvis de har råd til det. I mine øjne er der ikke noget galt med at være billednørd.

OK, så langt er vi enige...

Jamen, hvad er det der er galt ved at mene at plasma er det bedste, hvilket til stadighed bekræftes af diverse tests ?

Der er jo ingen der skriver at DU skal kunne lide plasmaskærme eller det billede de giver ?

Der da ingen tvivl om at mange kunder bliver forført af de knaldende farver og overdrevne skarphed som vises på LCD-skærme i butiksindstillingen (hvorfor er sådan een egentlig nødvendig?), men prøv engang selv at stoppe op og se på de vandvittige farver de har. Der findes ingen himmel med den blå farve eller tulipaner i den røde farve, som de viser !!Confused

Næh, men hvis man ønsker det mest korrekte billede (og jo, det KAN måles), så kan det altså ikke klares under 10.000,-
Hvis man derimod er ude efter det flotteste, skarpeste eller mest farverige billede, er der mere at vælge imellem og til lavere priser. Der er bare ingen af dem, der giver det bedste billede.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu