|
Er Marantz AV7704 et godt køb |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | |||
Just Curious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 519 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Nu refererer du faktisk til en 6 - 7 år Gl. model når du udtaler dig om lydkvaliteten på Marantz produkter generelt og tillad mig lige at brokke mig lidt over ensidigheden af din anmeldelse - jeg har haft produkter fra både Yamaha, Onkyo og så naturligvis Marantz hvor jeg kører på min tredie model Jeg har en AV7703 idag og er rigtigt godt tilfreds med dens performance og de features den har. - jeg har aldrig fortrudt skiftet til Marantz / Denon over de tidligere nævnte produkter - noget helt andet er det hvis man har råd til at bruge RIGTIGT mange penge på sit anlæg - så skulle man måske begrænse sig til at komme med konkret expert viden om disse komponenter som man selv har stået med imellem hænderne !! 🤔 Redigeret af Just Curious - 17-Juni-2018 kl. 16:18 |
|||
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W |
|||
![]() |
|||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
||
Det er ganske enkelt ikke rigtigt, med mindre man slår alt EQ fra. De har afgjort hver deres måde, at gøre det på, og oven i det kommer utallige indstillinger brugeren kan lave, som også påvirker lyden.
|
|||
![]() |
|||
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1430 |
||
Ja, det er da helt i hegnet, at påstå at vidt forskellige rumtilpasnings- og eq-systemer lyder ens.
|
|||
![]() |
|||
Practical ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Maj-2018 Status: Offline Point: 92 |
||
Du mener altså at de lyder ens UDEN justeringer i form af DSP og EQ..? Jeg mente bare at man kan få dem til at lyde ens hvis man gider at bruge noget tid på manuelt at justere lyden ind. Men hovedsagen er at vi er enige. Redigeret af Practical - 17-Juni-2018 kl. 16:59 |
|||
![]() |
|||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
||
jeg har haft pioneer, onkyo og Yamaha og nu marantz
Marantzen er den dyrere og klasser over de andre. Lyden er så også klasser bedre end de andre i mine øre. Hi-fi Freaks yder vist 30 dages returret. Køb dog den du har kig på og lever den tilbage hvis du ikke er tilfreds. Det tror jeg dog du bliver. Den forforstærker er så fed:)
|
|||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|||
![]() |
|||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
||
Hvis man slår det hele fra og ellers laver alle indstillinger så ens som muligt, så skal man nok stå tidligt op for at høre forskel.
|
|||
![]() |
|||
JohnConnor ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1040 |
||
|
|||
![]() |
|||
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1430 |
||
Det er vist ikke på finish at Marantz er klasser over de andre. Har den pre også plastik front, ligesom receiverne har? Utrolig lavsigt i prisklassen langt over 10000.
Redigeret af Flippo - 17-Juni-2018 kl. 17:26 |
|||
![]() |
|||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
||
Jeg snakker kun om lyd. Det fremgik ikke ordentligt. Benærk dog at jeg kun snakker for mig selv når jeg skriver at jeg til en hver tid vil vælge marantz over de tidligere nævnte, uanset prisklasse. Dog vil jeg helst have den Anthem du nævnte i et tidligere indlæg.
|
|||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|||
![]() |
|||
JohnConnor ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1040 |
||
Har i øvrigt aldrig haft to enheder det lød ens. Hverken pre, effekt eller højtalere:)
|
|||
![]() |
|||
Just Curious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 519 |
||
Jeg er totalt enig - super kvali lyd og features, gir virkelig meget value for pengene. 😁
|
|||
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W |
|||
![]() |
|||
Martin-Andersen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2018 Sted: Greve Status: Offline Point: 18 |
||
Hej Tak for det alle sammen. Er lidt skuffet over at AV7704 har plastic front, min AV7005 er lavet af metal og prisen for 4-5 år siden var cirka den samme som AV7704 i dag. Men ellers lyder det som om at AV7704 er et godt køb. ![]() Fungere Tidal og Spotify streaming godt med helios? og er lyden i top? En anden ting er XT32 væsentligt bedre end XT?
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |