|
Er Marantz AV7704 et godt køb |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | ||
Just Curious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 519 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Practical #opgiv det 🙄 mod dumhed kæmper selv guderne forgæves 😫😫 det er præcis sådan noget unødvendigt støj på forummet der har gjort at der er folk der stopper herinde.. 🤒🤒
|
||
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W |
||
![]() |
||
Practical ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Maj-2018 Status: Offline Point: 92 |
|
Kan sagtens se hvad i mener, man ryger hurtigt med på vognen desværre.
Tror bare jeg skal ignorere visse mennesker fremover. Undskyld larmen.
|
||
![]() |
||
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
|
Ikke for at stjæle tråden, men den ser nu alligevel ud til at være kørt lidt af sporet
![]() Jeg kan se at der er en eller to der har erfaringer med Emotiva XPA-2/XPA-5 effektforstærkere, og kunne godt tænke mig at høre hvad i synes om dem? Jeg overvejer selv at se om jeg ikke kan finde en brugt XPA-2/XPA-3/XPA-5. Alternativet er at købe en Emotiva BasX A-300 af ny. Formålet er at drive enten mine fronter, mine fronter + center, eller alle 5 højttalere. På sigt bliver der tale om et par B&W CM10 S2 frontere. Vil det give mening med en XPA-2/3/5?
|
||
![]() |
||
Martin-Andersen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2018 Sted: Greve Status: Offline Point: 18 |
|
Svar til Gump. Jeg har 3, Ja det er rigtig 3 stk Emotiva-XPA5 de to af dem er version 2 og en "gammel" som jeg godt vil sælge. Er de gode, ja til prisen er de super gode og virkeligt godt bygget. Lyder også rigtig godt til stereo musik
|
||
![]() |
||
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
|
Den gamle du overvejer at sælge, er det en gen 1? Hvor gammel er den, hvad stand er den i, og hvad skal den evt koste? Og hvor i landet befinder den sig?
|
||
![]() |
||
|
Fedt at høre at det virker for dig med B&W højttalere, de vil jo gerne have noget strøm. Så er jeg ved at være ret sikker på det er noget Emotiva jeg skal have prøvet af ![]() Det eneste jeg bare er i tvivl om er om det kun skal være til mine frontere. Det er jo trods alt nok det der vil aflaste min receiver mest. Jeg har dog også overvejet en 3-kanals, så jeg får centeren med også. Og så er der jo muligheden for at gå "all in" og tage en 5-kanals, så har jeg mulighed for at skifte til en processor i fremtiden når der skal opgraderes til 4K. Jeg har bare været rigtig glad for min Yamaha, og har egentlig regnet med at det bare skulle være sådan en igen næste gang.
Jeg har selv været inde og kigge på nettet i USA, og kan se at der er en del penge at spare, men jeg er også bare bange for hvis der skulle være noget reklamation, og så står man bare med en masse bøvl med at skulle sende tilbage osv. Så vil jeg hellere ligge det lidt flere penge i Danmark.
|
||
![]() |
||
Martin-Andersen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2018 Sted: Greve Status: Offline Point: 18 |
|
sikken en masse spørgsmål. Den er i super god stand, 1 gen og er fra 2014. Skal lige finde ud af hvad jeg gav for den. From Emotiva: The only major difference between the Gen 1 units and the Gen 2 are the fixed gains. The Gen 1 units have a 32db gain and the Gen 2 have a lowered one of 29db. This will not really be noticeable because the processor will account for that difference. The tone of the different generation amplifiers will be very close, so much so you will not be able to tell a difference." "
|
||
![]() |
||
|
Hej jeg vil sælge den for 9.500 kr koster 16.000 kr i dag
|
||
![]() |
||
|
Tak for buddet, men jeg tænker at det er lige i overkanten af hvad jeg vil give. 16.000 kr er for en ny gen 3. Den står til $1600 på Emotivas hjemmeside. Når jeg finder anmeldelser af gen 1, så står der angivet at den kostede $800, så den har kun kostet det halve.
|
||
![]() |
||
|
Det er rigtig lidt over $800 bliver til næsten $1600 med told og fragt. min pris var 12.800 kr.
|
||
![]() |
||
JohnConnor ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1040 |
|
Helt off topic så lyder den stigning helt vild hvis forskellen som de selv beskriver kun er gain
![]() |
||
![]() |
||
|
Du misforstår mig. Nypris, på Emotivas hjemmeside, for en XPA-5 gen 3 er $1600 i usa. Nyprisen for en XPA-5 gen 1 var, dengang den kom ud i usa, $800. Nyprisen for en XPA-5 gen 2, i usa da den kom ud, $1000. Så prisen er steget med hver generation. Derfor kan du heller ikke sige at nyprisen på din XPA-5 gen 1 er 16.000 kr. Der er jo så også noget inflation, men det alene har jo ikke gjort at prisen er blevet det dobbelte.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |