recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er mit bundkort/hdd/cpu/gfx brændt af?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr mit bundkort/hdd/cpu/gfx brændt af?

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Nej, skulle det hjælpe?

(så er jeg da ret sikker på der ikke kommer noget op på skærmen, eller hvad??)

Jeg havde helt overset din første post i min iver *G*

HDD-LED'en, sådan en er der ikke på mit bundkort, mener du der skal sidde en på min HDD? (det er en gammel IDE HDD)

Der er vel en harddisk-led på dit kabinet?

Du bør også tjekke om der er nogle af elektrolytkondensatorerne på bundkortet som lækker eller buler ud i toppen.
Mvh Hans
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 20:09

Næh, ingen HDD LED nogen steder  Jeg kan se og høre HDD'en spinner og mærke den er varm, for jeg har lige haft den taget ud og sat i igen.

Og jeg tog i øvrigt fejl, det var en Seagate Barracuda HDD , men det gør nok ingen forskel.

Når HDD'en er varm/spinner, og der stadig ikke er noget på skærmen, ikke engang bios, er det så ikke enten gfx eller bundkortet? Det virker også underligt at både keyboard, mus, skærm og højttalere gik ud på samme tid, det kan vel næsten ikke kun være grafikkortet der gør det?

Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 20:13
Ingen kondensatorer der lækker eller buler ud. (og det ved jeg ellers hvordan ser ud, inkl.røg! Min Seasonic PSU blev nemlig ombyttet da jeg satte den til første gang, for der røg en elektrolytkondensator)
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 20:15

Næh, ingen HDD LED nogen steder  Jeg kan se og høre HDD'en spinner og mærke den er varm, for jeg har lige haft den taget ud og sat i igen.

Og jeg tog i øvrigt fejl, det var en Seagate Barracuda HDD , men det gør nok ingen forskel.

Når HDD'en er varm/spinner, og der stadig ikke er noget på skærmen, ikke engang bios, er det så ikke enten gfx eller bundkortet? Det virker også underligt at både keyboard, mus, skærm og højttalere gik ud på samme tid, det kan vel næsten ikke kun være grafikkortet der gør det?

Selv om det kun er grafikkortet, kan det udmærket låse hele maskinen hvis det er defekt.

Har du i øvrigt prøvet og nulstille bios med jumperen på bundkortet, for at se om der kommer liv i dyret igen?

Det er også en god idé kun at køre med et rammodul (i sokkel 3), og helt et andet end der sad i soklen i forvejen.

Mvh Hans
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 20:27

Det er sgu dejligt med lidt kvalificeret hjælp herinde fra.

i mellemtiden har jeg prøvet at sætte sata-stikket i et andet stik på bundkortet, hjalp heller ikke. Har også prøvet at boote på en original Windows XP CD, det kunne den heller ikke finde ud af (drevet startede ikke med at spinne rundt) men bios er nok ikke sat til at boote først på den, så noget tyder på HDD'en booter?

Nu gør jeg følgende:

Skifter til kun én ramstang, den sætter jeg i sokkel 3, og jeg bruger stangen fra sokkel 1. Prøver så at boote.

Hvis det ikke hjælper, så tager jeg grafikkortet fra, og prøver igen, ser om der er nogen forskel i lydene. Hjælper det heller ikke, sætter jeg ram og gfx i igen.

Min bios er der vist ikke jumper til så vidt jeg kan se i manualen, piller jeg så bare batteriet fra?

Mvh. Mureren

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 20:32

Min bios er der vist ikke jumper til så vidt jeg kan se i manualen, piller jeg så bare batteriet fra?

Sidder der ikke en jumper lige ved siden af batteriet. Den skal flyttes over til den modsatte side med det ubrugte ben nogle få sekunder, og sættes tilbage på plads.
Mvh Hans
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 20:48

Jo der gjorde, men den er ikke nævnt i manualen? (den var vist på et diagram af bundkortet jeg havde sat indvendigt i kabinettet :-))

Nå, men intet af det har hjulpet :-(

What to do?

Mvh. Mureren

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 20:57

Jo der gjorde, men den er ikke nævnt i manualen? (den var vist på et diagram af bundkortet jeg havde sat indvendigt i kabinettet :-))

Nå, men intet af det har hjulpet :-(

What to do?

Kontrollerede du elektrolytterne på bundkortet for eventuelle bad caps?

Mvh Hans
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 21:14

Jep, jeg kunne ikke se noget som helst unormalt (og mit kabinet/hardware er ikke NÆR så støvet som de viste billeder )

Men, jeg kigger lige igen!

In the meantime, overvejer du så lige hvilket nyt bundkort jeg skal prøve? , eller har vi ikke udtømt fejlmulighederne endnu?

Mvh. Mureren

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 21:19

Jep, jeg kunne ikke se noget som helst unormalt (og mit kabinet/hardware er ikke NÆR så støvet som de viste billeder )

Men, jeg kigger lige igen!

In the meantime, overvejer du så lige hvilket nyt bundkort jeg skal prøve? , eller har vi ikke udtømt fejlmulighederne endnu?

En sidste mulighed: Prøv og afmonter cpukøleren og tag CPU'en ud af soklen. Montér CPU og køler igen.

Hjælper det heller ikke, så er fejlmulighederne indsnævret til PSU, CPU eller bundkort.

Hvilken PSU er det i øvrigt?

Redigeret af fast2night - 24-Oktober-2008 kl. 21:20
Mvh Hans
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 21:29

Det er en Seasonic SS-500HT, rock solid...tror jeg nok  Den starter da i hvert fald op, og er stadig lydløs 

Øv, den køler er bøvlet. så vidt jeg husker! Det er en passiv Thermalright mener jeg, og jeg kan dæleme ikke huske hvordan man tager den af!

Mvh. Mureren

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 21:39

Det er en Seasonic SS-500HT, rock solid...tror jeg nok  Den starter da i hvert fald op, og er stadig lydløs 

Øv, den køler er bøvlet. så vidt jeg husker! Det er en passiv Thermalright mener jeg, og jeg kan dæleme ikke huske hvordan man tager den af!

Jeg tror heller ikke det er PSU'en. Seasonic laver kram. Jeg bruger heller ikke andet.

Hvis det er en XP-120 køler, så skal man bare have kardanled på tommelfingrene for at komme til de bagerste clips, så jeg forstår dig udmærket.

Jeg har ingen anelse om hvad der rører sig på AMD fronten, så her skal du nok oprette en ny tråd for at få gode råd til nyanskaffelser.
Mvh Hans
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu