Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mureren
Guld medlem
Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
|
Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 19:10 |
Antec P180 kabinet.
De sidder altså samme sted (+/- et par centimeter). Det nye gigabyte GA-MA78G-DS3H kort har godt nok kun én IDE-kanal, der sidder ved siden af 24 pins ATX-stikket, hvor det gamle AsusA8N-SLI har både en PRI og SEC IDE kanal.
Lige en sidste ting. Det kan ikke være noget så tåbeligt som CMOS batteriet der er dødt vel?
Redigeret af mureren - 27-Oktober-2008 kl. 19:12
|
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
|
 |
fast2night
Guld medlem
Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 2268
|
Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 19:18 |
mureren skrev:
Antec P180 kabinet.
De sidder altså samme sted (+/- et par centimeter). Det nye gigabyte GA-MA78G-DS3H kort har godt nok kun én IDE-kanal, der sidder ved siden af 24 pins ATX-stikket, hvor det gamle AsusA8N-SLI har både en PRI og SEC IDE kanal.
Lige en sidste ting. Det kan ikke være noget så tåbeligt som CMOS batteriet der er dødt vel? |
Der er ikke mindre end to lysdioder til harddiskaktivitet på et P180.  Du har helt ret med IDE-udgangen. Jeg fandt lige et større billede, og det var floppy-stikket som sad hvor jeg beskrev det. Selv om batteriet er dødt vil den starte alligevel, blot med en fejl vist på skærmen.
|
Mvh Hans
|
 |
mureren
Guld medlem
|
Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 19:36 |
Hvor hulen sidder de dioder, for jeg kan kun se én (blå) diode på fronten af mit kabinet 
(er det de to der sidder mellem reset og power knapperne, bag lågen?)
EDIT: Never mind, jeg kender svaret nu 
Redigeret af mureren - 27-Oktober-2008 kl. 19:48
|
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
|
 |
fast2night
Guld medlem
|
Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 19:40 |
mureren skrev:
Hvor hulen sidder de dioder, for jeg kan kun se én (blå) diode på fronten af mit kabinet 
(er det de to der sidder mellem reset og power knapperne, bag lågen?) |
Jeps - Det er de rød/hvide 2-polede kabler du skal bruge indvendigt, og der står HDD Led på de sorte stik.
|
Mvh Hans
|
 |
mureren
Guld medlem
|
Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 19:51 |
Nå, men den blå HDD-LED lyser op cirka 5 sekunder når jeg starter pc'en, derefter sker der ikke mere 
Jeg skal væk fra pc'en nu, er først tilbage omkring klokken 22, så et evt. svar/spørgsmål bliver ikke besvaret før.
Fortsat god aften 
|
Mvh. Mureren
|
 |
mureren
Guld medlem
|
Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 21:18 |
Up and running igen..med nyt MB, CPU og Ram, men ikke uden besvær 
Den cd med drivere til MB m.m. kunne mit dvd-drev ikke læse, så jeg måtte på tur til naboerne for at få downloadet og brændt en ny cd. Derefter format C:, geninstallation af alt, og så når man til XP SP3...og render ind i endless reboot, det åd lige nogen timer inden det var løst. Derefter bøvl med at opgradere til IE7, så alt i alt tog det mig 9 timer at nå tilbage til "som det var" 
(Acronis TrueImage skal visst på ønskesedlen!)
Anyway, tak for jeres hjælp, det er værdsat 
|
Mvh. Mureren
|
 |
fast2night
Guld medlem
|
Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 22:07 |
Herligt du fik den til at spille igen, og du har helt ret i ønsket hen imod True Image. Jeg ville helt klart ikke undvære hverken Acronis True Image eller Disk Director Suite. De to programmer har sparet mig for en masse ærgelser og timer. Crasher en systemdisk, er det bare ud med dyret, ind med en ny, og i løbet af en ½ time er man oppe og køre igen, som om intet var hændt. 
Redigeret af fast2night - 29-Oktober-2008 kl. 22:07
|
Mvh Hans
|
 |