recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er mit TV defekt eller ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er mit TV defekt eller ?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Fortyfive Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-September-2021
Sted: Nyborg
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fortyfive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2022 kl. 14:44
Jeps, det er Smart delen der er noget crap...synes da heller ikke jeg har antydet andet :-)
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2022 kl. 12:33
Gætter på at TV har Cat 5 connector (100Mbit). Men de 80 burde nu også være rigeligt :)

Jeg kan anbefale ATV og så lade fjernbetjening til ATV styre dit TV. Den løsning har jeg valgt. Det vil sandsynligvis også gøre at de TV ikke bliver forældet så hurtigt (software som ikke virker eller bliver opdateret). Mange TV har faktisk et fornuftigt panel, men bliver alligevel udskiftet fordi softwaren ikke kan følge med længere.... Det er nemmere og billigere at skifte en boks...
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
Henrik2022 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Oktober-2022
Sted: Nakskov
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik2022 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 22:54
Hvad blev løsningen? Sidder nok med præcis samme problem,  Samsung 55" qn85 model.
Til top
wadu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Januar-2014
Sted: 2770
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wadu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2022 kl. 12:06
Problemet er der stadig, i perioder mere end ellers. Vi har haft travlt med at bygge hus så vi har ikke fået fulgt op på det. Vi købte dog den nye chromecast og ser viaplay på den, men den laver også problemer i ny og næ.
Hvis vi ser en film fra Viaplay (altså ikke live tv) så er der ingen problemer. 
Til top
Henrik2022 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Oktober-2022
Sted: Nakskov
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik2022 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2022 kl. 21:12
Kan det virkelig passe at det er Tv'et der er skod? Har et andet billigere (Også Samsung) der laver samme ballade. Er ved at være rigtig træt af det lort. Tror jeg vil prøve at låne et andet fabrikat Tv for at sammenligne 🤔. Har også mulighed for at logge på 230V siden for evt. Forstyrrelser. Skal nok skrive her hvis jeg bliver klogere. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4580
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2022 kl. 10:04
Henrik2022: Ja, det kan sagtens passe. Platformen i Smart TV opgraderes generelt ikke efter købstidspunktet, hvorfor den med årene begynder at give problemer med apps og andre internetforbundne funktioner, eller apps der helt forsvinder fordi de ikke længere kan supporteres. App-udviklerne er prisgivet fordi platformen ikke udvikler sig i takt med de nyere modeller. Seneste generation af f.eks. Tizen i Samsung TV er altid forbeholdt seneste generation af Smart TV.

Mit råd til dig vil ligeledes være at købe en boks. TV'ets fjernbetjening kan styre denne – og vice versa til nogen grad.

Jeg vil kraftigt fraråde at købe nyt TV for at løse problemer med apps. Man kommer i samme situation efter få år.
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2022 kl. 11:00
Vi har Viaplay app'en kørende på to fem år gamle Samsung entry level skærme, og der er aldrig problemer. Man kan åbenbart være heldig med den årgang af Tizen, men får med i købet.

Derudover har vi en Apple TV 4K, som også fungerer problemløst, så det vil også være mit råd at anskaffe sådan én.


Redigeret af Brian E - 14-Oktober-2022 kl. 11:00
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu