|
Er Nvidia Shield/Apple TV4 noget for mig. |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Mring ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Status: Offline Point: 56 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-November-2016 kl. 10:19 |
Jeg går og overvejer at skifte mit medie streaming
setup ud. Jeg har kigget lidt på Nivdia Shield og det nye Apple Tv 4 som virker
interessante.
Mit nuværende setup er: Stue: WDTV Live Gen 3 med 2TB ekstren HDD (bruges til film .mkv og .iso), Chromecast 2 (bruges til HBO Nordic, Netflix, TV2 Play, DRTV og Viaplay). Logitech Touch til musik (internetradio og spotify) Børneværelse: WDTV Live Gen 3 med 1TB ekstern HDD (Bruges til tegnefilm .iso og .mkv) Kælder: Server (bruges til billeder, backup og film .mkv og .iso) Begge WDTV Live afspillerer fungerer som DLNA server så der kan streames til andre afspillere fra dem. Jeg søger en anden afspiller til stuen selvom det
fungerer ok, men vil gerne have noget mere fremtidssikkert og lidt mere
stabilt. Så spørgsmålet er hvilken afspiller af de overstående skal jeg gå
efter. Det skal virke så der kan streames fra børneværelset til stuen og fra
stuen til børneværelset. Det kan det nu. Det skal også være et GUI der er
forholdsvis nemt både for konen og børnene, at kunne finde det de vil se i
stuen. Apple TV 4 har jo en fin brugerflade men er ikke
helt så vild med .mkv og .iso filer og der er ingen USB port. Nvidia Shield TV understøtter flere filer og har
bedre lyd understøttelse, men er brugerfladen nem? Og har undersøgt omkring 3
parts apps (kodi, plex og infuse). Hvilket af disse er nemt at bruge/navigerer
rundt i? Af hensyn til gaming er det underordnet da jeg har
Xbox One. Håber nogle vi give deres besyv om hvad jeg skal vælge, gerne inden Black Friday da jeg håber disse afspillere kommer på bud den dag. /Michael. |
|
![]() |
|
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
App'en Infuse til ATV4 tager mkv-filer, og det fungerer upåklageligt.
Ved ikke mht. iso-filer, bruger dem ikke selv. Koster $9.99 https://itunes.apple.com/us/app/infuse-pro-4/id893249751?mt=8 |
|
![]() |
|
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1054 |
ATV4 kan IKKE vise iso-filer. Mkv-filer klarer den imidlertid glimrende via infuse-app'en.
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
Min familie og jeg har shield i stuen. Og den kører som plex server. Plex kan ikke læse iso. Men understøtter alle lydformater. H.264 og h.265 uden problemer. Plex app'en på den er nem og overskuelig, og fruen og børnene er glade for den. Det eneste minus er, at dr og tv2 ikke har lavet app til den, men da der er indbygget googlecast (chromecast funktion i) klare vi det på den måde.
|
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Shield kan godt aflæse dine Iso filer, hvis du bruger Kodi/spmc. Og den kan også afspille fra eksterne harddiske. Hvad med plex på din Xbox one
Redigeret af -claus- - 12-November-2016 kl. 16:36 |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
|
|
![]() |
|
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
Jeg har selv valgt Apple TV 4.
Jeg har ført haft et hav af bokse her i blandt Shield, Chromecast 2, Apple tv 3 og et dedikeret HTPC. Apple TV 4 er ubetinget den boks jeg har været mest glad for. Eneste minus er at den ikke har Kodi. Og det er et stort minus. Men nu hvor jeg har fået flyttet og konvateret alle mine film klare en PLEX server som køre på min synology NAS. Sidder faktisk og ser en film lige nu fra min NAS via Plex :-) Men jeg kan godt forstå at for nogle er Shield en god løsning. EDIT: Til info så brugte jeg aldrig Apple TV3 og endte med at sælge den efter et halvt år hvor den ikke var blevet brugt. Så det er virkelig ikke fordi det er Apple at jeg syntes den er god.
Redigeret af kenneth85 - 12-November-2016 kl. 20:14 |
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
![]() |
|
Jonas Baadsgaard ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 473 |
Er det korrekt forstået at android baseret bokse ikke kan outputte high res audio out fx via hdmi eller udb til en dac eller en forstærker ?
|
|
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
|
![]() |
|
ChristianTT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
Jeg har både Apple Tv4 og shielden, og jeg bruger Apple TV4 til alle streaming tjenesterne, mens Shield'en buges til afspilning af film fra NAS via plex.
|
|
![]() |
|
nskou ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2010 Status: Offline Point: 38 |
Hvorfor foretrækker du shield til plex fremfor at bruge atv til det hele? |
|
![]() |
|
ChristianTT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
Shield kører som plex server hos lig og understøtter flere lydformater.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Nej, det er ikke korrekt forstået. Der kom Native support for DTS HD Master Audio samt Dolby True HD i Android 6.0. Det lykkedes tilmed Nvidia at implementere det nogle måneder før, i deres Android 5.x ROM. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |