recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Nvidia Shield/Apple TV4 noget for mig.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Nvidia Shield/Apple TV4 noget for mig.

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Mring Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mring Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er Nvidia Shield/Apple TV4 noget for mig.
    Sendt: 12-November-2016 kl. 10:19
Jeg går og overvejer at skifte mit medie streaming setup ud. Jeg har kigget lidt på Nivdia Shield og det nye Apple Tv 4 som virker interessante.

Mit nuværende setup er:

Stue: WDTV Live Gen 3 med 2TB ekstren HDD (bruges til film .mkv og .iso), Chromecast 2 (bruges til HBO Nordic, Netflix, TV2 Play, DRTV og Viaplay). Logitech Touch til musik (internetradio og spotify) Børneværelse: WDTV Live Gen 3 med 1TB ekstern HDD (Bruges til tegnefilm .iso og .mkv)         Kælder: Server (bruges til billeder, backup og film .mkv og .iso)

Begge WDTV Live afspillerer fungerer som DLNA server så der kan streames til andre afspillere fra dem.

Jeg søger en anden afspiller til stuen selvom det fungerer ok, men vil gerne have noget mere fremtidssikkert og lidt mere stabilt. Så spørgsmålet er hvilken afspiller af de overstående skal jeg gå efter. Det skal virke så der kan streames fra børneværelset til stuen og fra stuen til børneværelset. Det kan det nu. Det skal også være et GUI der er forholdsvis nemt både for konen og børnene, at kunne finde det de vil se i stuen.

Apple TV 4 har jo en fin brugerflade men er ikke helt så vild med .mkv og .iso filer og der er ingen USB port.

Nvidia Shield TV understøtter flere filer og har bedre lyd understøttelse, men er brugerfladen nem? Og har undersøgt omkring 3 parts apps (kodi, plex og infuse). Hvilket af disse er nemt at bruge/navigerer rundt i?

Af hensyn til gaming er det underordnet da jeg har Xbox One.

Håber nogle vi give deres besyv om hvad jeg skal vælge, gerne inden Black Friday da jeg håber disse afspillere kommer på bud den dag.

/Michael. 

Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-December-2012
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 10:26
App'en Infuse til ATV4 tager mkv-filer, og det fungerer upåklageligt.
Ved ikke mht. iso-filer, bruger dem ikke selv.
Koster $9.99

https://itunes.apple.com/us/app/infuse-pro-4/id893249751?mt=8
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 15:28
ATV4 kan IKKE vise iso-filer. Mkv-filer klarer den imidlertid glimrende via infuse-app'en.

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4052
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 15:29
Min familie og jeg har shield i stuen. Og den kører som plex server. Plex kan ikke læse iso. Men understøtter alle lydformater. H.264 og h.265 uden problemer. Plex app'en på den er nem og overskuelig, og fruen og børnene er glade for den. Det eneste minus er, at dr og tv2 ikke har lavet app til den, men da der er indbygget googlecast (chromecast funktion i) klare vi det på den måde.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 16:31
Shield kan godt aflæse dine Iso filer, hvis du bruger Kodi/spmc. Og den kan også afspille fra eksterne harddiske. Hvad med plex på din Xbox one

Redigeret af -claus- - 12-November-2016 kl. 16:36
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4052
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Shield kan godt aflæse dine Iso filer, hvis du bruger Kodi/spmc. Og den kan også afspille fra eksterne harddiske. Hvad med plex på din Xbox one
Han skal bruge en plexserver, hvis han skal bruge plex på xbone.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Point: 970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 20:10
Jeg har selv valgt Apple TV 4.

Jeg har ført haft et hav af bokse her i blandt Shield, Chromecast 2, Apple tv 3 og et dedikeret HTPC.

Apple TV 4 er ubetinget den boks jeg har været mest glad for. Eneste minus er at den ikke har Kodi. Og det er et stort minus. Men nu hvor jeg har fået flyttet og konvateret alle mine film klare en PLEX server som køre på min synology NAS. Sidder faktisk og ser en film lige nu fra min NAS via Plex :-)

Men jeg kan godt forstå at for nogle er Shield en god løsning.

EDIT: Til info så brugte jeg aldrig Apple TV3 og endte med at sælge den efter et halvt år hvor den ikke var blevet brugt. Så det er virkelig ikke fordi det er Apple at jeg syntes den er god.

Redigeret af kenneth85 - 12-November-2016 kl. 20:14
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 07:09
Er det korrekt forstået at android baseret bokse ikke kan outputte high res audio out fx via hdmi eller udb til en dac eller en forstærker ?
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 07:46
Jeg har både Apple Tv4 og shielden, og jeg bruger Apple TV4 til alle streaming tjenesterne, mens Shield'en buges til afspilning af film fra NAS via plex.

Til top
nskou Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Januar-2010
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nskou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af ChristianTT ChristianTT skrev:

Jeg har både Apple Tv4 og shielden, og jeg bruger Apple TV4 til alle streaming tjenesterne, mens Shield'en buges til afspilning af film fra NAS via plex.

Hvorfor foretrækker du shield til plex fremfor at bruge atv til det hele?
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 11:15
Shield kører som plex server hos lig og understøtter flere lydformater.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Er det korrekt forstået at android baseret bokse ikke kan outputte high res audio out fx via hdmi eller udb til en dac eller en forstærker ?

Nej, det er ikke korrekt forstået. Der kom Native support for DTS HD Master Audio samt Dolby True HD i Android 6.0. Det lykkedes tilmed Nvidia at implementere det nogle måneder før, i deres Android 5.x ROM.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu