|
Er Nvidia Shield/Apple TV4 noget for mig. |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har selv haft en mini Mac som mediecenter og plex server, men efter atv4 OG infuse har jeg ikke set mig tilbage.
24hz issues er ikke noget jeg for alvor har problemer med. |
||
![]() |
||
Preps ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-December-2004 Sted: Odense Status: Offline Point: 456 |
|
Kan du forklare det lidt nærmere? hvornår har du/har du ikke problemer? Jeg overvejer pt. enten en ATV4 eller en Shield, men er super sensitiv for jidder/studder, og HD-lydformater og problemfri 24hz afspilning er et must for mig.
|
||
![]() |
||
Bromberg ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 292 |
|
Jeg er meget sensitiv overfor ovennævnte, og der er for mit vedkommende intet problem med det, med en shield. |
||
![]() |
||
Flarup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Randers NV Status: Offline Point: 796 |
|
Til jer der ikke er klar over det findes der jo appen MrMC som er kodi, men uden diverse addons, men hvis man godt kan lide kodi's interface, og kun skal bruge det at se film/Tv serier er den ganske fin, den er dog ikke gratis. Jeg har selv både Nvidia Shield & ATV4 På stuealteret, bruger jeg for det meste Shielden pga. 4K og de mange lydformater I soveværelset bruger jeg ATV4 :) . |
||
Med Venlig Hilsen
Flarup |
||
![]() |
||
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1393 |
|
Bruger selv Infuse Pro på Apple Tv4 men oplever desværre en del hakken under afspilning af lossless BD-rip (Mkv)
Infuse er ellers en fed app med lækker brugerinterface og så understøtter den HD lyd formater hvis man går op det. Det vile dog være fedt hvis Apple Tv ville understøtte 24Hz output. (Min gamle Wd Tv live afspiller alt flydende men mangler bla det flotte brugerinterface.) Redigeret af filmfreak - 14-November-2016 kl. 06:57 |
||
![]() |
||
Preps ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-December-2004 Sted: Odense Status: Offline Point: 456 |
|
Jeg læser dit første indlæg som det er atv4 du bruger?? Det er den jeg spørger til ![]() |
||
![]() |
||
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
|
Ripper du med x265? Så får jeg nemlig også hakken, når jeg gør det. Med x264 er der ingen problemer. |
||
![]() |
||
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1393 |
|
Jeg bruger MakeMkv (1:1 konvertering) Får hakken på alle BD-rips - både H.264 og VC-1 filer . Det opstår tilfældigt dvs ikke på samme hver gang .
|
||
![]() |
||
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
|
Ok. Hm, kan det være dit net, der ikke er hurtigt nok til at streame så?
|
||
![]() |
||
|
Nej, det er ikke som er problemet. Og jeg er langt fra den eneste med problemet. |
||
![]() |
||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
|
Det er vel fordi de fleste BD film kører med 24 hz, hvilke atv4 ikke understøtter. Og hvis ripper 1:1 bliver filmen ikke konverteret til at understøtte atv4.
|
||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
||
![]() |
||
Tmann ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2011 Status: Offline Point: 96 |
|
Jeg havde selv samme problem med stortset alt der lå på min NAS.
Samtlige filer er MKV format. Nogen med HD lydspor og andre uden. Valgte derfor at skifte til en Nvidia Shield. Som jeg på ingen måde har fortrudt. Den har opfyldt alle mine krav. Tror problemet lå i at ATV4 ikke understøtter 24HZ. Så derfor var min projektor og TV altid sat til at køre 60HZ. Så når mine film var optaget i 24P så hakkede billedet. Og det lægger man desværre meget mærke til når man ser på en 100+ tommer skærm. |
||
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900 Denon AVR-X6300H Reciever B&W 683 Fronter B&W HTM61 Center B&W DS3 Surround B&W ASW610XP Subwoofer Sony PlayStation 4 PRO Nvidia Shield TV |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |