recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Nvidia Shield/Apple TV4 noget for mig.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Nvidia Shield/Apple TV4 noget for mig.

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Mring Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mring Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2016 kl. 17:58
Tak for alle input. Ser ud til det blir en Nividia Shield TV jeg vælger. Den tilbyder lidt mere af det jeg søger i forhold til Apple Tv 4. Godt nok er alle husstandens mobil fra Apple samt 3 Ipads men i og med Shielden har Chromecast burde det fungere fint. Har leget lidt med Plex og Kodi installeret på serveren. Plex fungerer sådan set ok men virker virker lidt tung. Kodi virker der imod rigtig godt og her mange flere muligheder.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2016 kl. 20:47
Prøv en af hver... Hvis alt kører Apple, er den altså lige til højrebenet.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Point: 1393
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2016 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af Tmann Tmann skrev:

Jeg havde selv samme problem med stortset alt der lå på min NAS.

Samtlige filer er MKV format. Nogen med HD lydspor og andre uden. Valgte derfor at skifte til en Nvidia Shield. Som jeg på ingen måde har fortrudt. Den har opfyldt alle mine krav.

Tror problemet lå i at ATV4 ikke understøtter 24HZ. Så derfor var min projektor og TV altid sat til at køre 60HZ. Så når mine film var optaget i 24P så hakkede billedet. Og det lægger man desværre meget mærke til når man ser på en 100+ tommer skærm.

Hvis jeg afspiller de samme Mkv filer med Plex på Apple tv4 er der ingeb hakken overhovedet så problemet må ligge i Infuse.
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2011
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2016 kl. 22:35
Har prøvede med samtlige apps man kan downloade på ATV. Testet med infuse Pro, plex og den her kodi lign. App. Uden held. Det alle havde en eller anden form for hakken/laggen flere gange i minuttet.

Apples boks har virkelig potentiale til at blive et fedt medie center men den er desværre for låst.
De havde muligheden for at spinde guld på den hvis ikke den var så låst.

Shielden samt SPMC, har løst alle mine krav. :)
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 06:09
Det er altså underligt... Jeg har ingen hakken overhovedet. Og min nas er 8-9 år gammel.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 13:53
Jeg ville klart vælge en enhed der ikke har brug for at alt transcodes on the fly (så der står en server et sted og sveder Watt). Dvs nul ATV :)
Til top
Mring Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mring Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Jeg ville klart vælge en enhed der ikke har brug for at alt transcodes on the fly (så der står en server et sted og sveder Watt). Dvs nul ATV :)
Det er også det jeg søger. Lige nu varetager mine WDTV live afspilningen fra min server. Den transcoder ikke og vil heller ikke have den skal gøre det. Så hvis man installerer Plex/Kodi på Nvidia Shielden, vil den kunne gøre det samme som WDTV uden at serveren skal transcode
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Tmann Tmann skrev:

Jeg havde selv samme problem med stortset alt der lå på min NAS.

Samtlige filer er MKV format. Nogen med HD lydspor og andre uden. Valgte derfor at skifte til en Nvidia Shield. Som jeg på ingen måde har fortrudt. Den har opfyldt alle mine krav.

Tror problemet lå i at ATV4 ikke understøtter 24HZ. Så derfor var min projektor og TV altid sat til at køre 60HZ. Så når mine film var optaget i 24P så hakkede billedet. Og det lægger man desværre meget mærke til når man ser på en 100+ tommer skærm.

Hvis jeg afspiller de samme Mkv filer med Plex på Apple tv4 er der ingeb hakken overhovedet så problemet må ligge i Infuse.

Det kan være fordi din plex server transcoder filmen til et format der understøttes af atv4
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2011
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 22:34
Som sagt det var kun en test fase som gjorde nøjagtig som de andre apps. Kunne isolere fejlen til at den lå på ATV.

Om der er fejl på selve enheden eller den er låst eller bare ikke understøtter de her den måde som jeg har streamet på finder jeg aldrig ud af den den blev udskiftet med shielden.

Kan fornemme at jeg muligvis brugte den på samme måde som mange andre her inde, nas som eksternt "drev" og lader ATV lave arbejdet.
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 06:26
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Infuse transcoder ikke på serveren, men direkte på atv4. Bare lige for at få den med...

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1393
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Det er altså underligt... Jeg har ingen hakken overhovedet. Og min nas er 8-9 år gammel.

Afspiller du lossless (1:1) BD-rips  (mkv-filer) ?
Og står din Apple TV4 til 1080p/60Hz output ?
Har du et Sony TV ? (og står 'film mode' til 'Auto 1' ? )
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2007
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 13:04
Går der ikke rygter om at der snart kommer en ny Shield boks eller er jeg helt forkert på den?

Personligt bruger jeg ATV4 og er generelt meget glad for den, men har heller ikke de samme store krav som mange herinde har (har f.eks. ikke et 4K TV). ATV4 vil mange mene er forældet rent hardwaremæssigt da den ikke understøtter 4K og HDR. Mon ikke det kommer i ATV5, hvornår den så end kommer?

Hvis man ikke har brug for 4K og HDR (endnu), så fungerer den såmen fint med streaming fra NAS da bla. Infuse og MrMC findes, men den store forskel mellem ATV4 og Android TV er understøttelsen fra danske indholdsleverandører. Mere eller mindre alle har en app til ATV4, men ingen har til Android TV.
Jramskov
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu