recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Panasonic dårlig kvalitet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr Panasonic dårlig kvalitet?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 893
Direkte link til dette indlæg Emne: Er Panasonic dårlig kvalitet?
    Sendt: 27-Juni-2011 kl. 21:36

Jeg spørger andre Panasonic ejere fordi 

Jeg købte Panasonic PX80 lige da det var kommet og gennem de lidt mere end 2 år jeg havde det, var det til reparation 2 gange, først med en grøn stribe vertikalt ned over skærmen (reparationstid over 1mdr. da reservedel skulle hjem fra Tyskland) 3 uger efter slukkede fjernsynet af sig selv efter  x antal timer (reparationstid over 1 mdr. reservedel skulle hjem fra Tyskland)

Det kørte så indtil mit nye Panasonic blev anskaffet d. 11-10-2011 et TX-P50VT20 som har kørt i hele 8 mdr. før dette skete, se vedhæftede fil. Strømmen har jo selvfølgelig været taget i 24 timer og fænomenet optræder på alle HDMI indgangene.

Jeg må blankt erkende. At min tillid til Panasonic produkter kan ligge på et meget lille sted og en fejl som denne burde uden de store omsvøb fra Panasonic bare ombyttes, med en beklagelse over, at det kunne ske efter så kort tid.

Jeg frygter endnu engang en reparationstid på over en måned på et produkt der kun lige har rundet ¾ år. Min egen oplevelse går jo på at Panasonic plasma tv i snit har en levetid på mellem 3/4- - 1 år før de skal repareres, det kan simpelthen ikke kun være mig der får det ene mandagseksemplar efter det andet, så uheldig er end ikke Anders And.

Jeg er meget interesseret i at høre om andre Pana ejeres erfaringer, min egen fornemmelse siger at mit næste tv IKKE bliver Panasonic

Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Looklight Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2008
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 03:56
Har haft min PZ85 siden de kom til Denmark og aldrig haft nøget problemer med den.
Man skal husk, der findes mandags modeler ved alle producenter.

Geek
Panasonic TH-42PZ85

Panasonic DMP-BD55

Kiss VR-588

Onkyo TX-SR706

PS3 m500Gb hdd

Focal Sib XL 5.1
Til top
Tubbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: København
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 07:03
Ja, 7-9-13, nu skal man jo passe på med hvad man skriver, har en PZ800, køre stadig væk fint efter 2,5 år, aldrig problemer ingen burnin, kun lidt retention, der går væk når det har været slukket i 2min.
Til top
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Point: 563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 09:44
PX70-modellen var ramt i vidt omfang af en lodret streg på skærmen. Det er der en gammel tråd om herinde. Det er dog også den eneste model fra den generation og fremefter, hvor fejlen var så udbredt, at et bredt snit af brugere på recordere havde oplevet det.  

For mig skete det efter 2 år og 14 dage, men panasonic lavede det uden, at jeg skulle kæmpe for, at det blev gjort. Efter reparation har der ikke været noget galt med det, og det er to år siden nu.

Generelt tror jeg ikke, at panasonic er værre end andre fabrikanter, men jeg ved, at de yder en god service på fejl som dem, du umiddelbart oplever. Det er selvfølgelig trist med ventetid osv., og fejlene burde ikke forekomme, men når nu ingen producenter leverer fejlfrie produkter, så er jeg glad for, at jeg har købt et panasonic tv, da jeg ved, at man bliver taget seriøst som kunde.

Jeg har i øvrigt et g20, der ikke har været nogle problemer med eller irritationsmomenter ved siden købet i august 2010.

Redigeret af Callie - 28-Juni-2011 kl. 09:45
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 10:34
Mit 42PX70 kører fint. Har aldrig haft probelemer!
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 10:40
Mit G20 med en lignende fejl blev repareret på 2 uger hos Servicecenter Fyn på trods af at der skulle ventes på en reservedel, formentlig fra Tyskland da ventetiden var 8 dage.

Det eneste jeg kan sige med sikkerhed er at fejlen ikke reparerer sig selv, så du er nødt til at tage fat i din forhandler..

Mit indtryk er af fejlraten er lavere på Panasonic end andre produkter. Hvis alle Panasonic TV skulle repareres inden for et år ville Panasonic og/eller deres danske forhandlere gå konkurs, så det er næppe tilfældet. Men en fejlrate på 0% får du aldrig på consumer electronics.

Redigeret af JesperLund - 28-Juni-2011 kl. 10:42
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 893
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 01:25
Jeg er sådan set godt klar over, at fejlen ikke forsvinder af sig selv, det er mere frustrationen over at plasma tv åbenbart ikke er en særlig holdbar teknologi. Jeg arbejder indenfor it og jeg har aldrig stødt på en pc monitor hverken crt eller fladskærm som der er stået af indenfor de første 5-6 år. Mit gamle tv, før fladskærms æraen havde kørt i 8 år før det blev foræret bort da jeg anskaffede mig mit første plasma. Med den erfaring jeg har idag, er jeg sikker på at mit næste tv bliver et lcd, på trods af, jeg ikke mener de står lige så naturligt som plasma.

Jeg synes det er tankevækkende, at forestille sig, at ens av-reciever afgår ved døden hvert andet år, at ens vækkeur ophører med at fungere efter et par år, at ens højttalere eller andet elektronisk grej ophører med at fungere efter et par år, det eneste jeg umiddelbart kan komme i tanke om, der sammen med plasma tv har så kort levetid, er glødepæren.
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 08:20
Tror bare du har været meget uheldig.

Vi har to plasma skærme herhjemme. En Samsung Q97 50" fra den udkom, som stadig fungerer upåklageligt nu som soveværelses tv. I stuen der har vi et Samsung 6 series 50". Den fungerer også upåklageligt indtil videre.

Men synes ikke man læser flere tråde om Panasonic produkter der er gået i stykker, end som mange andre kendte mærker rundt omkring på nettet.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Tror bare du har været meget uheldig.

Vi har to plasma skærme herhjemme. En Samsung Q97 50" fra den udkom, som stadig fungerer upåklageligt nu som soveværelses tv. I stuen der har vi et Samsung 6 series 50". Den fungerer også upåklageligt indtil videre.

Men synes ikke man læser flere tråde om Panasonic produkter der er gået i stykker, end som mange andre kendte mærker rundt omkring på nettet.

er enig
havde selv et 42px80 og brugte den sammen med en HTPC
film og tv
der har aldrig været nogen problemer
købte en pio og kører lige som det var nyt

min 42px80 stå nu hos en ven og kører upåklageligt
Til top
Frisko15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2008
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 09:32
Jeg har haft mit PZ800 i 2½ år og der har indtil videre ikke været noget.. 
jeg kan dælme da godt forstå, at du stiller spørgsmålet, eftersom du har været så uheldig.. Ouch
håber dit plasma uhelds kvote er opbrugt nu..  Wink
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 13:27
mit gamle Pana 42" pv60 som er omkring de 5 år er lige gået videre til 4 person uden nogen problemer ever...

PX80 ca 2,5 år uden problemer
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 15:32
Har et PZ 85 som har kørt ca. 8 timer stort set hver dag i 3 år uden problemer. Mit PX 80 (kører ikke ret meget) virker også 100%. Så du er nok bare uheldig :-(
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu