Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Jonathan
Bruger
Oprettet: 26-Oktober-2005
Sted: Vanløse
Status: Offline
Point: 137
|
Sendt: 29-Juni-2011 kl. 17:17 |
Jeg har haft 3 Panasonic plasmaskærme igennem de sidste 6 år(pv60,px80 og s10), og de kører alle endnu uden en fejl.
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 29-Juni-2011 kl. 19:59 |
Det er måske liiige at spænde buen at sige plasma er en dårlig teknologi når du baserer det ud fra nogle (tilsyneladende) mandagsmodeller på et tv i budget-klassen..
Mit Pioneer kører også ganske stærkt og det har MANGE timer i sig endnu.
|
 |
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
|
Sendt: 29-Juni-2011 kl. 20:23 |
ahhh må da også tilstøde mig at sige jeg har hørt og kender en del der har haft problemer med panasonic og at vurdere ud fra dette forum så er der også en del herinde.
PV60 havde purple snakes der kostede panel skifte, og kender en der 3 gange fik skiftet dele pga fjernbetjening pludselig ikke kunne styre den uden at man slukkede på kontakten...
Derudover panel fejl på PX70 hvor den pludselig fik en stribe også set på 80´er generationen.
har da også en ven der har haft en PZ80 i LANG tid uden andet en ekstrem meget blæserstøj og buzzing i dag...
Men har været svagheder på panasonic...
men føler lidt alle mærker har deres problemer
Kan da huske de tidlige panasonic, der var så ekstremt mange firmware problemer, som man ikke kunne løse andet ved mainbord skifte, feks. de tidlige M86 der kunne man ikke slå movieplus fra, selvom det stod til off i menu´en på de tidlige udgaver, og issues med Xbox360 and so on.
men har ikke set så mange direkte "jeg kan ikke se TV defekte" som jeg har set på pana... jooo lige alfaview.
men panasonic er så SUPER god til service, har da fået serviceret godt 6 pana paneler for venner og kollegaer, og der har ingen problemer været selv efter garanti udløb.
|
|
 |
jespermart
Guld medlem
Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 893
|
Sendt: 29-Juni-2011 kl. 21:17 |
Anima skrev:
Det er måske liiige at spænde buen at sige plasma er en dårlig teknologi når du baserer det ud fra nogle (tilsyneladende) mandagsmodeller på et tv i budget-klassen..
Mit Pioneer kører også ganske stærkt og det har MANGE timer i sig endnu. |
ER Panasonic TX-P50VT20E et tv i budgetklassen? Sidste år 2010 var det topmodellen i Panasonics sortiment
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
|
 |
inside
Bruger
Oprettet: 21-Februar-2005
Point: 190
|
Sendt: 29-Juni-2011 kl. 23:22 |
Mit PX70 kørte i 2 år inden jeg solgte det uden problemer. Mit G10 gik relativt hurtigt i stykker efter jeg fik det (ville pludselig ikke tænde, så fik skiftet stort set alt indmad), og blev lavet på et par dage hos Servicecenter Fyn. Super service, afhentet og leveret på min bopæl af fragtmænd der vidste hvordan sådanne TV skulle håndteres! Har derefter kørt i 2 år uden problemer og er nu solgt videre.
Indtil videre ingen problemer med mit VT30, det er bare et suuuuper tv!
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 29-Juni-2011 kl. 23:57 |
Alle Tv og tv-mærker kan uden undtagelse, fejle på et eller andet tidspunkt.
Forhandlere og serviceværksteder smider en gang imellem lidt tal på bordet, og fælles for dem alle er, at Panasonic's fejlprocent generelt er lav, set i forhold til øvrige producenter.
Min oplevelse med Panasonic er, at de generelt set laver fine holdbare produkter.
|
 |
kaizer
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2368
|
Sendt: 30-Juni-2011 kl. 00:17 |
Jeg har ringe kendskab med om Panasonic tv er dårligt kvalitet.
Fladskærme generelt har en dårlig kvalitet. Alt for tit hører man om problemer med fladskærme der blot er 2-3 år gammel (eller langt mindre) der er itu på en eller anden måde.
Da vi alle havde CRT skærme var det sjældent at der var problemer med dem. Sådan var det i hvert fald i min familie og omgangskreds. Jeg har haft to CRT skærme. Den ene blev udskiftet efter 7 år, og det andet efter 8 år. Om det første stadig kører aner jeg ikke, men det andet fungerer stadig upåklageligt her 6-7 år efter jeg skilte mig af med det.
Som det er nu kan jeg kun tro at moderne tv ikke er af den bedste kvalitet.
Bort set fra en enkelt, har ingen i min omgangskreds haft problemer med deres CRT skærm før det var mindst 6-8 år gammel. Enkelte havde deres tv i over 15 år uden det gik i stykker.
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9423
|
Sendt: 30-Juni-2011 kl. 11:35 |
jespermart skrev:
Anima skrev:
ER Panasonic TX-P50VT20E et tv i budgetklassen? Sidste år 2010 var det topmodellen i Panasonics sortiment |
Et VT20 er vel nærmere et tv i mellemklassen !
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 30-Juni-2011 kl. 11:42 |
kaizer skrev:
Jeg har ringe kendskab med om Panasonic tv er dårligt kvalitet.
Fladskærme generelt har en dårlig kvalitet. Alt for tit hører man om problemer med fladskærme der blot er 2-3 år gammel (eller langt mindre) der er itu på en eller anden måde.
Da vi alle havde CRT skærme var det sjældent at der var problemer med dem. Sådan var det i hvert fald i min familie og omgangskreds. Jeg har haft to CRT skærme. Den ene blev udskiftet efter 7 år, og det andet efter 8 år. Om det første stadig kører aner jeg ikke, men det andet fungerer stadig upåklageligt her 6-7 år efter jeg skilte mig af med det.
Som det er nu kan jeg kun tro at moderne tv ikke er af den bedste kvalitet.
Bort set fra en enkelt, har ingen i min omgangskreds haft problemer med deres CRT skærm før det var mindst 6-8 år gammel. Enkelte havde deres tv i over 15 år uden det gik i stykker. |
er helt enig pris og kvalitet hænger sammen gav 15000 kr for et 32 tommer tv i 2002, det kører stadig hos min forældre gav 20000 kr for et 50 tommer i 2009. det kører dog også uden nogen problemer af nogen art
så et 50 tommer tv i dag, burde faktisk koste noget mere i dag
Redigeret af xcardman - 30-Juni-2011 kl. 11:45
|
 |
jespermart
Guld medlem
|
Sendt: 30-Juni-2011 kl. 11:48 |
lahan skrev:
jespermart skrev:
Anima skrev:
ER Panasonic TX-P50VT20E et tv i budgetklassen? Sidste år 2010 var det topmodellen i Panasonics sortiment | Et VT20 er vel nærmere et tv i mellemklassen !
|
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
|
 |
jespermart
Guld medlem
|
Sendt: 30-Juni-2011 kl. 11:49 |
jespermart skrev:
lahan skrev:
jespermart skrev:
Anima skrev:
ER Panasonic TX-P50VT20E et tv i budgetklassen? Sidste år 2010 var det topmodellen i Panasonics sortiment | Et VT20 er vel nærmere et tv i mellemklassen !
|
|
Flot! Så topklassen er altså Samsung Plasma Eller LG
|
Jesper
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9423
|
Sendt: 30-Juni-2011 kl. 12:29 |
jespermart skrev:
jespermart skrev:
lahan skrev:
jespermart skrev:
Anima skrev:
|
|
Flot! Så topklassen er altså Samsung Plasma Eller LG |
Tja hvis du synes det. Jeg ville måske pege på B&0, Loewe eller Runco
|
 |