recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Panasonic dårlig kvalitet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr Panasonic dårlig kvalitet?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg har ringe kendskab med om Panasonic tv er dårligt kvalitet.

Fladskærme generelt har en dårlig kvalitet. Alt for tit hører man om problemer med fladskærme der blot er 2-3 år gammel (eller langt mindre) der er itu på en eller anden måde.

Da vi alle havde CRT skærme var det sjældent at der var problemer med dem. Sådan var det i hvert fald i min familie og omgangskreds. Jeg har haft to CRT skærme. Den ene blev udskiftet efter 7 år, og det andet efter 8 år. Om det første stadig kører aner jeg ikke, men det andet fungerer stadig upåklageligt her 6-7 år efter jeg skilte mig af med det.

Som det er nu kan jeg kun tro at moderne tv ikke er af den bedste kvalitet.

Bort set fra en enkelt, har ingen i min omgangskreds haft problemer med deres CRT skærm før det var mindst 6-8 år gammel. Enkelte havde deres tv i over 15 år uden det gik i stykker.
Det kan jeg godt slå! Havde et Philips 24" CRT fra 1986 til 2005, altså i 19 år. Og kun med to rep på ialt ca 2000 kr. Tv'et kostede fra nyt 9000 kr i 86 Smile
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg har ringe kendskab med om Panasonic tv er dårligt kvalitet.

Fladskærme generelt har en dårlig kvalitet. Alt for tit hører man om problemer med fladskærme der blot er 2-3 år gammel (eller langt mindre) der er itu på en eller anden måde.

Da vi alle havde CRT skærme var det sjældent at der var problemer med dem. Sådan var det i hvert fald i min familie og omgangskreds. Jeg har haft to CRT skærme. Den ene blev udskiftet efter 7 år, og det andet efter 8 år. Om det første stadig kører aner jeg ikke, men det andet fungerer stadig upåklageligt her 6-7 år efter jeg skilte mig af med det.

Som det er nu kan jeg kun tro at moderne tv ikke er af den bedste kvalitet.

Bort set fra en enkelt, har ingen i min omgangskreds haft problemer med deres CRT skærm før det var mindst 6-8 år gammel. Enkelte havde deres tv i over 15 år uden det gik i stykker.
Det kan jeg godt slå! Havde et Philips 24" CRT fra 1986 til 2005, altså i 19 år. Og kun med to rep på ialt ca 2000 kr. Tv'et kostede fra nyt 9000 kr i 86 Smile

Det er jo det.

Da det er blevet populært at skifte sin fladskærm ud hyppigt, er det de færreste der har samme tv i mere end 5-6 år. Nogle køber nyt hvert år. Derfor er det svært at vurdere hvor holdbare de egentligt er. Som jeg ser det er det et tegn på dårlig kvalitet at de går i stykker så hurtigt. 

Jeg tror bare trådstarteren har været uheldig, og han kunne have oplevet samme fejlrate med de fleste andre tv. 
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 13:18

Havde et Philips 24" CRT fra 1986 til 2005, altså i 19 år. Og kun med to rep på ialt ca 2000 kr. Tv'et kostede fra nyt 9000 kr i 86 Smile

Prisen på 9000 kr i 1986 svarer til 15920,79 i 2010 priser (*)

Man betalte altså mere i 1986 for et 24" end man i dag betaler for et 50".

Der er måske ikke noget at sige til at kvaliteten er blevet dårligere, når man idag får en 4 gange så stor skærm til en lavere pris.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af perkjaer perkjaer skrev:

Havde et Philips 24" CRT fra 1986 til 2005, altså i 19 år. Og kun med to rep på ialt ca 2000 kr. Tv'et kostede fra nyt 9000 kr i 86 Smile

Der er måske ikke noget at sige til at kvaliteten er blevet dårligere, når man idag får en 4 gange så stor skærm til en lavere pris.

Lige nøjagtig der jeg ville hen. Tv'er er blevet så billige, at vi ikke skal regne med så lang levetid mere. De gamle CRT kunne svare sig at reparere på. Mener det var højspændingsdelen og tuneren jeg fik rep dengang.Smile
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af perkjaer perkjaer skrev:

Den prisudvikling, har da intet med kvaliteten at gøre.
En pc for 15 år siden, med 64 mb hdd og 8 mb ram kostede i omegnen af 20.000. I dag ville den koste omkring 250 kr. For 3000 kr. får du noget i dag, der ikke var muligt at producere for 15 år siden ( med mindre du ville slippe 10 årslønninger). Den opstilling kan du lave med al elektronik, og her har det heller ikke indflydelse på kvaliteten.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Jo

En pc for 15 år siden, med 64 mb hdd og 8 mb ram kostede i omegnen af 20.000. I dag ville den koste omkring 250 kr. For 3000 kr. får du noget i dag, der ikke var muligt at producere for 15 år siden ( med mindre du ville slippe 10 årslønninger). Den opstilling kan du lave med al elektronik, og her har det heller ikke indflydelse på kvaliteten.

Jo.......hvor tror du at pengene spars, når et mellemklasse 42" tv for 5 år siden koster over 20.000 kr og i dag fås til 1/3 af prisen?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jo

Jo.......hvor tror du at pengene spars, når et mellemklasse 42" tv for 5 år siden koster over 20.000 kr og i dag fås til 1/3 af prisen?

Klaus
Lige nøjagtig! Og i de 5 år er lønningerne også steget vel en 10-15%. Så besparelsen ligger i at anvende det billigste fra kinesernes hylder, for at holde prisen nede og være konkurrence dygtige Tongue
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jo

Klaus
Fordi komponenter bliver produceret og senere samlet til et færdigt produkt, i det land hvor det er billigst, har nødvendigvis intet med mangel på kvalitet at gøre. Mangel på kvalitet opstår, ved tilsidesættelse af tolerancer, eller negligering af producents krav/specifikationer.
Hvor der spares ? Det kan være lønninger ( Kina løn ), konkurrence, salg fra lavpris varehuse ( ingen udgifter til god service ) og ikke mindst internettet ( presser prisen ).   

Redigeret af JeTex - 30-Juni-2011 kl. 18:19
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 21:05
Nu er det jo standard at elektronik bliver mindre/bedre/hurtigere samtidigmed at detbliver billigere. Så mener ikke at der er en direkte sammenhæng mellem tidligere/nuværende nypriser.
Så skulle al elektronik (og mange andre produkter) jo være i ringere og ringere kvalitet....
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 23:16

Fordi komponenter bliver produceret og senere samlet til et færdigt produkt, i det land hvor det er billigst, har nødvendigvis intet med mangel på kvalitet at gøre.

Korrekt - det tror jeg nu heller ikke jeg skrev noget om.....

[QUOTE=JeTex] Mangel på kvalitet opstår, ved tilsidesættelse af tolerancer, eller negligering af producents krav/specifikationer.
Hvor der spares ? Det kan være lønninger ( Kina løn ), konkurrence, salg fra lavpris varehuse ( ingen udgifter til god service ) og ikke mindst internettet ( presser prisen ).   

Hvor kan der spares - elektrolytter i strømforsyningen er et godt sted, det er en dyr komponent, vi vælger en med en lavere temperatur og en spænding lige over driftsspændingen.
Ganske normalt.

Klaus

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Så skulle al elektronik (og mange andre produkter) jo være i ringere og ringere kvalitet....

Det er de også.......

Klaus
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 23:35
Problemet er nok at hr. og fru. danmark ikke vil betale for kvalitet og derfor kommer niveauet selv på high-end modellerne fra Panasonic ikke op på Pioneers niveau, men som bekendt kunne Pioneer jo heller ikke få det til at hænge sammen.
Det KAN tilsyneladende lade sig gøre at producere et rigtigt godt plasma-tv, men der er ikke nok købere til 50" til 40-50.000 kr.
Mit gamle Pioneer lider ikke af hverken retension eller burn-ind, og det er da skat at jeg er vågnet til eks. Dr-HD's prøvebillede, hvor den halve skærm er stationær.
Det ærgrer mig at høre at der tilsyneladende er nogle problemer med nogle af de helt dyre Panasonic plasma tv.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu