|
Er projektor på vej yt? |
Besvar | Side <12345 7> |
Forfatter | |
Keyvan
Bruger Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
Funktioner
Tak(0)
|
Redigeret af Keyvan - 28-Februar-2013 kl. 21:07 |
|
Keyvan
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Keyvan
Funktioner
Tak(0)
|
Ganske korrekt, det er som om man retter mere fokus på hændelsen ved filmen og ikke bliver distraheret af alt muligt andet som er i stuen, nok fordi rummet er mørklagt/delvismørklagt og en lærred størrelse på det typisk 100" fylder så meget at der ikke er muligt for øjnene at registrere andet end lærredet og det som bliver vist på lærred.
|
|
Keyvan
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Funktioner
Tak(0)
|
det er jo som nævnt ikke 80" de fleste køber projektorer til.. det er jo væsentligt større " tal..
derudover må jeg indrømme at en 10k Projekter i et mørklagt rum, i mine øjne langt overskygger TV´et i billed kvalitet, især når vi snakker sådan et billigt tv som det Sharp. Jeg ville personligt ikke slippe min projektor for et TV.. derudover har jeg selv kun et 4K 92" Tabtension Hivilux Gain 1.0 lærred som ikke har nogle issues... mit setup kostede 20k for en DEL år siden, dengang Z3000 var ung.. vil endag hellere eje et TW3200 og et budget 90" lærred end det 80" TV..
|
|
Fanastril
Bruger Oprettet: 28-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 246 |
Funktioner
Tak(0)
|
Otto, mange tak for et meget nyttig og opklarende svar!! Jeg forstår at man får noget ekstra for de 9-10.000 kr i mekanik, men synes det er bare for dyrt, sammenlign f eks hvad, en god garageport åbner koster. Ærgerlig at man ikke kan kombinere billigere mekanik med højkvalitetsdug; da 10.000 er grænsen for, hvad jeg ønsker at give for en god tab-tension-løsning i 92"-100". Her er det altså en kunde, men intet produkt? Jeg tvivlede aldrig på, at man fortsat kan få bedre kvalitet i projektor+dug end TV så længe man går op i en hvis størrelse. Men denne størrelse er på vej op, og så er det et punkt hvor man skal højt op i et kvalitetslærred's størrelse før det svarer sig på lang sigt. En 78" tab-tension ISF dug til de 14.670 er ikke dramatisk større end en kvalitets 65" Panasonic plasmaTV til 19.000, og så begynder det at spøge for kvalitetsdug af denne størrelse. Evt skal prisen ned. Inden fem år er vi garantert i dette prisområde med 80" kvalitetsTV, og så er en 92" tab-tension til de 16.350,- ikke lengre en fornuftig pris. 120" er mer end jeg (og rummet) behøver. (80" er minimum.) Men en tab-tension dug med de kvaliteter jeg ønsker, er neppe en god investering for fremtiden, før man kommer op i den størrelse. Eller ned i pris. |
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor købe et rullelærred? Køb hellere et fastramme - lærred og så evt. supplere med et mindre tv, som ikke behøver sidde lige midt på væggen, når der skal ses nyheder mm.., og man ikke gider have mørkelagt stuen...
Et fornuftigt fastramme - lærred i 120 ", kan fås til ca. 4000 kr., og det ser faktisk godt ud, når det hænger på væggen, med den sorte ramme. Mange tror det er en kæmpe fladskærm... Denne løsning kører jeg selv med, og gik fra en 50 " plasma til 112 ". Det er den bedste udskiftning, jeg har lavet. Oplevelsen når man ser film, er SÅ meget større. Alle der ser det er vildt imponerede, og det behøver ikke koste mere end godt 10.000 kr. for en løsning med projektor og lærred, der slår de fleste tv i samme prisklasse af banen...
Redigeret af Supergris - 01-Marts-2013 kl. 03:12 |
|
Fanastril
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har selvsagt vurderet det, Super. Men vægplads har verdi, f eks til boghylder, som jeg har for mange af. Jeg har tilmed forestillet mig et fastramme-lærred som kan hægtes af, og pladseres eller svinges op under loftet, men det ville unægtelig se fjollet ud. En 108" fastramme til de små 6.000-, vil være optimal, når den er i brug. Men 108" vægflade er en resource, som jeg gerne betaler 4-5.000 mer for at beholde. Redigeret af Fanastril - 01-Marts-2013 kl. 10:13 |
|
Lappe
Junior bruger Oprettet: 25-September-2008 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 39 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror ikke, det er blevet nævnt, men noget andet er også, når der ikke ses film eller tv...
JEG gider i hvert fald ikke kigge på en 65-80"+ sort kasse. Så hellere et hvidt fastrammelærred, rullelærred eller hvis væg for den sags skyld.
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den primære målgruppe for tab-tension lærreder er heller ikke at erstatte et TV, men et supplere det. Langt de fleste tab-tension købere har et almindeligt TV til hverdags-kigning, og så kører de lærredet ned når der er behov for det. Af samme årsag synes jeg heller ikke det er så relevant at lave direkte sammenligninger med hvad TV koster.
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan jo sagtens være at det ikke er projektor/lærred du skal have. Det er ikke den optimale løsning for alle, og det har det aldrig været. Om lærreder så var gratis, ville flertallet stadig købe TV, fordi det er dét de har behov for. Lærreder er for dem der vil noget mere, men det er naivt og forkert at pådutte alle i hele verden at de skal bruge projektor i stedet for TV. Dét jeg forsøger at sige er, at fordi DIT behov ikke er opfyldt, er det jo ikke ensbetydende med at markedet er forkert skruet sammen. Der er en bund for hvor billigt et lærred kan produceres, uanset mængden, og (nok så væsentligt) der er et loft for hvor mange der kan sælges, uanset hvor lav prisen bliver. Derfor kan man ikke bare sætte prisen ud fra hvad konkurrencen koster. Jeg ved godt det er populært at sige at priserne på produkter bare fastsættes efter hvad folk vil betale, men det er altså ikke rigtigt. Prisen fastsættes efter udbud og efterspørgsel - hvad folk vil betale siger noget om efterspørgslen, men udbuddet er altså også en væsentlig faktor. Hvis ingen kan producere varen til så lav en pris som forbrugerne vil betale, så er der ganske enkelt ikke noget udbud. Mht. din sammenligning med en garage-åbner, så er det stadig pærer og bananer, men jeg kan sagtens forstå at det kan være svært som almindelig forbruger at se hvad der ligger bag produktionen af et givent produkt. Dét der koster, i langt de fleste produkter, er ikke materialer, men tid. Fin-mekanik tager ofte mere tid at producere end grov-mekanik. Du sælger jo heller ikke armbåndsure efter kilopris.
|
|
Fanastril
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg hælder fortsat til projektor fremfor TV (og som supplement til min køkken-Kuro) og jagter derfor på et tab-tension rundt de 100" i god kvalitet og til < 10.000,- Er ikke lun på en low-end dug, ellers ville California (og "high-end" Hivilux) passe perfekt. Trist at der altså ikke findes noget produkt mellem 7000 og 14500,- eller gør det?
Motor til 8-10.000 giver fortsat ikke mening for mig, for en så banal funktionalitet. Så er jo den billige motor i California totalt uforsvarlig? (Beklager Otto, og stor tak for din tolmodighed, men jeg kan stadig ikke se det.) Redigeret af Fanastril - 01-Marts-2013 kl. 12:35 |
|
Besvar | Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |