recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er projektor på vej yt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er projektor på vej yt?

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 17:00
En scaler (som den Radiance Mini jeg havde i tankerne) forbedrer også, med kalibrering, farvegengivelsen på projektoren.
Til top
Fanastril Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2008
Sted: Denmark
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fanastril Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

En scaler (som den Radiance Mini jeg havde i tankerne) forbedrer også, med kalibrering, farvegengivelsen på projektoren.

Har du dokumentation på det? Man forventer jo, at en low-highend projektor har mer, end god farvegengivelse.
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Fanastril Fanastril skrev:

Har du dokumentation på det? Man forventer jo, at en low-highend projektor har mer, end god farvegengivelse.

Definer god :)
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Fanastril Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2008
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fanastril Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Min ukalibrerede Kuro 60". Den er god. Straight out of the box.
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 18:34

[QUOTE=Rasmus8D]
Førstnævnte er ret dyrt, hvis kvaliteten af selve lærredet skal være god, mens man med sidstnævnte kan få godt og vel det næstbedste lærred derude i 108" til lige under 10k.

Hvilket lærred tænker du på som den næst bedste?
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 18:50

Og samtidig bede Naiera om at forklare hvordan han har oplevet forbedringer.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Keyvan Keyvan skrev:

Hvilket lærred tænker du på som den næst bedste?

TrueColor fra Lissau. Hvor det bedste så er Joe Kane-lærredet fra Da-Lite.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 20:08
Der er forskel på god vs perfekt farvegengivelse.......sidstnævnte klare en lumagen mini. En anden ting som den omtalte scaler også kan gøre, er at lave en korrekt gammakurve. På min egen sim2 projektor var jeg pænt overrasket over den forbedrede gamma kurve. Det var i den grad til at se. Og Sim2eren er bedre end gennemsnittet på de parameter .
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 09:03

Kuro er efter min mening ikke god out of the box, min sim2 er det kalibreret, men som Peter er inde på, er det langt fra perfekt. Det kan en scaler som Radiance hjælpe med, så det næsten bliver perfekt.

Ift. JVC's modeller er en Radiance Mini især et godt valg, da en X35 bliver bedre med en Radiance, end en x75 uden - altså du får et bedre resultat til billigere penge. Hvis du altså får en prof til at kalibrere det.

Redigeret af Leviathan.jk - 05-Marts-2013 kl. 09:03
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 09:25

Kuro er efter min mening ikke god out of the box, min sim2 er det kalibreret, men som Peter er inde på, er det langt fra perfekt. Det kan en scaler som Radiance hjælpe med, så det næsten bliver perfekt.

Ift. JVC's modeller er en Radiance Mini især et godt valg, da en X35 bliver bedre med en Radiance, end en x75 uden - altså du får et bedre resultat til billigere penge. Hvis du altså får en prof til at kalibrere det.

enig.
og når ens projektor så er outdatted, så skifter man den ud. Og genbruger Scaleren. Det er en engangsinvestering.

Og igen - Gammakurven på min projektor er mere "off" end farverne er. Så det var især på det område at forskel var meget synlig.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

enig.
og når ens projektor så er outdatted, så skifter man den ud. Og genbruger Scaleren. Det er en engangsinvestering.

Og igen - Gammakurven på min projektor er mere "off" end farverne er. Så det var især på det område at forskel var meget synlig.

Jeg vdiste slet ikke, at du havde en Lumagen scaler! Hvilken model har du?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 13:41

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

enig.

Jeg vdiste slet ikke, at du havde en Lumagen scaler! Hvilken model har du?

det har jeg ikke. Men på et tidspunkt har jeg haft en til låns. Det var faktisk svært at spotte farveforskelen med/uden scaler....d80E er også ret stærk på det punkt. men damn - gammakurven. Vi så eks en scene fra den sidste harry potter film. De står på en græsplæne , og kameraret panorere rundt om dem..en meget dunkel scene. med den korrekte gammakurve var billedet skræmmende 3-D agtig. uden scaler var billedet fladt. jeg ved godt at gammaen intet har med skarphed at gøre. Men man for en større skarphedsfornemmelse. Jeg skal have sådan et bæst på et tidspunkt. men pt lure jeg lidt på en evt højtaler/sub udskiftning. Så kommer det andet på et senere tidspunkt
Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu