|
Er projektor på vej yt? |
Besvar | Side <1 4567> |
Forfatter | |||||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
En scaler (som den Radiance Mini jeg havde i tankerne) forbedrer også, med kalibrering, farvegengivelsen på projektoren.
|
|||||
Fanastril
Bruger Oprettet: 28-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 246 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Har du dokumentation på det? Man forventer jo, at en low-highend projektor har mer, end god farvegengivelse. |
|||||
Leviathan.jk
Guld medlem Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Definer god :)
|
|||||
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|||||
Fanastril
Bruger Oprettet: 28-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 246 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Min ukalibrerede Kuro 60". Den er god. Straight out of the box. |
|||||
Keyvan
Bruger Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Hvilket lærred tænker du på som den næst bedste?
|
|||||
Keyvan
Bruger Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Og samtidig bede Naiera om at forklare hvordan han har oplevet forbedringer.
|
|||||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
TrueColor fra Lissau. Hvor det bedste så er Joe Kane-lærredet fra Da-Lite. |
|||||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Der er forskel på god vs perfekt farvegengivelse.......sidstnævnte klare en lumagen mini. En anden ting som den omtalte scaler også kan gøre, er at lave en korrekt gammakurve. På min egen sim2 projektor var jeg pænt overrasket over den forbedrede gamma kurve. Det var i den grad til at se. Og Sim2eren er bedre end gennemsnittet på de parameter .
|
|||||
Leviathan.jk
Guld medlem Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Kuro er efter min mening ikke god out of the box, min sim2 er det kalibreret, men som Peter er inde på, er det langt fra perfekt. Det kan en scaler som Radiance hjælpe med, så det næsten bliver perfekt. Ift. JVC's modeller er en Radiance Mini især et godt valg, da en X35 bliver bedre med en Radiance, end en x75 uden - altså du får et bedre resultat til billigere penge. Hvis du altså får en prof til at kalibrere det. Redigeret af Leviathan.jk - 05-Marts-2013 kl. 09:03 |
|||||
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|||||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
enig. og når ens projektor så er outdatted, så skifter man den ud. Og genbruger Scaleren. Det er en engangsinvestering. Og igen - Gammakurven på min projektor er mere "off" end farverne er. Så det var især på det område at forskel var meget synlig. |
|||||
Leviathan.jk
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg vdiste slet ikke, at du havde en Lumagen scaler! Hvilken model har du? |
|||||
|
|||||
p.las
Funktioner
Tak(0)
|
||||
det har jeg ikke. Men på et tidspunkt har jeg haft en til låns. Det var faktisk svært at spotte farveforskelen med/uden scaler....d80E er også ret stærk på det punkt. men damn - gammakurven. Vi så eks en scene fra den sidste harry potter film. De står på en græsplæne , og kameraret panorere rundt om dem..en meget dunkel scene. med den korrekte gammakurve var billedet skræmmende 3-D agtig. uden scaler var billedet fladt. jeg ved godt at gammaen intet har med skarphed at gøre. Men man for en større skarphedsfornemmelse. Jeg skal have sådan et bæst på et tidspunkt. men pt lure jeg lidt på en evt højtaler/sub udskiftning. Så kommer det andet på et senere tidspunkt |
|||||
Besvar | Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |