recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er PS3 god til video via LAN?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr PS3 god til video via LAN?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Arthur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
Direkte link til dette indlæg Emne: Er PS3 god til video via LAN?
    Sendt: 01-Februar-2008 kl. 09:39

Der er flere herinde der har rost billedkvaliteten på PS3, når den bruges til at opskalere almindelige SD DVD'er.

Er der nogen der har prøvet hvor god den er til at vise SD MPEG-2 filer, via LAN (for eksempel optagelser direkte fra DVB-T og delt ved hjælp af WMP 11, eller en anden DLNA server)?

Sony 32V2000, Pioneer DVR-545HX-S (HDMI), Pace DS810 (HDMI), Belkin 3-1 HDMI Switch, PS3 (HDMI), Pinnacle PCTV 200e, Hauppage Win TV-PVR-250, NAD C 315BEE, BEOVOX S55
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 11:40

Arthur - Dit spørgsmål er irelevant og forkert formuleret.

Uanset om PS3éren bliver fødet med en BD disc, DVD disc, Compact flash eller LAN, så alle disse "bare" transport veje for et billed/lyd signal.

Det er det som signalet indeholder, og som PS3éren skal bearbejde, som er afgørende for, hvordan det ser ud.

Sagt på en anden måde. Hvis du kan sende en BD film via LAN, så bliver det præcis ligesom hvis du afspillede den via en BD disc. Der er ingen forskel. Det er interfacets/signalvejens begrænsninger, som er begrænsningen i sig selv. Men denne er ikke afgørende for billedkvaliteten.

Håber det hjalp lidt på forståelsen.

Til top
Arthur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 12:08

Kandersen - tak for svaret.

Det er jeg naturligvis helt enig med dig i og jeg beklager hvis du synes det er irrelevant og forkert formuleret.

Baggrunden for mit spørgsmål er et ønske om at kunne vise optagelser fra DVB-T i så høj kvalitet som muligt og uden at de er blevet reencodet, som de stort set altid vil være når man bruger HDD recordere.

Det er naturligvis rigtigt at det er den samme hardware signalet skal igennem uanset mediet, men det kunne sagtens tænkes at signalbehandlingen (opskalering osv) som er bestemt af firmwaren er forskellig fra medie til medie.

Jeg har ledt meget på nettet for at finde noget om det, men det har desværre ikke været muligt at finde noget.

Derfor ville jeg høre om der var nogen der havde prøvet det i praksis og kunne fortælle noget om det.

Jeg troede at det var det www.recordere.dk kunne bruges til.

Sony 32V2000, Pioneer DVR-545HX-S (HDMI), Pace DS810 (HDMI), Belkin 3-1 HDMI Switch, PS3 (HDMI), Pinnacle PCTV 200e, Hauppage Win TV-PVR-250, NAD C 315BEE, BEOVOX S55
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af Arthur Arthur skrev:

Baggrunden for mit spørgsmål er et ønske om at kunne vise optagelser fra DVB-T i så høj kvalitet som muligt og uden at de er blevet reencodet, som de stort set altid vil være når man bruger HDD recordere.

Jeg troede at det var det www.recordere.dk kunne bruges til.

Det er det også. Men nu er du pludselig over i noget helt mere konkret, når du netop selv nævner reencode.

PS3éren er jo afhængig af, at den kan forstå formatet du vil føde den med. Så hvis dine DVB-T optagelser er i et format, som PS3 ikke kan forstå, så er det ligegyldigt om du sender formatet via LAN eller disc, PS3 forstår det stadigvæk ikke. Og i sådan et tilfælde er du nødtil at reencode det til et format, som PS3éren forstår.

Og det er så her dit indlæg bliver relevant igen, for vi kan sagtens snakke om, hvad format PS3éren så forstår, og dernæst hvad den er bedst til.

Hvis det var det du mente i dit første indlæg, så beklager jeg at jeg misforstod. Jeg mente blot, at det har intet med måde signalet/formatet bliver transporteret til PS3éren på.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 12:51

Hov, kunne være jeg så også skulle komme med mit forslag

Hvis dine DVB-T optagelser er gemt i MPEG2 format, så kan du sende det direkte, eller gøre det via en UPNP (DNLA) kompatibel server, uden at du behøver at foretage en encoding. Jeg bruger Twonky Media til dette på min PS3, og er rimelig tilfreds med det.
Microsoft Media Player 11 burde også virke, men jeg kan ikke få det til at virke ordentligt efter at PS3éren er blevet opdateret sidste gang (og før det havde jeg slet ikke prøvet med Media Player). Ellers er det primære, at det skal være en DNLA kompatible server.

Du kan også vælge MP4 formatet, men det er efter min mening en skod format som har en alt for lav bitrate, (ihvertfald når jeg forsøger lave det på Pinnacle Studio). Det er samme procedure for DNLA serveren.

Jeg holder mig til MPEG2 og håber på at Sony på et tidspunkt får flere brugebare formater ind. Allerhelst ville jeg gerne have haft AVI format, men det er lidt tungt at danse med, siger de kloge, da der er mange arvearter af AVI.

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 13:02

Hvad med dvb optagelse med undertekster - kan ps3 håndtere dem? Jeg ved, at PS3 er hacket, så man kan kører VLC, så det kan sikkert lade sig gøre, men kan den "out-of-the-box" vise dvb-undertekster?

Redigeret af miri - 01-Februar-2008 kl. 13:02
miri
Til top
Arthur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 13:54

Nej, jeg mener at have læst at den ikke kan vise DVB undertekster umiddelbart.

Men VLC kan jo det hele, så det er også en mulighed.

Ja, de optagelser jeg kan lave fra DVB-T er i det oprindelige MPEG-2 format og ikke reencodet på nogen måde.

Hvis man så bruger DVB viewer kan man jo ovenikøbet få flere kanaler med samtidigt, inklusive undertekster, bare de er i det samme multipleks.

(jeg har en lille fil liggende min søn har lavet - det virker fint)

Det lyder ikke godt at du ikke kan få det til at virke efter opdateringen. Men så er der jo nogle andre DLNA servere man kan bruge og jeg har også læst godt om netop Twonky Media.

Nej, det er jo ikke fordi jeg ikke er tilfreds med kvaliteten af de optagelser der kan laves med min Pioneer DVB-T recorder. Slet ikke. Det er virkelig fremragende, især når man optager med den højeste bitrate.

Men hvis nu man lige kunne gøre det lidt bedre

Redigeret af Arthur - 01-Februar-2008 kl. 14:03
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2008 kl. 00:10

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvis dine DVB-T optagelser er gemt i MPEG2 format, så kan du sende det direkte, eller gøre det via en UPNP (DNLA) kompatibel server, uden at du

Det må jeg lige have bøjet i neon. Mine optagelser ligger i MPEG2/VIDEO_TS format. Er det rigtigt forstået at disse kan afvikles fra WLAN eller USB HDD på samme måde som hvis de lå på en DVD?

Kuro
Til top
Abolsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2008 kl. 00:42
MPEG2 er understøttet ja, og du kan sende dem direkte til PS3'en uden at skulle reencode.
Til top
Arthur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2008 kl. 11:47

Tak skal i have for svarene allesammen.

Nu er der jo nok kun en ting til tilbage - at se at få købt en PS3 og prøve det selv.

Og billede kvaliteten kan være på samme niveau som ved afspilning af en SD DVD (når det man optager selvfølgelig er i orden - hvad det tit er fra DR - de skulle vistnok producere i 1080p internt)?

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2008 kl. 12:07

Hvis din mpeg2 optagelse er i DVD kvalitet så vil den også være det ved afspilning på en PS3 - det har ikke noget med PS3'en at gøre - men udelukkende noget med kildens kvalitet at gøre.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Arthur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2008 kl. 12:59

Ja, hvis PS3 behandler alle signalkilder ens.

Det er muligt at den gør det - det er endda sandsynligt - men jeg har ikke kunne finde noget på tryk om det.

Al den signalbehandling der sker i en PS3 er jo styret af firmwaren.

Måske har dem der har udviklet firmwaren tænkt på den måde, at det der hentes via LAN ofte vil have en lavere bitrate og derfor måske skal behandles anderledes.

Jeg ved det ikke - men hvis nogen kunne fortælle mig at de med egne øjne oplever kvaliteten som om de spillede en DVD - så må du have ret.

Og så skal jeg nok holde op - jeg tror bare vi snakker forbi hinanden.

Redigeret af Arthur - 02-Februar-2008 kl. 13:00
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu