recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Recordere.dk blevet kedelig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr Recordere.dk blevet kedelig?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Emne: Er Recordere.dk blevet kedelig?
    Sendt: 26-April-2009 kl. 09:35

.... eller er det mig?

For 1-2 år siden, skete der så meget spændende på AV-fronten, at jeg flere gange dagligt var på recordere.dk.

Jeg vil nævne lidt kronologisk: Opscalering fra DVD, HD-TV, HD-DVD, BD, nye konsoller, Digitalbokse fra TV-udbyderne, HD-audio osv osv....

Det var tider og debatten bølgede frem og tilbage, rigtigt sjovt og nemt at leve sig ind i! Jeg deltog ofte selv i flere debatter med en næsten religiøs overbevisning!

Nu har jeg fået en digitalboks fra Stofa, en super DVD afspiller, BD, HD-Audio, 50" plasma og formatkrigen er afgjort.

Jeg kunne sagten købe et mere optimalt set-up, men jeg ville kun opnå marginale forbedringer, der i mine øjne ikke retfærdiggør investeringerne.

Det jeg vil sige er at jeg savner "de gamle dage" hvor det ikke var "flueknepperi" (sorry), men de større og mere interessante emner der var på dagsordnen på recordere.

Er det bare mig der er mættet med AV-produkter eller har I andre det på samme måde?

Entusiaster kan altid finde en undskyldning for at investere, jeg syns bare at jeg har nået et punkt hvor pengene kan bruges bedre på en ferie, og på det som det i virkeligheden drejer sig om nemlig film og musik. Jeg kan naturligvis kun tale for mig selv.

Hvad syns I??? Er AV-markedet og dermed recordere.dk blevet kedeligt, eller er det bare mig??

Til sidst 1000 tak for det bedste AV-forum på nettet som jeg, stadig, besøger flere gange om ugen og som har hjulpet mig meget igennem AV-junglen!!!  

Venligst

Peter

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 09:47

Hej Pede,

Jamen kan du fortælle hvorledes det er blevet mere kedeligt? Jeg kan da godt se, at du beskriver noget af det. Du mangler nogle flere "drøftelser" af forskellig karakter.

Men er der mulighed for, at du nærmere kan komme ind på hvad du mangler?

Jeg har det måske lidt sådan, at mange af os "gamle" (incl dig selv), har vel drevet de forskellige diskusioner omkring HD, Blu Ray, Plasma osv. Men nu er flere af os, og igen incl dig dig, hvor vi nu hver i sær, har fået noget for os, der inden for vores rammer er det næsten optimale set-up. Det er du faktisk selv lidt inde på også Pede.

Jeg husker med stor glæde tilbage på de store emner som TDC´s Sagem 81, hvor det virkelig bølgede frem og tilbage, og hvor TDC´s mand på siden forsøgte både at afhjælpe og gyde olie på vandene - jo der har været spændende tråde.

Men det afhænger vel også en del af, hvor meget vi selv bidrager med. Hvad med f.eks. at oprette en tråde omkring dit eget set-up., fortæl din ærlige mening om dette og hint. Hvis jeg ikke husker galt, så er du gået fra et Samsung LCD til nu et Pana plasma, hvorfor er det sket. Jo der er meget at "snakke" om Pede 

Redigeret af Hother - 26-April-2009 kl. 09:53
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2008
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 10:03

Hej

Jeg synes egentligt det er blevet mere interessant i de sidste år.

"I gamle dage" kunne man købe et CRT tv, det havde én opløsning, et antennestik og et par scart-stik og det var det.

Så kunne man købe en stereoforstærker hvis det var godt og et par højttalere.

Idag har AV-udstyr et hav af specs, stik, ind- og udgange og jeg følger med herinde og starter også en tråd ind imellem for at finde ud af hvad der er pengene værd for mig og hvad der er lir.

For der har efter min mening aldrig været mere lir og salgsgas, omvendt kan man få nogle fede film/musik oplevelser hvis man lægger sine penge der hvor de går en forskel.

Og jeg følger altid lidt med i hvad der kommer af nyt også selvom mit eksisterende grej ingenlunde er gammelt

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 10:04

det bliver nok endnu mere kedeligt de næste år. Der findes jo efterhånden ikke rigtig meget dårlige tv. Nogen er bedre end andre, men
billedkvaliteten er blevet bedre. LCD/plasma krigen vil foresætte ind til OLED kommer i en god kvalitet og nogle ordenligt størrelser samt pris.
Vi har fået HD kanaler og blu-ray, så billedekvalieten er også blevet bedre fra kilden. Vi har fået HD lyd og osv.
Så fremover vil der kun ske små skridt på alle fronter.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 10:07

.... jeg tror at det er fordi, der ikke sker de samme landvindinger som da vi skulle skifte fra SD til HD (husker stadig første gang jeg smed en HD-DVD, King Kong, op på skærmen- uha da da).

Nu er det mere model-specifikt: Hvilken BD er bedst til SD, loadtider og andre detaljer. Markedet bugner simpelthen ikke af spændende nyheder, men af forbedringer af allerede eksisterende.

Jeg er klar over, som jeg også nævner i mit indlæg, at recorderes brugere har hjulpet mig meget i retning af et godt set-up!

Stod jeg overfor at skulle investere i nyt ville jeg absolut kigge her efter råd og erfaringer.  

"Problemet" for mig er nok at jeg var tidligt ude, mht HD. Mange forbrugere skal nok først til at skifte nu.

Her kommer forummet absolut til sin ret.

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 888
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 10:11

Jeg kan sådan set godt følge dig. Efterhånden får man jo købt de 'kasser' der skal til for, at man sidder med en god/fornuftig løsning og der er jo også en grænse for hvad vores øjne kan opfatte af farve-nyancer etc. så man bliver jo 'mæt' og så skal der virkelig komme noget fantastisk nyt før man finder svinehandlerpungen frem og investerer i en ny kasse.

Men hvad venter vi så på?

Vi har med skærm og audio klaret 2 af vores 5 sanser. Tilbage står lugtesansen, smagssansen og følesansen.

Jeg er ikke sikker på at jeg nødvendigvis har lyst til at smage på det jeg ser på film (zombier NOT, men cameron diaz YES) men derimod ville jeg gerne kunne dufte til napalm og krudtrøg etc. så en eller anden dufteboks ville være fin.

Tilbage står følesansen og her kunne et full body suit være en mulighed, det kommer dog nok først til Wii 5 og PS5000 :-) men det ville være fedt.

Og så skal vi også have noget 3D og her snakker jeg ikke om at sidde med rød/grønne briller og glo film, nej jeg vil ha' en 360 graders projekter som vel skal installeres i loftet? Så får man mulighed for selv at vælge vinkel etc ved at man 'kan gå rundt i filmen'. Til spil skal den der full body suit også tages i brug så man kan mærke når man støder ind i ting.

Det var vist hvad jeg lige kunne finde på sådan en søndag morgen.

Glemte lige at tilføje at jeg synes så afgjort at recordere.dk er DKs bedste av site som har hjulpet mig meget, så thumbs up for recordere.dk  Men nu er det jo ikke recordere.dk som driver av udviklingen og derfor vil der nogle gange være længere mellem de spændende disksussioner/nyheder end andre gange. Sådan er det bare, men recordere.dk skal bare fortsætte sin gode stil.

Redigeret af Sylvest - 26-April-2009 kl. 10:15
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Tilbage står følesansen og her kunne et full body suit være en mulighed, det kommer dog nok først til Wii 5 og PS5000 :-) men det ville være fedt.

Og så skal vi også have noget 3D og her snakker jeg ikke om at sidde med rød/grønne briller og glo film, nej jeg vil ha' en 360 graders projekter som vel skal installeres i loftet? Så får man mulighed for selv at vælge vinkel etc ved at man 'kan gå rundt i filmen'. Til spil skal den der full body suit også tages i brug så man kan mærke når man støder ind i ting.

Så er et holodeck à la Star Trek vel det næste skridt, eller skal vi lige indenom The Matrix (med stikdåse i baghovedet) først?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 10:43

Hej Hother!

Som svar på dit indlæg:

Det jeg "mangler" er ikke noget som kan skabes af recordere.dk, det er nok mere personligt.

Jeg mener bare at der ikke er basis for de samme ophedede/spændende debatter som der var tidligere.

I sagens natur er udbuddet af nye teknologier ikke konstant, og derfor vil debatten om disse heller ikke være det. For mig personligt er det ikke så spændende at diskutere loadtider på afspillere, da jeg ikke er på markedet.

Jeg vender helt sikkert tilbage når der kommer nyt!!

Det kunne være VOD i HD på en ny og spændende teknologi/platform eller nyt på HD-TV fronten.

Jeg synes bare ikke der sker noget afgørende nyt i øjeblikket!

Debatten på recordere.dk afspejler jo det der sker på markedet, og det er ikke ret meget.

Igen, dette forum har været en stor inspirationskilde for mig og jeg vil gerne sige tak for det!!

Redigeret af Pede8000 - 26-April-2009 kl. 10:44

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hej Hother!

Som svar på dit indlæg:

Det jeg "mangler" er ikke noget som kan skabes af recordere.dk, det er nok mere personligt.

Jeg mener bare at der ikke er basis for de samme ophedede/spændende debatter som der var tidligere.

I sagens natur er udbuddet af nye teknologier ikke konstant, og derfor vil debatten om disse heller ikke være det. For mig personligt er det ikke så spændende at diskutere loadtider på afspillere, da jeg ikke er på markedet.

Jeg vender helt sikkert tilbage når der kommer nyt!!

Det kunne være VOD i HD på en ny og spændende teknologi/platform eller nyt på HD-TV fronten.

Jeg synes bare ikke der sker noget afgørende nyt i øjeblikket!

Debatten på recordere.dk afspejler jo det der sker på markedet, og det er ikke ret meget.

Igen, dette forum har været en stor inspirationskilde for mig og jeg vil gerne sige tak for det!!

Jamen vi er slet ikke uenige om, at der ikke sker så meget revolutionerende i øjeblikket. Det er som du selv har været inde på, beskeden forbedringer af allerede kendte teknologier/produkter.

Men bare vent til 3D og OLED teknologien kommer frem.

Så starter vi forfra

Hilsener

John

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Oktober-2007
Point: 1462
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 11:02
hva er der egentlig blevet af anmeldelser af blu-ray film?
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 11:55

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

hva er der egentlig blevet af anmeldelser af blu-ray film?

Vi har ingen egentlige film anmeldere tilknyttet for tiden.

Den mest effektive, Bruce, åbnede sit eget site med mere modne filmanmeldelser. De tabte dog pusten igen efter få måneder, så der sker heller ikke meget.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 12:01