recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er recordere.dk også langsom hos jer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er recordere.dk også langsom hos jer?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 00:21
Jeg undrede mig også over, hvorfor bl.a. forsiden, lige pludselig var lang tid om at loade.

Det startede da der begyndte, at være reklamer som baggrund. I øvrigt meget grimme reklamer, som absolut ikke gør oplevelsen på forsiden særligt rar for beskueren. Faktisk er den reklamebaggrund tudegrim !!
Desuden er forsiden, som andre har nævnt, rodet eller nærmere en stor gang miskmask. En enkel, hurtig og uden baggrunds reklamer, ville være at foretrække.

Nå, men nu er det jo ikke forsiden jeg frekventerer mest. Derimod så er det forum-delen, som jeg bruger i ca. 90% af tiden.
Her er det så tillige nødvendigt, at slå kompatibilitetsvisning til i IE11, for at kunne bruge svarfunktionen optimalt. Bl.a. når der skal indsættes klikbare link i teksten.
Til gengæld så bliver bl.a. forsiden endnu være i dens opbygning. Nogle billeder flopper rundt på siden og Disqus virker ikke efter hensigten. (dog ikke noget jeg bruger)

Men jeg overlever nok.

Redigeret af Roland - 16-December-2015 kl. 00:42
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2346
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 03:51
Forside tager 3.5 sekund hos mig på iPad mini.

Men det er lidt ligemeget, da jeg stort set aldrig kommer der efter den blev lavet om.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Point: 968
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 08:32
4s på min iPhone 6. 

Hvorfor er det enlig, og dette er IKKE en kritik af recordere, at hjemmesider ikke udnytter bredden på skærmen. ALLE hjemmesider vælger at spilde 20% af skærmen i begge sider på ingen ting?

Er der nogen der har et godt bud på hvorfor det er sådan?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 09:28
Det altoverskyggende problem er, at det tager ca. 5 sekunder før det første dokument på 178KB bliver leveret. Andre overlæssede hjemmesider kan finde ud af at levere et tilsvarende eller større dokument på nogle få hundrede ms. Browseren kan ikke begynde at sende request for reklamer og alt det andet før hoveddokumentet er leveret.

Jeg skal ikke kunne sige, hvordan forsiden stykkes sammen på serveren, men der må være noget ineffektivt kode involveret i processen. Jeg tvivler på, at det har meget med trafikken at gøre idet det går langsomt uanset tidspunktet på døgnet.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 11:31
Hej.

Lige et hurtigt svar til jer alle. Vi har fundet synderne. Men skal lige have fundet en work around, så forvent ikke det sker de næste dage.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Ja, og MsDOS var meget hurtigere end det Windows-skrammel der er i dag Smile

Det gamle site nok var hurtigt men havde udstået sin tid. Det kunne ikke klare overgangen til den mobile verden som hersker nu.

/Lars

... min private hjemmeside det er så tussegammel at den er lavet i et design der selv tilpasser sig enheder med lav opløsning - hvilket den har gjort i 10-12-15 år nu. Til gengæld er den død kedelig og grim - men den virker......

Loadingtid? Maks 1 sekund!

Klaus

Men du kunne nu godt opdatere informationerne ind imellem Wink
Til top
xozzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2010
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xozzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det gamle site nok var hurtigt men havde udstået sin tid. Det kunne ikke klare overgangen til den mobile verden som hersker nu.

/Lars

Apropos den mobile verden. Bliver det på et tidspunkt muligt at slippe for jeres hjemmeside som er tilpasset den mobile verden. Så man kan se standard webside på mobilen. Det er væsentligt nemmere og mere overskueligt at bruge standard hjemmesiden i stedet for mobil hjemmesiden. Personligt er mit forbrug af recordere.dk faldet med 90% siden man er tvunget til at bruge mobil hjemmesiden.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Men du kunne nu godt opdatere informationerne ind imellem Wink

Hov hov, den er da blevet opdateret ind til flere gange i år!

http://moppe.dk/snyt.html

Klaus

Redigeret af KlausDM - 16-December-2015 kl. 15:37
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
McClane Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McClane Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 16:00
På min macbook Pro tager det ca. 6-7 sek. at åbne forsiden.

Men det jeg finder mest irriterende er at forummet nærmet er ubrugeligt på iOS devices, skrifttypen bliver jo gigantisk..!?

Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 17:54
Her kan i få en ide om hvor meget skod som bliver læst ind. http://www.webpagetest.org/result/151216_ED_W4N/1/details/
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Her kan i få en ide om hvor meget skod som bliver læst ind. http://www.webpagetest.org/result/151216_ED_W4N/1/details/

Vi har fuldt ud check på hvad der bliver læst ind - Vi ved også godt hvad der er galt, men det er ikke bare lige at trykke på to taster, men vi er igang :-)

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 19:10
Nej men tæt på ;) har været i det game i mange år. Men grundlæggende bruges der totalset ca 7 sekunder på at læse reklamer og hvad der tilhører. Derudover kan man optimere ved feks at ligge eksterne resourcer lokalt på serveren. Jeg ved selvfølgelig ikke om det er hele problemet som vises på den rapport jeg smed op men der er plads til forbedringer.

Egentlig var rapporten ikke henvendt til jer (altså Recordere gruppen) men mere læserne på siden ;)
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu