recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er recordere.dk også langsom hos jer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er recordere.dk også langsom hos jer?

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Nej men tæt på ;) har været i det game i mange år. Men grundlæggende bruges der totalset ca 7 sekunder på at læse reklamer og hvad der tilhører. Derudover kan man optimere ved feks at ligge eksterne resourcer lokalt på serveren. Jeg ved selvfølgelig ikke om det er hele problemet som vises på den rapport jeg smed op men der er plads til forbedringer.

Egentlig var rapporten ikke henvendt til jer (altså Recordere gruppen) men mere læserne på siden ;)

Vores store problem lige nu er time to first byte, og det skyldes ét plugin som vi er ved at skrive ud :-)

/Jens
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 19:19
Ja der er 2-3 sekunder at hente. Typiske problemer med cms systemer. Derfor laver jeg feks alt fra bunden. Tager dobbelt så lang tid men resultatet og fleksibiliteten er meget højere.
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 20:35
Hvad er det for et plugin Jens? Så jeg ved jeg skal holde mig fra det :)
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Hvad er det for et plugin Jens? Så jeg ved jeg skal holde mig fra det :)

Global Content Blocks.

Vi har nok også presset citronen der :-)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 23:17
.

Redigeret af Henrik B. - 28-December-2015 kl. 09:21
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 07:10
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det undrer mig, at Lars ikke vil lytte til "os" brugere, når vi fortæller at der noget galt? Man starter straks det helt store forsvarsværk af siden, i stedet for at se på, hvad der evt. kan være af fejl....  Confused

M.v.h.

Hej Henrik.

Jeg ved ikke lige hvor du får det fra. Lars er jo ikke teknikeren, og jeg tror han svarede udfra hvad han lige så. Han tog jo netop fat i mig, som så kunne analysere.

Selvfølgelig lytter han til "jer" brugere Smile
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 14:58
Hej allesammen.

Vi har som sagt fundet fejlen, og har kodet på livet løs, og regner med at release fix i weekenden.

I kan se første resultat af vores optimering på vores test site: http://test.rec.dk/

Der er stadig ting der ikke er færdigt, men håber i kan se en forbedring.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Point: 968
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 14:59
Ja hold da op. Testet lige på min windows 7 pc med Crome. KÆMPE forskel!
Ikke en joke!
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 16:05
Sammenligningen er jo unfair da den ene side ikke har reklamer på. Der er dog noget som forsinker initialiseringen af selve siden, så den når slet ikke at komme i gang før der er gået flere sekunder.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Sammenligningen er jo unfair da den ene side ikke har reklamer på. Der er dog noget som forsinker initialiseringen af selve siden, så den når slet ikke at komme i gang før der er gået flere sekunder.

Det er vores test server som går i "dvale". Men det du skal kigge på er Time to First Byte. Og der er vi gået fra 3-4 sek. til 3-500 ms.

Men vi kan ikke give den fulde performance opdatering i første hug, da vi har bygget hele vores testmiljø om til PHP7 også. Men vi har netop bestilt en ny server til drift, så vi håber at kunne have klar inden CES. Men vi kan ikke love noget :-)

/Jens
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 17:17
Kære alle.

Så er fase 1 implementeret. Det er LANGT FRA nok, men det er det vi kan nå inden vi får vores nye server. Den skulle gerne komme inden jul, og så skal vi lave en installation, så vi håber at nå det i juledagene.
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 23:02
Kære alle.

Håber i kan mærke yderligere forbedringer - Vi fik presset citronen lidt mere her til aften, og vi har stadig ikke fået ny server op :-)

/Jens
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu