Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
KeWa
Guld medlem
Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
|
Sendt: 21-Juli-2011 kl. 19:35 |
Super. Det er sgu fornemt med sådan en 'guide'. Takker ærbødigt.
ad 1) Når jeg overfører filer fra min NAS til pc, kan jeg ikke umiddelbart se, hvor meget der overføres i sekundet. Jeg har overført en fil på præcis 4 GB, hvilket tog 6 min 53 sek, hvilket svarer til 9,7 MB/sek. Så her ligger problemet oder was? Kan det løses?
ad 2) Jeg har en bærbar, og jeg følger din fremgangsmåde, når jeg har lidt mere tid...
|
 |
mkt
Bruger
Oprettet: 13-Marts-2011
Point: 248
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 08:17 |
s0ad skrev:
Alt hvad der hedder streaming af HD via trådløs virker bare ikke særligt godt, der skal kabel til, men er det kun sd materiale, så burde den med lethed kunne streame det. |
I og med der allerede er problemer med 4 gb mkv fil er det jo netop SD materiale, og dermed underligt at KeWa oplever det problem. @KeWa: Når du kan overføre en fil på lige under 10 MB/sek burde det ikke være problemet. Men det er når computeren er kablet til NAS'en?
|
 |
KeWa
Guld medlem
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 17:01 |
Ja, det er når min pc er forbundet til min NAS. Ellers kan jeg ikke finde ud af at overføre filer... :-S Er vejen frem en homeplug? (og er det sikkert, at en sådan fungerer, eller hænger det samme med, hvordan strømledningerne i huset er forbundet??)
|
 |
Super bruger
Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 446
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 17:51 |
(og er det sikkert, at en sådan fungerer, eller hænger det samme med, hvordan strømledningerne i huset er forbundet??)
Jeg har ikke selv erfaring med det, men det er noget med at det kører bedst, hvis det er i samme "EL"gruppe. har du prøvet med din bærbar ved siden af BB, og set hvor meget den overfører med..?
|
BaaaaaH
|
 |
Notfast
Guld medlem
Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 18:30 |
KeWa skrev:
ad 1) Når jeg overfører filer fra min NAS til pc, kan jeg ikke umiddelbart se, hvor meget der overføres i sekundet. Jeg har overført en fil på præcis 4 GB, hvilket tog 6 min 53 sek, hvilket svarer til 9,7 MB/sek. Så her ligger problemet oder was? Kan det løses?
|
Dette fortæller din gennemsnit bit rate, minimum kan godt være 1 bit/sek for nogle sekunder.
|
.....
|
 |
KeWa
Guld medlem
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 18:34 |
Jeg har nu en bærbar stående ved siden af min BB, men jeg ved ikke, hvordan jeg får adgang til min NAS fra denne (har haft en it-kyndig bekendt til at hjælpe mig med at åbne forskellige porte, men han synes ikke at kunne få det til at fungere).
Kan godt se problemet, at hvis der tidsmæssigt er store udsving i mængden af data, som streames til BB, vil det naturligvis skabe lagg :(
Redigeret af KeWa - 22-Juli-2011 kl. 18:43
|
 |
Bschmidt
Guld medlem
Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 19:29 |
Jeg beklager at jeg skriver det samme een gang mere, men jeg syntes at det mere og mere lyder som om du har et problem med dit trådløse netværk. Det at du kan streame en ikke trafiktung fil men hvis du ændrer dette til en fil der er 4 gange så stor opstår problemet, gør at der ringer en klokke. Der er også andre der har været inde på netværket som problem. Jeg er ikke selv tilhænger af homeplug som løsning til stream af HD materiale da denne løsning har nogle af de samme begrænsninger som WIFI (stabilitetsproblemer som trafikktung streaming lider under).
Jeg ville, hvis jeg var dig, starte med at flytte min router og min NAS ind ved siden af min boxee box og forbinde alt med ethernetkabel (bare som test). Så ville jeg prøve de forskellige filer igen. Virker det er løsningen at trække et netværkskabel (jo det kan lade sig gøre og koster ikke mere end homeplug løsningen og det virker.) Virker det stadig ikke har det vist sig at min fornemmelse ikke holde og du kan afskrive netværksfejl og dermed både homeplug og kabeltræk og koncentrere dig om at finde problemet andetsteds.
Husk at det har virket og i hvert fald dit trådløse nærmilijø kan ændre sig mens du er på ferie bare ved din nabo sætter et trådløst netværk op og/eller andre udefrakonme faktorer.
MVH BS
Redigeret af Bschmidt - 22-Juli-2011 kl. 19:30
|
|
 |
KeWa
Guld medlem
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 19:56 |
Du må meget gerne gentage dig selv, da jeg øjensynligt ikke har forstand på, hvad jeg laver eller skal lave  Jeg har anvendt inSSIDer til at se de forskellige kanaler, jeg registrere: Mine netværk er Frodo (rød) og Gandalf (gul), og jeg bruger mest Frodo. Som det fremgår, så svinger stabiliteten (eller hvad det nu er, der måles) en del... Kan dette være indikator på et problem? Umiddelbart er det svært at flytte NAS og router hen til BB (og omvendt, idet jeg kun har et tv, som står i stuen, mens NAS og router er på kontoret på 1. sal, hvor ledninger mv. er 'banket' fast), men hvis det er eneste mulighed at tjekke det på, må jeg jo bare hive kablerne 'løs'.
|
 |
Bschmidt
Guld medlem
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 20:02 |
Hvorfor har du 2 netværk?
Sluk Gandalf og flyt Frodo til kanal 11 (det er det bedste for dig).
Men prøv at flytte NAS og router som test :-)
BS
|
|
 |
Bschmidt
Guld medlem
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 20:03 |
Eller endnu bedre kald dem begge Frodo og kør det ene på kanal 11 og det andet på kanal 6.
BS
|
|
 |
KeWa
Guld medlem
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 20:06 |
Jeg har faktisk tre net, men den sidste kører på 5GHz.
Hvorfor er det bedre med een frem for to - og trækker den på to på een gang, hvis begge hedder Frodo?
|
 |
Bschmidt
Guld medlem
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 20:09 |
Hvis begge hedder Frodo og har samme sikkerhedsindstillinger og kode skifter dine klienter automatisk og umærkeligt mellem de forskellige (det bedste) accespoints. Det kaldes roaming.
Jeg så først senere det med at kablerne var banket fast, har du ikke et på ekstra netkabler liggender? du skal kun bruge 2 netkabler og 2 strømforsyninger :-)
BS
|
|
 |