recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Tidal HiFi i højeste kvalitet på fx. AppletTV4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Tidal HiFi i højeste kvalitet på fx. AppletTV4?

 Besvar Besvar Side  123 15>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er Tidal HiFi i højeste kvalitet på fx. AppletTV4?
    Sendt: 20-December-2020 kl. 10:39
Hej 

Har lige valgt at give Tidal HiFi et skud. Men jeg er i tvivl om det er den høje kvalitet når jeg bruger Tidal appen på min AppleTV 4 (ikke 4K udgaven). 

Hvis det ikke er hvordan vil jeg så kunne få den høje kvalitet. Mit AppleTV er tilsluttet en NAD C368 forstærker. 

På forhånd tak


Redigeret af DanishCanadian - 24-December-2020 kl. 22:31
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 12:18
Det skulle være hifi kvalitet, den afspiller. Ingen tvivl der. Men problemet hvis du ikke kan hører forskellen mellem hifi og High, så skyldes bl.a for mit vedkommende, at Apple tv farver lyden til værre, da dens upsampling ikke er så god, som Shield efter Shield blev opdateret fornyligt, for dengang var Shield lige så dårlig..


Redigeret af T-Duck - 20-December-2020 kl. 12:20
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det skulle være hifi kvalitet, den afspiller. Ingen tvivl der. Men problemet hvis du ikke kan hører forskellen mellem hifi og High, så skyldes bl.a for mit vedkommende, at Apple tv farver lyden til værre, da dens upsampling ikke er så god, som Shield efter Shield blev opdateret fornyligt, for dengang var Shield lige så dårlig..

Tidal hifi er i cd-kvalitet. Der er vel ikke nogen grund til at upsample yderligere. 

Det vil være underligt hvis Tidal appen forringer signalet

Hvis der køres digitalt med optisk fra atv til forstærker, via optisk, så ror jeg det spiller fint.


endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 14:43
Der er også den mulighed at du bare ikke kan høre forskel. Det er vanskeligt. Tror langt de fleste ville få problemer hvis ikke de får lov at a/b sammenligne småbidder om og og om igen.

I min samling har jeg flere dubletter af albums der optræder dobbelt i playeren uden at jeg kan se hvilken der er flac og hvilken der er mp3. Jeg kan ikke afgøre hvilken der er hvad.


Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

..
Hvis der køres digitalt med optisk fra atv til forstærker, via optisk, så ror jeg det spiller fint.
ATV 4 har så ikke optisk output, så vidt jeg ved. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det skulle være hifi kvalitet, den afspiller. Ingen tvivl der. Men problemet hvis du ikke kan hører forskellen mellem hifi og High, så skyldes bl.a for mit vedkommende, at Apple tv farver lyden til værre, da dens upsampling ikke er så god, som Shield efter Shield blev opdateret fornyligt, for dengang var Shield lige så dårlig..


Tidal hifi er i cd-kvalitet. Der er vel ikke nogen grund til at upsample yderligere. 

Det vil være underligt hvis Tidal appen forringer signalet

Hvis der køres digitalt med optisk fra atv til forstærker, via optisk, så ror jeg det spiller fint.


Apple tv og Android tv kan ikke afspille 44,1 kHz de begge upsampler 48khz

Redigeret af T-Duck - 20-December-2020 kl. 15:54
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Der er også den mulighed at du bare ikke kan høre forskel. Det er vanskeligt. Tror langt de fleste ville få problemer hvis ikke de får lov at a/b sammenligne småbidder om og og om igen.


Det er også det jeg er lidt ude i, om jeg overhovedet kan høre forskel. Wink
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Der er også den mulighed at du bare ikke kan høre forskel. Det er vanskeligt. Tror langt de fleste ville få problemer hvis ikke de får lov at a/b sammenligne småbidder om og og om igen.


Det er også det jeg er lidt ude i, om jeg overhovedet kan høre forskel. Wink
hvis du har noget der afspiller ordenligt, så kan du høre forskel. Jeg kan ikke hører forskel på Apple tv. Men på god upsampling eller med Denon by heos der afspiller uden upsampling, er der forskel
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Der er også den mulighed at du bare ikke kan høre forskel. Det er vanskeligt. Tror langt de fleste ville få problemer hvis ikke de får lov at a/b sammenligne småbidder om og og om igen.


Det er også det jeg er lidt ude i, om jeg overhovedet kan høre forskel. Wink
hvis du har noget der afspiller ordenligt, så kan du høre forskel. Jeg kan ikke hører forskel på Apple tv. Men på god upsampling eller med Denon by heos der afspiller uden upsampling, er der forskel

Det er en unødig og lettere nedladende generalisering, som heller ikke er rigtig. Der er mange der ikke KAN høre forskel selvom den objektivt er der og selvom det afspilles på fornuftigt udstyr.

Man kan også spørge sig selv om den lille forskel er gør til eller fra  forhold til glæden af musikken, eller om det mest af alt er en akademisk eller filosofisk øvelse.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Der er også den mulighed at du bare ikke kan høre forskel. Det er vanskeligt. Tror langt de fleste ville få problemer hvis ikke de får lov at a/b sammenligne småbidder om og og om igen.


Det er også det jeg er lidt ude i, om jeg overhovedet kan høre forskel. Wink
har din nad ikke tidal connect? For så er det klart at anbefale
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Der er også den mulighed at du bare ikke kan høre forskel. Det er vanskeligt. Tror langt de fleste ville få problemer hvis ikke de får lov at a/b sammenligne småbidder om og og om igen.


Det er også det jeg er lidt ude i, om jeg overhovedet kan høre forskel. Wink
hvis du har noget der afspiller ordenligt, så kan du høre forskel. Jeg kan ikke hører forskel på Apple tv. Men på god upsampling eller med Denon by heos der afspiller uden upsampling, er der forskel


Det er en unødig og lettere nedladende generalisering, som heller ikke er rigtig. Der er mange der ikke KAN høre forskel selvom den objektivt er der og selvom det afspilles på fornuftigt udstyr.

Man kan også spørge sig selv om den lille forskel er gør til eller fra  forhold til glæden af musikken, eller om det mest af alt er en akademisk eller filosofisk øvelse.
det er ikke nedladende, at sige at Apple ikke prioriterer lyden. Tværtimod. Den lille forskel du siger er yderst mærkbart, hvid man sætter sig ned og lytter til musikken. og som en del audio file siger og som jeg giver ret i, lytter med den lydstyrke som hvis men stod i sammen rum som kunstnerne. Så kommer de forvrængninger frem, ved data komprimeret musik. Op har nad, noget der kan fremhæve musikken, mere end hvad fx Denon gør, derfor, han burde have en afspiller der ikke notorisk fjerner de lyse frekvenser for lyden skal fremstår mere varm på Apple tv
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 Apple tv og Android tv kan ikke afspille 44,1 kHz de begge upsampler 48khz

Ok, nu er jeg med.
Tak for svar
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu