recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Tidal HiFi i højeste kvalitet på fx. AppletTV4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Tidal HiFi i højeste kvalitet på fx. AppletTV4?

 Besvar Besvar Side  <1 12131415>
Forfatter
Besked
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Men Denne tråd handler om MQA's falske markedsføring og ikke online privatliv.
Så tilbage til emnet

Jeg vil bare lige minde dig om at denne tråd handler om 
"Er Tidal HiFi i højeste kvalitet på fx. AppletTV4?" og ikke Tidal MQA

Det er efterhånden gået op for os at du ikke kan lide Tidal og MQA, det er fair nok. Men det er trættende at du hver gang Tidal bliver nævnt, altid drejer debatten over på MQA.


Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Audiophile Audiophile skrev:

Yahooboy, et sted længere oppe i tråden skriver du til T-Duck om Who's that Girl:
Jeg kan hjælpe: indspillet i 16 bit 44 kHz. Endnu engang har De snydt Dig.

Mener du med det, at den originale master var digital, og at der ikke findes en original analog master? Jeg kan se prostudiomasters, Qobuz med flere har en 24bit/192khz version, som angives at komme fra den analoge master?

Kan du kaste lidt lys over hvem der snyder her og hvordan?

Nu kører jeg lige selv tråden lidt af sporet, men hvordan har du fået adgang til Qobuz her i Danmark? Ville gerne prøve Qobuz men får besked om at det ikke er tilgængeligt. 
Til top
Audiophile Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Audiophile Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af Audiophile Audiophile skrev:

Yahooboy, et sted længere oppe i tråden skriver du til T-Duck om Who's that Girl:
Jeg kan hjælpe: indspillet i 16 bit 44 kHz. Endnu engang har De snydt Dig.

Mener du med det, at den originale master var digital, og at der ikke findes en original analog master? Jeg kan se prostudiomasters, Qobuz med flere har en 24bit/192khz version, som angives at komme fra den analoge master?

Kan du kaste lidt lys over hvem der snyder her og hvordan?

Nu kører jeg lige selv tråden lidt af sporet, men hvordan har du fået adgang til Qobuz her i Danmark? Ville gerne prøve Qobuz men får besked om at det ikke er tilgængeligt. 

Jeg har ikke adgang til at streame eller købe fra Qobuz, men du kan godt se i deres store hvad de sælger - adgang kræver nok noget VPN...
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af Audiophile Audiophile skrev:

Ja, det lyder jo meget overbevisende og med en god teknisk beskrivelse, problemet er bare at det ikke er rigtigt. Who's That Girl blev optaget på analogt udstyr, og det er selvfølgelig den master der bruges til de nye hires udgaver. Enhver kan selv se det på: https://www.mad-eyes.net/music/who-s-that-girl/ - klik på bagcoveret og læs selv, The music on this Compact Digital Disc was originally recorded on analog equipment....
Så du hiver altså bare en løgnehistorie ned fra hylden for trashe T-Duck, du gentager den endda gerne...og det er jo desværre det samme med rigtig meget af det du skriver, halve sandheder, hele løgne og gennemført uforskammet...

Så kom vi da op på den helt store klinge. Hvis Du nu læser hvad jeg skrev, så skrev jeg netop at Madonna's numre er optaget digitalt og at jeg ike har den fjerneste om de andre numre. Patrick Leonard optog første gang digitalt i forbindelse med Madonna's album Like a Virgin. For siden ikke at benytte analoge optagelser.

Men siden Du ved så meget må Du da gerne komme med referencer der kan påvise at Madonna's numre ikke er optaget digitalt.
Med hensyn til hvad Du ellers mener er halve sandheder og løgne. Vis Mig hvor gerne med dokumentation.

Uforskammet??? Mon ikke Du taler om Dig selv???
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Audiophile Audiophile skrev:

Ja, det lyder jo meget overbevisende og med en god teknisk beskrivelse, problemet er bare at det ikke er rigtigt. Who's That Girl blev optaget på analogt udstyr, og det er selvfølgelig den master der bruges til de nye hires udgaver. Enhver kan selv se det på: https://www.mad-eyes.net/music/who-s-that-girl/ - klik på bagcoveret og læs selv, The music on this Compact Digital Disc was originally recorded on analog equipment....
Så du hiver altså bare en løgnehistorie ned fra hylden for trashe T-Duck, du gentager den endda gerne...og det er jo desværre det samme med rigtig meget af det du skriver, halve sandheder, hele løgne og gennemført uforskammet...


Så kom vi da op på den helt store klinge. Hvis Du nu læser hvad jeg skrev, så skrev jeg netop at Madonna's numre er optaget digitalt og at jeg ike har den fjerneste om de andre numre. Patrick Leonard optog første gang digitalt i forbindelse med Madonna's album Like a Virgin. For siden ikke at benytte analoge optagelser.

Men siden Du ved så meget må Du da gerne komme med referencer der kan påvise at Madonna's numre ikke er optaget digitalt.
Med hensyn til hvad Du ellers mener er halve sandheder og løgne. Vis Mig hvor gerne med dokumentation.

Uforskammet??? Mon ikke Du taler om Dig selv???
så du tror ikke på informationer der står på et cover?
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 22:28
QUOTE=T-Duck] 
[/QUOTE] så du tror ikke på informationer der står på et cover?[/QUOTE]

De har fuldstændig ret når der skrives, recorded on analog equipment. Da masterbåndet blev leveret på et analogt bånd.
Sådan var proceduren hos Warner Music Group igennem 80'erne. Se evt. dette eventyr fra jeres guruer: http://www.bobtalks.co.uk/blog/provenance/provenance-series-1-madonna/#

"24 of the tracks were captured on a Sony 3324 digital stationary-head recorder (using the built-in converters running at 48 kHz / 16bit)" 
"At that time digital mixing was not possible, so the mix was made on an analogue desk and using analogue effects (compressors, EQ etc). This means that some parts of the mix were analogue right through and not limited by the digital converters on the other tracks and that the record was built in the analogue domain in Power Station studios.

The resulting mix was captured to a Studer A80 at 30 i.p.s on 1/2″ analogue tape (archive date is 20 April 1984)."

Men coveret på den oprindelige CD udgivelse ser sådan her ud:


Bemærk optaget digitalt fra start til slut, mixet digitalt. Dette stemme ikke overens med hvad MQA fortæller jer ??? Så hvor præcise var og er oplysningerne på pladecovers så?

For jer der ikke var med da digital gjorde sit indtog i 80'erne. Så var det et stort gedemarked.
Nogle CD'er var mærket med AAD, DAD eller DDD. Første bogstav stod for optagelsen, nummer to for mixning og det tredje var altid D da det repræsenterede CD'en.


Redigeret af yahooboy - 27-Januar-2021 kl. 22:31
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

QUOTE=T-Duck] 
så du tror ikke på informationer der står på et cover?[/QUOTE]

De har fuldstændig ret når der skrives, recorded on analog equipment. Da masterbåndet blev leveret på et analogt bånd.
Sådan var proceduren hos Warner Music Group igennem 80'erne. Se evt. dette eventyr fra jeres guruer: http://www.bobtalks.co.uk/blog/provenance/provenance-series-1-madonna/#

"24 of the tracks were captured on a Sony 3324 digital stationary-head recorder (using the built-in converters running at 48 kHz / 16bit)" 
"At that time digital mixing was not possible, so the mix was made on an analogue desk and using analogue effects (compressors, EQ etc). This means that some parts of the mix were analogue right through and not limited by the digital converters on the other tracks and that the record was built in the analogue domain in Power Station studios.

The resulting mix was captured to a Studer A80 at 30 i.p.s on 1/2″ analogue tape (archive date is 20 April 1984)."

Men coveret på den oprindelige CD udgivelse ser sådan her ud:


Bemærk optaget digitalt fra start til slut, mixet digitalt. Dette stemme ikke overens med hvad MQA fortæller jer ??? Så hvor præcise var og er oplysningerne på pladecovers så?

For jer der ikke var med da digital gjorde sit indtog i 80'erne. Så var det et stort gedemarked.
Nogle CD'er var mærket med AAD, DAD eller DDD. Første bogstav stod for optagelsen, nummer to for mixning og det tredje var altid D da det repræsenterede CD'en.

[/QUOTE] hvorfor fanden blander du nu et andet album ind i diskussionen?

Så vidt jeg kan læse hvad du citerer, står der nogle et mixene er helt i gennem analog, mens andre blev lavet i det analog domæne. Så nej det var ikke de hele der var digitalt med det album du lige har bragt på bordet. Og de skrev tidligere, at man optog digitalt ved 14 bit. Nu siger du 16bit. Kan du selv finde rundt i dine forklaringer efterhånden?
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:


så har jeg brugt morgenen. I fred og ro til at sætte usb player pro, til at upsample og slå det fra flere gange. Det er en lille nævneværdig forringelse af den upsamplet i forhold til den rene 24/44.1 version. Og større forskel mellem den upsamplet version og mqa udgaven. Det var det mine øre kunne opfange.
@yahooboy, det undre mig du ikke har kommenteret på min lytte test fra i morges
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 00:06
Hold kæft en gang tågesnak.. LOL 
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

[/QUOT
hvorfor fanden blander du nu et andet album ind i diskussionen?

Så vidt jeg kan læse hvad du citerer, står der nogle et mixene er helt i gennem analog, mens andre blev lavet i det analog domæne. Så nej det var ikke de hele der var digitalt med det album du lige har bragt på bordet. Og de skrev tidligere, at man optog digitalt ved 14 bit. Nu siger du 16bit. Kan du selv finde rundt i dine forklaringer efterhånden?[/QUOTE]

Du spurgte om jeg ikke troede på informationerne på et cover!
Jeg viser dig at man ikke kan regne med hvad der står på coveret!

Jeg har aldrig sagt 16 bit, den står MQA for.


De mener endda der er tale om 12 bits. Iøvrigt havde SONY PCM-3324 kun et signal /støjforhold på 90 dB (CD 96dB) og det er inden man overførte til et analogt bånd.

Alt miksning blev foretaget på analoge SSL pulte og analoge equalisere. 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 06:07
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

hvorfor fanden blander du nu et andet album ind i diskussionen?

Så vidt jeg kan læse hvad du citerer, står der nogle et mixene er helt i gennem analog, mens andre blev lavet i det analog domæne. Så nej det var ikke de hele der var digitalt med det album du lige har bragt på bordet. Og de skrev tidligere, at man optog digitalt ved 14 bit. Nu siger du 16bit. Kan du selv finde rundt i dine forklaringer efterhånden?


Du spurgte om jeg ikke troede på informationerne på et cover!
Jeg viser dig at man ikke kan regne med hvad der står på coveret!

Jeg har aldrig sagt 16 bit, den står MQA for.


De mener endda der er tale om 12 bits. Iøvrigt havde SONY PCM-3324 kun et signal /støjforhold på 90 dB (CD 96dB) og det er inden man overførte til et analogt bånd.

Alt miksning blev foretaget på analoge SSL pulte og analoge equalisere. 
[/QUOTE] men der står på det cover du har sat ind. At det er en digital optagelse fra start til slut. At man så ikke havde digitale mixere den gang. Og med det du sagde like a virgin at digitalt optaget tidligere, så passer jo det der står på coveret
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 
men der står på det cover du har sat ind. At det er en digital optagelse fra start til slut. At man så ikke havde digitale mixere den gang. Og med det du sagde like a virgin at digitalt optaget tidligere, så passer jo det der står på coveret[/QUOTE]

Jeg har efterhånden forstået at Du har svært ved at aflæse hvad der står på tekst.

Men læs engang hvad der står på "Virgin" coveret:

Fanatically recorded digitally from start to finish on SONY equipment
MQA siger noget er optaget analogt. Dette bekræftes dog ikke i den linkede artikel

Digital editing by Gus Skinas
MQA siger den er mixet på analog udstyr. Dette bekræftes til gengæld i artiklen

Så det passer jo netop ikke hvad der står på coveret.

Årsagen til at pladeselskabet skriver, på eksempelvis "Who's that Girl" er optaget på analog udstyr. Er jo netop at signalet både går gennem en analog mixer og gemmes på analoge bånd. Begge dele tilfører "sus" og støj. Datidens analoge udstyr var ikke optimeret i forhold til støj, da alt jo alligevel blev udgivet på andre analoge medier. Man kan ikke gøre en optagelse på noget af det tidligste digital udstyr til en Hires optagelse (via quite dubious converters by modern standards -citat MQA)

Et eksempel på MQA's "markedsføring"

Her MQA versionen af like a virgin:


Her er hvad MQA siger er CD versionen (bemærk der ikke vises det samme tidsområde)



Her er den oprindelige 1984 version (min egen købt 1984)



Jeg kan ikke se nogen overstyring, men hvad så med remastered fra 2001. Remasters bliver ofte komprimeret (skruet op for)



Her er det altså også svært at se nogen form for overstyring.
Her går det altså igen galt for MQA og deres markedsføring.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 12131415>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu