recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Tidal HiFi i højeste kvalitet på fx. AppletTV4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Tidal HiFi i højeste kvalitet på fx. AppletTV4?

 Besvar Besvar Side  <1 131415
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 11:08
@Yahooboy

Først siger du man ikke skal tror på MQA, og nu siger du at MQA siger at Like a virgin er analog, og coveret lyver.

Hvordan like a virgin lyder på MQA vs den oprindelige cd skal jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har hørt hverken MQA eller den rene 24/192 endnu.

Så til sidst viser du to kurver, en fra 1984 cd'en og en nyere remastered fra 2001, hvad har det med MQA at gøre?

Og hvornår besvare du på mine observationer fra igår.
citat:
så har jeg brugt morgenen. I fred og ro til at sætte usb player pro, til at upsample og slå det fra flere gange. Det er en lille nævneværdig forringelse af den upsamplet i forhold til den rene 24/44.1 version. Og større forskel mellem den upsamplet version og mqa udgaven. Det var det mine øre kunne opfange.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 11:45
Er det ikke på tide at en af Jer siger "du får ret jeg får fred"? 

Hvis man skal hjælpe trådstarter, mener jeg ikke at emnet om Tidal på ATV i HiFi i højeste kvalitet på f.eks Apple TV4K er afklaret/belyst ordentligt.

Er det så her jeg skal bruge en anden afspilnings kilde?
Personligt synes jeg der er forskel på lydstyrken på ATV set i forhold til Denon Heos.

Konklusion: Er det Apple TV eller anden lydkilde man får den bedste lyd?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Er det ikke på tide at en af Jer siger "du får ret jeg får fred"? 

Hvis man skal hjælpe trådstarter, mener jeg ikke at emnet om Tidal på ATV i HiFi i højeste kvalitet på f.eks Apple TV4K er afklaret/belyst ordentligt.

Er det så her jeg skal bruge en anden afspilnings kilde?
Personligt synes jeg der er forskel på lydstyrken på ATV set i forhold til Denon Heos.

Konklusion: Er det Apple TV eller anden lydkilde man får den bedste lyd?

Godt yahooboy får det sidste ord, og jeg dropper ud af denne tråd
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 18:37
håber det er ok jeg smider et side spørgsmål i denne tråd.. 

Jeg har prøvet at tegne hifi abonnement hos tidal, jeg afspiller musik via app på PC som er koblet til min receiver (marantz sr7007) med hdmi

Hvordan får jeg det fulde udbytte ud af mit abonnement? 
Kræver det noget ekstra udstyr eller skal man indstille noget på sin PC for at få lossless kvaliteten ført videre? Syntes ikke når jeg aflæser på receiveren hvad kvaliteten er at det stemmer overens med det tidal skriver om deres master kvalitet nemlig.. 

Håber et klog hoved lige kan fortælle mig hvad der er i vejen. 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

håber det er ok jeg smider et side spørgsmål i denne tråd.. 

Jeg har prøvet at tegne hifi abonnement hos tidal, jeg afspiller musik via app på PC som er koblet til min receiver (marantz sr7007) med hdmi

Hvordan får jeg det fulde udbytte ud af mit abonnement? 
Kræver det noget ekstra udstyr eller skal man indstille noget på sin PC for at få lossless kvaliteten ført videre? Syntes ikke når jeg aflæser på receiveren hvad kvaliteten er at det stemmer overens med det tidal skriver om deres master kvalitet nemlig.. 

Håber et klog hoved lige kan fortælle mig hvad der er i vejen. 
ved ikke om deres app understøtter eksklusiv lyd indstilling. Hvis den gør det, skiftet den selv til den rette sampling rate og bit. Ellers skal du i lyd indstillinger, og sætte til 44.1 kHz og 16 bit, den kaldes også for CD kvalitet i Windows
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 20:21
Men hvis du vil have den selv skifter, og tidal ikke understøtter dette. Så hent plex app til Windows, lav en gratis plex konto, ved ikke om de en app koster lidt penge eller plex pass, også logge din tidal konto til den, for plex app kan sættes til eksklusiv
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 21:45
Jeg har plex samt plex pass. 

Hvordan fungere det derinde i? 


Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 22:14
har fundet ud af det, men jeg syntes ikke jeg kan finde noget der er master for at kontrollere at afspilning i plex virker, har dog konstateret at dit forslag om at ændre lydern i windows systemet og bruge tidal egen app har virket.. 

giver det mig så nogle problemer i forhold til film og tv? det skal siges jeg bruger denne computer som kilde for alt herhjemme. og den bruges samtidig som kilde for afspilning i biografen
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

har fundet ud af det, men jeg syntes ikke jeg kan finde noget der er master for at kontrollere at afspilning i plex virker, har dog konstateret at dit forslag om at ændre lydern i windows systemet og bruge tidal egen app har virket.. 

giver det mig så nogle problemer i forhold til film og tv? det skal siges jeg bruger denne computer som kilde for alt herhjemme. og den bruges samtidig som kilde for afspilning i biografen
Inde i plex app til windows skal du som billede viser vælge ekslusiv lyd

Ja det vil giver udfordringer med filmafspilning på pc'eren, da film i sampling på 48kHz
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2021 kl. 23:25
Vær opmærksom på at ALT warner musik er i lossy MQA 17 bit 48 kHz med 12 dB ekstra støj og dette gælder i øvrigt alt andet MQA. Warner har på seneste valgt at lægge deres katalog op i MQA-CD formatet som er et 13 bits lossy format.

Bare så Du ikke tror at Tidal (MQA) er lossless.Wink
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2021 kl. 07:24
så kører den igen - i guder Dead
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 131415
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu