recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Tidal HiFi i højeste kvalitet på fx. AppletTV4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Tidal HiFi i højeste kvalitet på fx. AppletTV4?

 Besvar Besvar Side  <1234 15>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Der er også den mulighed at du bare ikke kan høre forskel. Det er vanskeligt. Tror langt de fleste ville få problemer hvis ikke de får lov at a/b sammenligne småbidder om og og om igen.


Det er også det jeg er lidt ude i, om jeg overhovedet kan høre forskel. Wink
har din nad ikke tidal connect? For så er det klart at anbefale

Nej det mener jeg ikke. Det er en C368. Men investerer jeg i en MDC bluesound modul eller en Bluesound Node 2 så har jeg vel det jeg skal bruge for at kunne høre forskeld ihf hardware mæssigt - ikk'?



Redigeret af DanishCanadian - 20-December-2020 kl. 17:51
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:


Det er en unødig og lettere nedladende generalisering, som heller ikke er rigtig. Der er mange der ikke KAN høre forskel selvom den objektivt er der og selvom det afspilles på fornuftigt udstyr.

Man kan også spørge sig selv om den lille forskel er gør til eller fra  forhold til glæden af musikken, eller om det mest af alt er en akademisk eller filosofisk øvelse.

Jeg er enig i at det er svræt at høre forskel på 320 kpbs og Lossless cd-rip.

Det samme sker når 256 kpbs testes mod 320 kpbs, når 192 kpbs testes mod 256 kpbs og når 128kpbs testes mod 192 kpbs, men tager du en 128 kpbs mp3 og tester mod en CD, så kan du godt høre forskel

Derfor tror jeg at den lille forskel der er , selvom den er svær at høre, har en betydning for hvordan musikken opleves. Det små detaljer der frasies ved komprimering, fjerner detljer og kompleksitet fra musikken, som ikke altid lige bemærkes, men som mere eller mindre fornemmes.

Der er jo ingen tvivl om at komprimeringen fjerne noget. Eller ville vi jo være tilfredse med commodore Amiga pc-blips i 8-bit
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 Apple tv og Android tv kan ikke afspille 44,1 kHz de begge upsampler 48khz


Ok, nu er jeg med.
Tak for svar
velbekomme
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 17:56
Hifi-klubben skriver dette om Bluesound Node 2 MDC modulet. Så tænker det bare er det jeg skal have for at få den bedste lyd ud med Tidal Hifi.

"Med MDC BluOS 2i-modulet indbygget i din NAD-forstærker har du dagens mest vellydende streamingsystem lige ved hånden på din smartphone eller tablet – uden endnu et apparat i reolen. Modulet giver dig i praksis den samme funktionalitet som en Bluesound NODE2i musikstreamer, men på grund af den den ultrakorte og 100% digitale signalvej har du mulighed for at opnå endnu højere lydkvalitet end med den separate afspiller.

Streaming i luksusklassen med 24-bit. De bedste af dagens streamingtjenester – f.eks. TIDAL – giver dig musik i fuld, tabsfri CD-kvalitet, som du kan nyde fuldt ud via Bluesound. Du kan afspille det tabsfrie 24-bit MQA-lydformat, som allerede er tilgængeligt på TIDAL HiFi og derved få endnu bedre lyd end fra CD."
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Hifi-klubben skriver dette om Bluesound Node 2 MDC modulet. Så tænker det bare er det jeg skal have for at få den bedste lyd ud med Tidal Hifi.

<span style="caret-color: rgb35, 31, 32; color: rgb35, 31, 32; font-family: Roboto, sans-serif; font-size: 15px;">"Med MDC BluOS 2i-modulet indbygget i din NAD-forstærker har du dagens mest vellydende streamingsystem lige ved hånden på din smartphone eller tablet – uden endnu et apparat i reolen. Modulet giver dig i praksis den samme funktionalitet som en Bluesound NODE2i musikstreamer, men på grund af den den ultrakorte og 100% digitale signalvej har du mulighed for at opnå endnu højere lydkvalitet end med den separate afspiller.</span><br style="-sizing: border-; caret-color: rgb35, 31, 32; color: rgb35, 31, 32; font-family: Roboto, sans-serif; font-size: 15px;"><br style="-sizing: border-; caret-color: rgb35, 31, 32; color: rgb35, 31, 32; font-family: Roboto, sans-serif; font-size: 15px;"><span style="caret-color: rgb35, 31, 32; color: rgb35, 31, 32; font-family: Roboto, sans-serif; font-size: 15px;">Streaming i luksusklassen med 24-bit. </span><span style="caret-color: rgb35, 31, 32; color: rgb35, 31, 32; font-family: Roboto, sans-serif; font-size: 15px;">De bedste af dagens streamingtjenester – f.eks. TIDAL – giver dig musik i fuld, tabsfri CD-kvalitet, som du kan nyde fuldt ud via Bluesound. Du kan afspille det tabsfrie 24-bit MQA-lydformat, som allerede er tilgængeligt på TIDAL HiFi og derved få endnu bedre lyd end fra CD."</span>
hvis du skal have noget for dit hifi abonnement, så ja.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Der er også den mulighed at du bare ikke kan høre forskel. Det er vanskeligt. Tror langt de fleste ville få problemer hvis ikke de får lov at a/b sammenligne småbidder om og og om igen.


Det er også det jeg er lidt ude i, om jeg overhovedet kan høre forskel. Wink
har din nad ikke tidal connect? For så er det klart at anbefale


Nej det mener jeg ikke. Det er en C368. Men investerer jeg i en MDC bluesound modul eller en Bluesound Node 2 så har jeg vel det jeg skal bruge for at kunne høre forskeld ihf hardware mæssigt - ikk'?



glemte lige at skrive, at hvis du er til Madonna, så hires remastet albums fra 80'erne som tidal også har, lyder skønt. Hendes stemme er bare wow
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 18:31
Så blev der bestilt 2 MDC moduler til min C368. Et Bluesound og et HDMI. Lidt forsinket julegaver :)
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Der er også den mulighed at du bare ikke kan høre forskel. Det er vanskeligt. Tror langt de fleste ville få problemer hvis ikke de får lov at a/b sammenligne småbidder om og og om igen.


Det er også det jeg er lidt ude i, om jeg overhovedet kan høre forskel. Wink

Hvis du er i tvivl om DU kan hører forskel HIFI eller 320 kb 
Så rib et cd nummer i FLACK  og samme i eks 320 KB og så "blindlyt" til dem, rigtig mange mennesker kan ikke høre forskel på hifi og 320 kb, pga mange år i arbejde som måske er med støj når man bliver omkring de 45-50 år er mange faktisk halvdøve.  
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Der er også den mulighed at du bare ikke kan høre forskel. Det er vanskeligt. Tror langt de fleste ville få problemer hvis ikke de får lov at a/b sammenligne småbidder om og og om igen.


Det er også det jeg er lidt ude i, om jeg overhovedet kan høre forskel. Wink


Hvis du er i tvivl om DU kan hører forskel HIFI eller 320 kb 
Så rib et cd nummer i FLACK  og samme i eks 320 KB og så "blindlyt" til dem, rigtig mange mennesker kan ikke høre forskel på hifi og 320 kb, pga mange år i arbejde som måske er med støj når man bliver omkring de 45-50 år er mange faktisk halvdøve.  
nu som jeg skrev så spolere Apple tv lyden meget. Når det er sagt. Så er der mange der fejlagtigt tror, at bare fordi man ikke kan høre 15+kHz at så har man ingen glæde af lossloss musik.

For det handler lige så meget om at de frekvenser man kan hører, at de lyder rene.

Hvis kun har musikken som baggrund, ja så har du ret. Men hvis man sætter sig og lytter, så tager du fejl, og der snakker jeg om lysstyrke, som om man er i sammen rum som dem der spiller.

Redigeret af T-Duck - 20-December-2020 kl. 22:53
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2020 kl. 16:23
Streaming i luksusklassen med 24-bit. De bedste af dagens streamingtjenester – f.eks. TIDAL – giver dig musik i fuld, tabsfri CD-kvalitet, som du kan nyde fuldt ud via Bluesound. Du kan afspille det tabsfrie 24-bit MQA-lydformat, som allerede er tilgængeligt på TIDAL HiFi og derved få endnu bedre lyd end fra CD.

STOP - Tidal's 24 bit "tabsfri" er SVINDEL

MQA er max et 17 bit signal med 12 dB højere støj end et tabsfrit rippet CD signal.
Seneste "påfund fra MQA er 16 bit MQA som er et 13 bit signal med 12 dB højere støjniveau end CD eller sagt på en anden måde 16 bit MQA er ringere end 320 kbps MP3
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2020 kl. 16:25
De der remasterede albums -  som oprindeligt er indspilet på 14 udstyr. MQA mener så at hvis man mikser disse på en analog mikser og til sidst sampler i 24 bit så har man en "ægte" 24 bit tabsfri filDead
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2020 kl. 16:26
HUSk - Du har returret. De er købt under falske forudsætninger
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu