recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Tidal HiFi i højeste kvalitet på fx. AppletTV4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Tidal HiFi i højeste kvalitet på fx. AppletTV4?

 Besvar Besvar Side  <1 678910 15>
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 13:04
Det er klart ikke godt at sample op og/eller ned uden grund, men det er jo netop det der er pointen i det jeg skriver. Apple kører 48khz fordi det passer bedre end 44.1 til de master filer de får fra pladeselskabet, som typisk vil være 96khz (2x48) eller bedre.

Dvs, Apples boks opsampler muligvis hvis man bruger Tidal, det ved jeg ikke, men abonnerer man på Apple music, så får man aac fil der allerede er i 48.0 og som ikke skal op eller nedsamples yderligere.

Jeg blander Apple music ind i debatten for at give et prej om hvorfor Apple kører 48khz. Det er ikke for at genere folk. Det er for at kunne levere et slutprodukt der er bedre end det ville have været i 44.1. 

EDIT. Vrøvl, Sorry .. :-)




Redigeret af Mefisto - 28-December-2020 kl. 13:27
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 13:33
Slettet.

Redigeret af T-Duck - 28-December-2020 kl. 13:34
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 08:22
Hvordan kan jeg kontrollere at Tidal afspiller i HIFI kvalitet når jeg bruger Tidal app´en på Apple tv?

Jeg kan skifte og ændre streaming kvalitet på app´en på min iPad og PC, denne mulighed ser jeg ikke i Apple tv.

Det samme problem synes jeg at jeg har på HEOS app´en, der kan jeg ikke se hvilken kvalitet der afspilles? Tænk hvis nu et familie medlem har ændret på streaming kvaliteten uden man ved det?
Er der nogen der har måske har set hvor denne streaming kvalitet kan ændres på Apple tv og på HEOS?

Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Hvordan kan jeg kontrollere at Tidal afspiller i HIFI kvalitet når jeg bruger Tidal app´en på Apple tv?
Jeg kan skifte og ændre streaming kvalitet på app´en på min iPad og PC, denne mulighed ser jeg ikke i Apple tv.
Er der nogen der har måske har set hvor denne streaming kvalitet kan ændres på Apple tv og på HEOS?
På Apple TV kan du ændre lyden i Indstillinger og vælge "Stereo" og "16-bit". Og så folde hænderne og håbe på det er Hi-Fi kvalitet.
At kontrollere kvaliteten kan muligvis gøres ved at aflæse signalet fra TV'ets optiske udgang i en computer eller en forstærker.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Hvordan kan jeg kontrollere at Tidal afspiller i HIFI kvalitet når jeg bruger Tidal app´en på Apple tv?

Jeg kan skifte og ændre streaming kvalitet på app´en på min iPad og PC, denne mulighed ser jeg ikke i Apple tv.

Det samme problem synes jeg at jeg har på HEOS app´en, der kan jeg ikke se hvilken kvalitet der afspilles? Tænk hvis nu et familie medlem har ændret på streaming kvaliteten uden man ved det?
Er der nogen der har måske har set hvor denne streaming kvalitet kan ændres på Apple tv og på HEOS?

på alle streamings enheder køre tidal den fulde kvalitet enhederne kan, med det givne abonnement
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2021 kl. 23:22
[
QUOTE=LofterPalle]Den er god nok.


Du skal opgradere til HIFI membership for at få Lossless lyd:


[/QUOTE]

Lige for at ingen bliver narret af Tidal og MQA's marketing sludder.

MQA ER LOSSY
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2021 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

[
QUOTE=LofterPalle]Den er god nok.


Du skal opgradere til HIFI membership for at få Lossless lyd:





Lige for at ingen bliver narret af Tidal og MQA's marketing sludder.

MQA ER LOSSY
[/QUOTE]
undskyld mig. Jeg købte for to dage siden, Didos album fra sidste år som MQA download, for at teste MQA. Den ligger i en 24/44.1 FLAC fil der bliver foldet ud til 24/88.2 hvad lossy er der ved en FLAC fil på 24/44.1 sidst jeg tjekke var FLAC lossless

Redigeret af T-Duck - 23-Januar-2021 kl. 23:29
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2021 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Jeg vender tilbage når jeg har opgraderet min Nad med BluOS MDC modul. Og jeg har 30 dages returret i Hifi-Klubben. Jeg har også en fornemmelse af at Hi-res lyden har mere fylde. Det er den bedste måde at beskrive det på.

Mens Du gør det, så se lige denne video: https://www.youtube.com/watch?v=hf-UGPXpqJ4

Lorne Bregitzer er Professor ved University of Colorado, Denver. Han underviser i optageteknik. Han har mere end 20 credits på Discogs.  https://www.discogs.com/search/?q=Lorne+Bregitzer

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 00:37
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Lige for at ingen bliver narret af Tidal og MQA's marketing sludder.

MQA ER LOSSY


44.1Khz/16Bit-kernen er stadig lossless.
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 00:52
sidst jeg tjekke var FLAC lossless

T-Duck

Har Du ikke forstået alt der er skrevet i denne tråd?

Hvis man konverterer en MP3 i en FLAC container er den så lossless?  Nej vel. 


MQA ændrer lyden af den oprindelige indspilning
MQA har max opløsning på 17 bit 44-48 kHz (Plus 12 dB sekstra støj)
MQA uden MQA hardware er ringere end CD
MQA er DRM
MQA nægter at lade forbrugere sammenligne den samme indspilning som Hi-Res og MQA
MQA gengiver INGEN frekvenser over 24 kHz (Se masser af målinger, det er digitalt spejlet)
MQA CD er 13 bit/44 kHz (Warner har erstattet alle sine lossless 16/44 filer fra Tidal og erstattet dem med 13 bits MQA
MQA siger nu at det er perceptuelt lossless (Det sagde Frauenhofer også om MP3)
MQA bruger bits som kunne være brugt til musikinformation, til angivelse af hvor meget MQA filen skal opsamples. Dette fjerner ikke kun musik information, men forringer også signal/støjforholdet.
MQA snupper penge fra kunstnerne (Nej, MQA er ikke gratis)
MQA hindrer innovation på DAC området (og andre former for digital bearbejdning)
MQA er IKKE et arkivformat (netop fordi det er lossy)



Redigeret af yahooboy - 24-Januar-2021 kl. 01:01
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 00:57
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Lige for at ingen bliver narret af Tidal og MQA's marketing sludder.

MQA ER LOSSY
 

44.1Khz/16Bit-kernen er stadig lossless.

Ja hvis den ligger i en 24/44-48 container. Bortset fra at den indlejrede information giver et 12 dB ringere signal/støjforhold. Men så fylder filen mere end ukomprimeret 16/44)

Hvis vi taler om MQA's seneste påfund "16/44" MQA (Såvidt jeg kan se alle tidligere lossless filer  - FLAC fra PCM - som hører hjemme hos Warner) så taler vi reelt om en 13 bits fil som også lider under et ringere signalstøjforhold.

Begge ovenstående er selvfølgelig betinget af at man har betalt sin MQA skat (købt et MQA certificeret produkt) ellers ser det meget værre ud.


Redigeret af yahooboy - 24-Januar-2021 kl. 01:02
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 08:08
@Yahooboy
Du har ret at en MP3 i en FLAC er ikke lossless. No shit Sherlock.
Men hvad har det med sagen at gøre?

Du linker til en video, hvor foredragsholderen ikke vil fortælle om sinde kilder, som om nogle ville slå ham ihjel efterfølgende. Og han lyder mere som en flat eather, end en saglig journalist.

Jeg er så heldig, jeg både har en ren 24/44.1 udgave af det seneste Dido album og en mqa udgave.

Den eneste forskel er, mqa udgaven lyder lidt mere åben og levende, en den almindelige hi-res udgave, så rent lytte mæssig, kan man lave sammenlign, af sammen recording.

Så det du siger at mqa ikke tillader at lave sammenligner, er bullshit.

At sige at mqa fil på ikke mqa hardware lyder af lort. Arh, jeg har testet mqa på ikke mqa software/hardware med den den almindelige hi-res. Der var ingen hørbar forskel.
Så det er noget vås det du skriver.

Den info jeg får på dette billede er det noget løgn og latin?
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu