|
Er windows virkeligt stadig så bøvlet |
Besvar | Side <1 18192021> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Er "USB 2.0 Controller" sat til Enabled i bios?
Er "USB Storage Controller" sat til Enabled i bios? Hvad er HDD Storage Delay sat til i bios? M.v.h.
|
|||
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
USB controller er enabled. Har desværre ingen mulighed for at vælge om det skal være usb 1.1 eller 2.0 i bios, har kun mulighed for at enable eller disable.
USB Mass Storrage er enabled HHD Storage Delay er sat til 0, har prøvet rode en smule med den uden det virkede. Har prøvet mellem 0 til 5sek. Mit problem jeg fortalte om tidligere, kom igen da jeg prøvede genstarte den et par gange. Den er nu ca et minut om finde diskene og når de er fundet. Opfører de sig som 1.1, selvom jeg kører med enchanged controller i enhedshåndteringen. Det er den der skulle svare til 2.0, men igen kan jeg ikke overføre noget ved "normal" hastighed, eller streame fra diskene. Eneste mulighed er fjerne driver og installere igen, så virker det.
|
|||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|||
antilles
Super bruger Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Microsoft skal have skylden fordi det er deres styresystem der vildleder mig, ved at påstå at den ikke har en driver til en printer, der har virket fint i mange måneder. Når så jeg roder lidt rundt i menuerne for geninstallering af driver, så kommer windows pludseligt i tanke om at den da forresten allerede HAR driveren installeret og at jeg faktisk ikke behøver gøre noget. Se screenshots tidligere i tråden. Tilbage til trådens titel... "er windows virkeligt stadig så bøvlet" og det må man jo konstatere at den er - om så det er MS eller HP' "skyld" så må DE jo sætte sig ned og finde en løsning - det har de haft 20 år til og de er åbenbart ikke kommet frem til noget brugbart endnu. Jeg skal bare printe! Og så en lille afstikker - på min iPad virker det bare. Den finder printeren - HVER GANG - og jeg kan endda udskrive dobbeltsidet - noget jeg ikke har kunnet få word til på PC'en. Jeg har ganske vist ikke kigget nøje efter så knappen gemmer sig nok i det herlige ribbon - somewhere |
|||
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nåå det er bare endnu en "Apple er bedre end M$" tråd ok så forstår jeg :-D
BS
|
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg er kun delvist enig med dig. Som tidligere nævnt, så bære Microsoft ansvaret for, at have certificeret HP driveren. Men at HP laver noget bras som ikke funger skide godt sammen med Windows, det er et HP problem. For at gentage mig selv, så ryger Microsoft i et dilemma. De vil gerne have HP til at lave noget ordentligt, der virker. Den del tyder det ikke rigtig på går skide godt. Men hvis Microsoft omvendt fjerner HP fra windows, så får de problemer med forbrugerne, som gerne (trods omstændigheder) vil have HP printere. Når alt dette er sagt, så er jeg nødt til at sige, at jeg i mange år har brugt HP printere, og jeg har sgu ikke haft de store problemer med dem. Det har mest af alt drejet sig om idiotisk og unødigt software som tager alt for lang tid at installere. Når eller hvis det er gået galt, så har en geninstallation altid løst problemerne. Men det er sjældent det er gået galt, hvorfor en "gen"installation oftest er foretaget i forbindelse med opgradering af Windows, og derfor noget der er kommet helt af sig selv. Måske jeg bare opgradere windows for ofte til at opleve problemerne Hvis du vurdere at windows er noget bras til din HP printer, og du bare ikke kan få det til at virke. Så lad dog vær! Brug din Ipad, og evt. find en anden printer til din windows. Der er adskillige printere at vælge imellem, som virker for andre brugere, også fra HP
|
|||
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er også ved at være længe siden vi har haft sådan en debat
|
|||
antilles
Super bruger Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har skam ikke noget problem med at få det til at virke. Det irriterer mig bare at det skal være så ulogisk, besværligt og tidskrævende. Nu lyder jeg sku som en gammel sur banan Jeg havde bare brug for at komme af med nogle frustrationer, når man står med 2 skrigende børn på vej ud af døren, og bare lige skal have udskrevet noget. I den situation var jeg da glad for min iPad bare virkede.
|
|||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4049 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Bruger udmeldt 38
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvor ved du fra at der i ovenstående tilfælde, er tale om en MS-certificeret driver? Det kan lige så vel være en HP (ikke-MS-certificeret) driver. M.v.h.
|
|||
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Enig, det kan jeg ikke vide. Men de plejer at være det rimelig hurtigt.
|
|||
antilles
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nu skal dette jo nødigt blive en Apple vs. PC tråd, dem har vi rigeligt af Men dit eksempel er SLET ikke det samme som jeg beskriver. HVIS printeren havde virket på mac'en og HVIS der stod på printeren at den var supporteret af en mac og HVIS mac'en pludseligt præsenterede mig for en håbløst driver gen-installations process, så ja, så vil jeg være sur/skuffet over Apple. Igen: Driveren HAR virket, windows kan "se" printeren men kan IKKE selv installere driveren - selvom den har den liggende og kender til printeren. NÅr jeg så går igang med processen, så kommer windows i tanke om at den faktisk alligevel har driveren liggende og bare installerer den. Så hvorfor gjorde den ikke det i første omgang og holdt mig udenfor? Det er her hvor jeg spørger om windows virkeligt ikke kan gøre det bedre?
|
|||
Bruger udmeldt 38
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så længe vi ikke har reél indsigt i, hvad det egentlig er det problemet, så lad dog være med at skyde skylden på Microsoft! Det kan lige så vel være en elendig HP-driver, andet du har pillet ved/installeret, som har skylden for problemet, netværksfunktionaliteten som fejler o.s.v.
M.v.h.
|
|||
Besvar | Side <1 18192021> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |