recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er windows virkeligt stadig så bøvlet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er windows virkeligt stadig så bøvlet

Besvar Besvar Side  <12345 21>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 18:53
Mht personlig opsætning, hvordan man synes det skal se ud osv: jeg ved godt det er subjektivt og helt vildt fanboy-agtigt, og jeg kan ikke bakke det konkret op, men min følelse er at jeg med windows kan vælge mellem uendelige varianter af grimt, og så kan jeg forsøge at finde frem til det jeg synes er mindst grimt, mens jeg oplever at OSX som standard bare er pænt, så jeg føler ikke at behovet for personalisering er der. Og helt ærligt, når jeg ser hvad folk får klampet sammen af mærkelige brugerflader på deres Android telefoner, så foretrækker jeg altså pænt frem for personligt.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 19:00
Er der ingen der bruger Windows Let overførsel, når I får ny Windows-pc?

Så er alle indstillinger flyttet. 

Venlig hilsen
KB
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2404
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Det kan MS da ikke klandres for heller, de kan vel ikke gøre for, at du har en anden smag/præference.?

Hvor ser du at jeg klandrer dem? Jeg skriver bare at en windowsinstallation har det med at tage hele aftenen selvom selve installationsdelen er relativt hurtigt overstået..
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 00:46
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Er der ingen der bruger Windows Let overførsel, når I får ny Windows-pc?
Så er alle indstillinger flyttet. 

Jeg tror problemet er alm. brugere ikke kender den funktion eller ved hvordan den virker og avancerede brugere benytter så meget forskellig software som ikke er windows og derfor er det minimalt hvilke indstillinger de får med.

Sidst og ikke mindst får man også fjernet alt tvivl om rootkits og adware når man laver en ny installation.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 00:53
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Jeg har lidt svært ved at tage printerbrok seriøst, jeg arbejdede som tekniker inden windows kom på banen og der var printerinstallationer sådan noget med at lede efter hexkoder for fed skrift og italic i manualen og manuelt knokle det ind i de individuelle programmers opsætning.

Jeg vil give strandvasker ret - idag er det blevet super nemt at installere printere osv. hvis man slavisk følger instruktionen.

Idag skal man ikke kæmpe med LPT porten og UART indstillinger for til sidst at opdage at ens plug'n'play lydkort autonomt har overtaget IO port, DMA eller IRQ.

Skal jeg dog selv vælge udstyr, så bliver det ikke til SoHo brugeren. Der er eksempelvis for mange åndsvage printere med scanner funktioner som skal installeres på tåbelige måder, selvom de har et netstik i måsen.

Jeg vil dog anbefale at man gemmer CD'er til Canon udstyr. For de har den tåbelige vane kun at udgive opdateringer til deres udstyr. På den måde kan du ikke få en scanner til at virke, for programmet på deres website er kun en opdatering, som kræver original CD.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 02:12
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg vil dog anbefale at man gemmer CD'er til Canon udstyr. For de har den tåbelige vane kun at udgive opdateringer til deres udstyr. På den måde kan du ikke få en scanner til at virke, for programmet på deres website er kun en opdatering, som kræver original CD.

Der er du helt gal på den!
Jeg har nu haft diverse Canon skannere og printere, gennem mere end 10 år, og har aldrig oplevet at det kun er opdateringer. Det er altid fuldt installérbare driver-/programpakker man henter...

M.v.h.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 08:07
At gemme diverse CD'er, gør jeg nu også altid... Så har man altid dem, hvis noget driller. En ting, som heldigvis også har ændret sig er, at man gerne vil installere Windows i stilhed! Det ER altså trælst at høre på den "musik", som er på XP-installationen i den sekvens, hvor der skal indtastes nogle oplysninger, før man kan komme videre. Og den "musik" kan ikke fjernes eller justeres!
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 10:13
Jeg vil lige skrive en lille status på mit problem. Først og fremmest, så er printeren installeret. Det var bøvlet men lykkedes til sidst. Jeg har dog stadig problemer med en opdatering til Internet explorer 9, som ikke vil opdatere. Det er netop denne fejl jeg hæfter mig ved. Dette er en MS update til MS software i et MS OS. Derfor et MS problem, som vi ikke kan give 3. part skylden for. 

Jeg har siddet 1 time her til mogen og forsøgt at rulle installationen af diverse updates tilbage, så jeg kunne installere IE9 forfra, men lige meget hvad jeg gør, så forbliver IE9 i mit system. Jeg kan heller ikke finde den i "installerede opdateringer" eller i "tilføj/fjern programmer". Noget siger mig at installationen af IE gik galt i første omgang. Jeg er nu ved at installere windows 7 forfra - igen. Denne gang vil jeg så forsøge at lade windows installere ALLE updated inden jeg går videre med printer + egen software.

Jeg forsøgte at gå på MS hjemmeside for at downloade SP1, se lige hvilket link jeg fandt: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=5842 
HUH?! Jeg kan måske genneskue hvad jeg skal hente - men igen hvordan skal den almindelige forbruge gennemskue det. Hvorfor hedder den ikke bare Win7SP1.exe og så finder den selv ud af hvad der skal installeres? Jeg lader windows update gøre arbejder og venter - tålmodigt.

Min pointe er sådan set at jeg som bruger ikke har en levende chance for at få min win7 til at virke uden en reinstall - og desværre bekræfter det også at system gendannelse, som sædvanlig ikke kan bruges til en fis. Det kan godt være nogen har fået det til at give et godt resultat (såsom afinstallere en update der ikke virker) men jeg vil bruge Otto's logik og kalde det held.

I sidste ende mener jeg bare at MS trods alt bør kunne rydde op i sine egne fejl updates.

Hvis problemet er at jeg har installeret noget software imens windows var ved at opdatere vigtige system filer (altså jeg selv er skyld i problemet er opstået) så har MS fejlet ved at lade mig som bruger pille ved PC'en imens den installerede. Hvis der opdateres vigtige filer, mener jeg det er MS opgave at sikre det går godt - ikke mig som bruger - og slet ikke min mor eller onkel som almindelige ikke IT kyndige forbrugere
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 1120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niepe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Jeg har brugt windows siden jeg fik min første PC, og synes ellers jeg er rimelig fortrolig med systemet. Jeg kan som regel tvinge det til at virke, som jeg forventer det skal. Men tænk at det stadig skal være nødvendigt at "tvinge" windows til de mest simple ting. 

I går begyndte jeg en geninstallering af vores familie laptop, jeg havde mistanke om noget ad-ware, og ville ikke tage chancen med at forsøge at fjerne den. Vi har ikke noget voldsomt på den bærbare. Der ligger en kopi af alle billeder (spejl af photo mappe på NAS), office og dropbox - that's it. Desuden skal der forbindes en HP trådløs printer.

Jeg starter installationen, som egentligt forløber planmæssigt. Jeg var faktisk meget overrasket over at windows trods alt finder alle drivere denne gang - kudos til MS. Men så starter problemerne ellers. Printeren, tager 3 forsøg (!!!) inden den virker. Der kommer bare en besked op om at installationen er fejlet og at jeg skal kontakte leverandøren - HAHA held og lykke... Nå men tredje gang virkede det. Der er ikke noget underligt ved mit netværk så det er da fantastisk at noget så "simpelt" går galt.

Derefter går der kludder i windows opdateringerne, som tager mig 1 time at rode op i. Jeg må tilbringe en del tid på MS elendige support portal, som ved gud ikke kan bruges til meget. INdtil jeg finder et tilsyneladende "hemmeligt" program, som kan rydde op i opdateringerne og sikre at de nye bliver installeret korrekt. Altså jeg får en fejl om at installationerne ikke er installeret korrekt - hvorfor kan windows så ikke selv gøre ovenstående, når nu ms selv kender løsningen???

Vi taler om en helt ny installeret PC, alligevel tog det 3 timers arbejde at få den i luften - udover at det tog ca 6 timer at downloade og installere alle updates.

Jeg har haft den fornøjelse at være min families IT guru, og samme situation som ovenstående gentager sig gang på gang. Stort set hvergang et familie medlem får en ny PC med windows, er der altid et eller andet der ikke virker - det er enten printer, antivirus sw, office, java, et kamera, wifi eller et eller andet. Fælles er dog altid at det er ting, som bare burde virke, da det er noget som alle bruger hele tiden.

Er windows virkeligt ikke bedre??? Come on - 1½ time for at installere en PRINTER!

Og bruger du printerens USB eller ethernet forbindelse.

Hvis du kører WIFI så kan, specielt de billige, printere godt være noget crap :-( at få op at køre..

Og hvis der kun var 1 hardware producent så gik det hele nok lidt lettere.
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 1120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niepe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 10:26

Jeg forsøgte at gå på MS hjemmeside for at downloade SP1, se lige hvilket link jeg fandt: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=5842 
HUH?! Jeg kan måske genneskue hvad jeg skal hente - men igen hvordan skal den almindelige forbruge gennemskue det. Hvorfor hedder den ikke bare Win7SP1.exe og så finder den selv ud af hvad der skal installeres? Jeg lader windows update gøre arbejder og venter - tålmodigt.

Alm brugere skal installere SP1 via windows update..
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 10:30
Hvis du så samtidig havde brugt din laptops recovery disc istedet for din egen win7 cd, havde du ikke skulle bøvle med drivere.

Jeg har installeret masser af pc og har ikke haft samme problem som dig.
Install win, install drivere
Opdater win
Install antivirus
besøg ninite.com og vælg de programmer du skal bruge.
konfigurere mail, udseende og andet.
Tager max 3 timer og så er den klar igen.

Syntes det der tager længst tid er at forberede en formatering.
jeg har rodet med canon og hp netværkprintere. Canon er suverænt nemmest at få op at køre på kortest tid.
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 10:34

Jeg vil lige skrive en lille status på mit problem. Først og fremmest, så er printeren installeret. Det var bøvlet men lykkedes til sidst. Jeg har dog stadig problemer med en opdatering til Internet explorer 9, som ikke vil opdatere. Det er netop denne fejl jeg hæfter mig ved. Dette er en MS update til MS software i et MS OS. Derfor et MS problem, som vi ikke kan give 3. part skylden for. 

Dit problem kan skyldes, at du installerer en international version af Windows 7, hvor du bagefter ændrer sprog til dansk. Hvis det er tilfældet, vil Windows 7 hente den engelske version af IExplorer, og efterfølgende nægte at installere den.
Man kan vælge at hente og installere IExplorer separat: http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=23332

HVIS du gad læse hele siden - i stedet for blot at skimme filnavnene - så ville du opdage at der i bunden af dit link, står en tydelig beskrivelse af de forskellige filer:

"7601.17514.101119-1850_Update_Sp_Wave1-GRMSP1.1_DVD.iso – Dette dvd-billede indeholder enkeltstående opdateringer til alle arkitekturer.
windows6.1-KB976932-X86.exe – Dette program installerer SP1 på en 32 bit-maskine med Windows 7.
windows6.1-KB976932-X64.exe – Dette program installerer SP1 på en 64 bit-maskine med Windows 7 eller Windows Server 2008 R2.
windows6.1-KB976932-IA64.exe – Dette program installerer SP1 på en Itanium 64-bit maskine med Windows Server 2008 R2."

I sidste ende mener jeg bare at MS trods alt bør kunne rydde op i sine egne fejl updates.

Øh fejlupdates? Jeg har aldrig oplevet det, så det er nok nærmere en "Fejl40" indflydelse på installationen.  Wink

Hvis problemet er at jeg har installeret noget software imens windows var ved at opdatere vigtige system filer (altså jeg selv er skyld i problemet er opstået) så har MS fejlet ved at lade mig som bruger pille ved PC'en imens den installerede.

Der står ALTID under installationsprocessen af programmer, at man skal lade være med at foretage sig andet! Det skriver MS - og alle andre software/driver producenter tydeligt.

Mit indtryk er lidt, at du er typen som let-og-elefant, raser hen over alle skrevne tekster og advarsler - for du har jo styr på det....
Tror du ikke at det er dét der er gået galt? Wink

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 21>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu