recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med burn in på pv60
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaring med burn in på pv60

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
DanniS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 21:45

Det er måske rigtigt men hvis jeg skal køre et rense program for at der ikke skal være logoer eller andet, fordi mit tv har stået tændt i op til fem timer på den samme kanal, er det måske ikke lige mig, men det må komme an på en prøve.

[/QUOTE]

Min PV60 er begyndt at sige en rislende lyd og summe lidt, når den viser lysere billeder. Jeg skal skrue en del op for lyden for ikke at blive generet af det.

Alle de fladskærme jeg har haft hjemme, er efter en uges tid begyndt at støje ved visning af lysere billeder. Hvad kan sådan noget skyldes?

[/QUOTE]

Det lyder så ikke så godt. Leverede mit Toshiba 37" tilbage fordi det larmede og det gider jeg ikke bryde min lille hjerne med igen.  Er bange for at de indstillinger man nu selv synes er "rigtige"  hjemme hos en selv betyder at forskellige ting er så høje at tv vil larme. Er det noget de fleste pv60 har

Til top
DanniS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Er jeg helt gal på den, men betyder ovenstående ikke også, at så forsvinder teksten?

Hvad for en tekst? Han snakker om at gå ind i et andet rum hvor han ikke kan se fjernsynet, så tror du ikke han er ligeglad med hvad han kan se på skærmen?

i princippet ja

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 22:04

Er jeg helt gal på den, men betyder ovenstående ikke også, at så forsvinder teksten?

Hvad for en tekst? Han snakker om at gå ind i et andet rum hvor han ikke kan se fjernsynet, så tror du ikke han er ligeglad med hvad han kan se på skærmen?

Han nævnte også den mulighed, at man kunne falde i søvn. Selvfølgelig skal han bare huske at zoome sit tv, inden han falder i søvn.. klart!

Jeg synes det er "brænd" ærgeligt at plasma tv generelt har nogle gevaldige praktiske problemer. For der er nok ingen tvivl om, at de også har den bedste billedekvalitet. Problemet er bare, at ihvertfald for mit vedkommende, der vejer en praktisk detalje såsom genspejl over ordentlig meget. Hvad nytter det man har et tv med rigtig god billedekvalitet, hvis man ikke kan se det.
Burn-in er rent principielt utilgiveligt. Reelt set betyder det, at tvét ikke kan tåle at blive brugt, eller brugt på andre måder end lige den mest korrekt, påtrods af at der er mulighed for det. Og langt de fleste sandsynligvis slet ikke er vant til at skulle ændre adfærd på den måde.
(Jeg gad at vide om der kommer forbruger sager ud af dette på et tidspunkt. Det er ihvertfald et ømt punkt).

Til top
DanniS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 22:05
Forresten så, så jeg lige den panasonic de har på tilbud i bilka 42pa60 og selv om den har opløsning 850x440 synes jeg den stod bedre end de viewpia lcd der hang ved siden af, og synes heller ikke der lige var noget burn in der.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 22:18

Han nævnte også den mulighed, at man kunne falde i søvn. Selvfølgelig skal han bare huske at zoome sit tv, inden han falder i søvn.. klart!

Var det ikke i denne tråd, at jeg også skrev, at uheld jo kan ske? Eller var det i en anden tråd? Man kan jo også komme til at glemme at trække i håndbremsen, når man parkerer på en stejl bakke... Langt det meste burn-in viser sig dog at være slem retention og kan fjernes igen, hvis uheldet skulle være ude.

Jeg er sådan set fuldstændig ligeglad med om man vælger LCD eller plasma, men jeg skal i hvert fald nok lufte min mening hvis der bliver spurgt, og det er uden omsvøb at plasma er det bedste. Hvis man så vil have det bedste, må man leve med at skulle passe lidt på. Kan eller gider man ikke det, må man leve med ikke at have noget nær det bedste. Jeg køber på ingen måde argumentet med, at det 'ikke kan bruges i praksis'. Selvfølgelig kan det bruges i praksis! Det gør jeg og hundrevis af andre brugere her på siden! Burn-in er blæst op til noget det ikke er, og det er ikke af plasma-ejere, for de er jo de første til at fortælle, at de ingen problemer har haft med det. Så sent som i går fortalte en PV60 ejer der havde spillet racerspil i 7 timer i træk, at den lille smule retention det havde givet, var fjernet igen efter et kvarter, med et lille program hentet fra nettet. 7 timer med statisk noget som helst ville jeg ikke udsætte mit TV for, men det kan altså snildt fjernes igen! På andre sider fortælles der om 8 timers statisk pc billede, som var væk dagen efter. Kan I, jer der tilsyneladende mener at indbrænding er et uundgåeligt onde der vil overgå alle der ejer plasma TV, se hvor jeg vil hen?

Redigeret af Naiera - 14-November-2006 kl. 12:41
Til top
OveA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 22:23
Jeg Har en Pana 42" pv60  den kører konstant fra jeg kommer hjem fra job ca.kl 15.30 til jeg går i seng ca. kl 24 og det er da også sket masser af gange at jeg er faldet i søvn foran skærmen, den står mest på Discovery, men der er INGEN indbrændinger overhovedet... den står på ca. 50% på de fleste instillinger  så er du bange for at få Burn In, så køb en Pana med G9 panel og det med Burn In er bare noget man hører om fra andre  ;)
Ove Andersen
Alt kan laves Bare der er tid og penge nok...
PANASONIC 50"PX70E
PANASONIC 42"PV60E (SOLGT)
---42" er alt for lille--
SONY PS3        NICE
Til top
DanniS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 22:30
Ja jeg må jo se. Jeg kan jo altid returnere selvom man skal passe ekstra på i starten
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2006 kl. 00:27
Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

IMO larmer mit PV60 ikke mere end mit gamle CRT monster. Det larmer på en lidt anden måde, men ikke højere.

Min PV60 er begyndt at sige en rislende lyd og summe lidt, når den viser lysere billeder. Jeg skal skrue en del op for lyden for ikke at blive generet af det.

Alle de fladskærme jeg har haft hjemme, er efter en uges tid begyndt at støje ved visning af lysere billeder. Hvad kan sådan noget skyldes?

Min strømforsyning begynder også at larme hvis jeg skruer meget op for lys og kontrast. Det tyder på at du har sat det for højt. Bør stå på ca 50% eller derunder.

Sådan er mit eksemplar også indstillet.

Jeg vil senere prøve at afbryde strømmen helt fra skærmen og lade den stå i et stykke tid for at se om det hjælper. Ellers kan jeg prøve at fjerne alle de andre enheder, som i mangel på ledige stikkontakter jo er forbundet til samme stik.

Til top
Christian Otte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-November-2005
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2006 kl. 00:48

Jeg synes det er "brænd" ærgeligt at plasma tv generelt har nogle gevaldige praktiske problemer. For der er nok ingen tvivl om, at de også har den bedste billedekvalitet. Problemet er bare, at ihvertfald for mit vedkommende, der vejer en praktisk detalje såsom genspejl over ordentlig meget. Hvad nytter det man har et tv med rigtig god billedekvalitet, hvis man ikke kan se det.
Burn-in er rent principielt utilgiveligt. Reelt set betyder det, at tvét ikke kan tåle at blive brugt, eller brugt på andre måder end lige den mest korrekt, påtrods af at der er mulighed for det. Og langt de fleste sandsynligvis slet ikke er vant til at skulle ændre adfærd på den måde.
(Jeg gad at vide om der kommer forbruger sager ud af dette på et tidspunkt. Det er ihvertfald et ømt punkt).

Jeg har altså overhovedet ingen problemer med genskær på mit 427XA, selvom jeg burde have det i forhold til, hvor mine vinduer er placeret. Det er i hvert fald meget bedre end på mit gamle CRT. Indbrænding har jeg OVERHOVEDET heller ikke haft problemer med, og jeg har både spillet Xbox 360 på det med visse elementer, der forbliver på skærmen undervejs, og set film med sorte bjælker i top og bund uden at jeg bagefter har kunne se det mindste.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2006 kl. 12:05

Var det ikke i denne tråd, at jeg også skrev, at uheld jo kan ske? Eller var det i en anden tråd? Man kan jo også komme til at glemme at trække i håndbremsen, når man parkerer på en stejl bakke... Langt det meste burn-in viser sig dog at være slem retention og kan fjernes igen, hvis uheldet skulle være ude.

Det her handler ikke om at glemme, men om hvad man er vant til. Mig bekendt er der ikke nogen der er vant til lige at skulle køre et kvarters dvd film, for at få vasket noget som helst af skærmen.

Jeg køber på ingen måde argumentet med, at det 'ikke kan bruges i praksis'. Selvfølgelig kan det det! Det gør jeg og hundrevis af andre brugere her på siden!

Du læser jo ikke hvad jeg skriver. Jeg skrev "for mit vedkommende". Og når jeg skriver sådan, så er det nok fordi der er en praktisk detalje, der i mit tilfælde gør, at plasma er et problem, pga. genspejlingen. Selv i dag med mit crt er det et problem.

Kan I, jer der tilsyneladende mener at indbrænding er et uundgåeligt onde der vil overgå alle der ejer plasma TV, se hvor jeg vil hen?

Ja, jeg kan godt se hvor du vil hen, men jeg synes ikke det er korrekt at ignorere det, eller kaste det hen med, at det ikke er et problem eller ikke eksisterende. For det er i aller højeste grad eksisteren. Spørgsmålet er om det er eksisterende ved almindelig brug. Og det er det jeg læser fra jer, at det mener i ikke det er, samtidig med at i siger, at skulle det ske, så kan det måske reddes ved at "vaske" det. Btw. hvad gør folk uden en dvd?

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2006 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Christian Otte Christian Otte skrev:

Jeg har altså overhovedet ingen problemer med genskær på mit 427XA, selvom jeg burde have det i forhold til, hvor mine vinduer er placeret. Det er i hvert fald meget bedre end på mit gamle CRT. Indbrænding har jeg OVERHOVEDET heller ikke haft problemer med, og jeg har både spillet Xbox 360 på det med visse elementer, der forbliver på skærmen undervejs, og set film med sorte bjælker i top og bund uden at jeg bagefter har kunne se det mindste.

Så er du heldig.
Jeg har væsentligt størrere problemer med mit plasma mht til genskær i forhold til mit CRT.
Tøt slet ikke tænke på hvordan det bliver til sommer når solen kommer frem.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2006 kl. 12:19

Det her handler ikke om at glemme, men om hvad man er vant til. Mig bekendt er der ikke nogen der er vant til lige at skulle køre et kvarters dvd film, for at få vasket noget som helst af skærmen.

Så må man vænne sig til noget andet! I øvrigt er det ikke nødvendigt at vaske noget som helst væk fra skærmen, med mindre man misbruger den. 7-8 timers statisk noget som helst er misbrug! Det burde for søren da været klart. Jeg kan ikke forestille mig, at man absolut skal have mulighed for dét, for at kunne være tilfreds med et TV. Igen, hvis man skal kunne gøre præcis som det passer en, så må man leve med dårligere billedkvalitet, og personligt er jeg i sidste ende lidt ligeglad med hvad andre køber...

Citér  

Du læser jo ikke hvad jeg skriver. Jeg skrev "for mit vedkommende". Og når jeg skriver sådan, så er det nok fordi der er en praktisk detalje, der i mit tilfælde gør, at plasma er et problem, pga. genspejlingen. Selv i dag med mit crt er det et problem.

Jeg refererede til burn-in hvilket var emnet da du skrev, at det 'ikke kunne bruges i praksis'. Det var længe efter 'for dit vedkommende' og genspejling.

Citér

Ja, jeg kan godt se hvor du vil hen, men jeg synes ikke det er korrekt at ignorere det, eller kaste det hen med, at det ikke er et problem eller ikke eksisterende. For det er i aller højeste grad eksisteren. Spørgsmålet er om det er eksisterende ved almindelig brug. Og det er det jeg læser fra jer, at det mener i ikke det er, samtidig med at i siger, at skulle det ske, så kan det måske reddes ved at "vaske" det. Btw. hvad gør folk uden en dvd?

Jeg har aldrig ignoreret det eller på noget måde kastet det hen med, at problemet ikke er eksisterende. Hvorfor tror du jeg konstant linker til indkørsels/burn-in beskyttelses-guides på PlasmaTVbuyingguide.com og AVSForums? Hvorfor tror du jeg fortæller om f.eks. JS Screen Fix og burn-in vaskeren, som også kan hentes her fra siden?

Der er absolut ingen modsigelse i at sige, at det er et ikke-eksisterende problem ved normalt brug, samtidig med at oplyse om midler der kan hjælpe med at fjerne det, skulle uheldet være ude. Du forsikrer jo også din bil hvis du skulle komme til at køre ind i en beton-mur! Det er ikke meningen det skal ske, og det gør det heller ikke ved normalt brug, men man kan sgu da ligeså godt være klar over at der er noget man kan gøre, hvis man ved et UHELD skulle være UHELDIG f.eks. at efterlade den tændt med 8 timers statisk pc billede, som så sætter sig fast i større eller mindre grad.

Folk uden DVD-afspiller har nok ikke et plasma TV. Hvis ikke de har en DVD-afspiler kan de måske låne en. Eller købe en til 200,- for at redde et TV der kostede 15k. Lad nu være med at grave efter problemer der er ikke-eksisterende! Helt ærligt.

Redigeret af Naiera - 14-November-2006 kl. 12:41
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu