Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 24788
|
Sendt: 24-Juni-2008 kl. 20:10 |
erla skrev:
Hej Flemming - tillykke med den !
Har du prøvet at afspille en 4:3 DVD og får du grå så også kanter i siderne ?
|
kender du titlen på en disney 4:3 eller anden, så jeg lige kan prøve.
men jeg tror ikke det er et problem for mig, jeg har sat den til 16:9 full. ja ind imellem ser de lidt sjove ud, men hellere det end grå kanter.
|
Mvh Flemming Larsen
|
|
zirio
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 878
|
Sendt: 24-Juni-2008 kl. 20:14 |
Tak for de venlige ord drenge!
Flemming du må lige prøve at lave en direkte sammenlign af lydsporet på de 2 afspillere, for at se om der er forskel! Hvis du evt gider, så kan du både prøve at dekode lydsporet med 50'eren og bitstreame med 30'eren!.
|
|
erla
Guld medlem
Oprettet: 10-Maj-2007
Point: 693
|
Sendt: 24-Juni-2008 kl. 20:21 |
flemming larsen skrev:
men jeg tror ikke det er et problem for mig, jeg har sat den til 16:9 full. ja ind imellem ser de lidt sjove ud, men hellere det end grå kanter.
|
Aristocats, Robin Hood, Bambi, Askepot, Alice i eventyrland, 101 Dalmantinere, Peter Pan - står der alle 4:3 bagpå, på de eksemplarer jeg har. De eneste Disney film jeg har, der står til at være 16:9, er Junglebogen og Lady og Vagabonden.
|
|
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 24-Juni-2008 kl. 20:27 |
zirio skrev:
Flemming du må lige prøve at lave en direkte sammenlign af lydsporet på de 2 afspillere, for at se om der er forskel! Hvis du evt gider, så kan du både prøve at dekode lydsporet med 50'eren og bitstreame med 30'eren!.
|
det manglede bare.
jeg prøver at sammenligne lydende, i morgen. konen vil sku se twin peaks nu. så kan ikke lege mere med den i dag. kun se et skidegodt sd billede.
|
Mvh Flemming Larsen
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 24-Juni-2008 kl. 20:29 |
flemming larsen skrev:
zirio skrev:
|
det manglede bare.
jeg prøver at sammenligne lydende, i morgen. konen vil sku se twin peaks nu. så kan ikke lege mere med den i dag. kun se et skidegodt sd billede.
|
Ja jeg har altid tænkt på, hvor hårdt du har det Flemming
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 24-Juni-2008 kl. 20:32 |
erla skrev:
flemming larsen skrev:
|
Aristocats, Robin Hood, Bambi, Askepot, Alice i eventyrland, 101 Dalmantinere, Peter Pan - står der alle 4:3 bagpå, på de eksemplarer jeg har. De eneste Disney film jeg har, der står til at være 16:9, er Junglebogen og Lady og Vagabonden.
|
jeg har lige prøvet med sværdet i stenen og 101 dalmatinere, og jeg kan altså ikke finde den indstilling, hvor at der skulle være grå sider.
jeg har jo heller ikke haft noget på bd30.
hvad med dig, får du din i morgen?
|
Mvh Flemming Larsen
|
|
erla
Guld medlem
|
Sendt: 24-Juni-2008 kl. 20:37 |
flemming larsen skrev:
erla skrev:
flemming larsen skrev:
|
|
jeg har lige prøvet med sværdet i stenen og 101 dalmatinere, og jeg kan altså ikke finde den indstilling, hvor at der skulle være grå sider.
jeg har jo heller ikke haft noget på bd30.
hvad med dig, får du din i morgen?
|
Har du så sorte kanter i siderne ?
Eller strækker du billedet helt ud til kanten ?
Kan se i manualen, at den skal stå til 16:9 og ikke 16:9 full, for at vise 4:3 "un-stretched"...
|
|
erla
Guld medlem
|
Sendt: 24-Juni-2008 kl. 20:39 |
flemming larsen skrev:
hvad med dig, får du din i morgen? |
Min er sendt idag - men er ikke hjemme indenfor "post-tid" de næste par dage, og skal til Odense og arbejde weekenden over, så det bliver først mandag jeg kan hente den på postehuset
Til gengæld har jeg derefter 3 dage fri til at lege med den
|
|
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 24-Juni-2008 kl. 20:47 |
erla skrev:
[QUOTE=flemming larsen][QUOTE=erla][QUOTE=flemming larsen]
Har du så sorte kanter i siderne ?
Eller strækker du billedet helt ud til kanten ?
Kan se i manualen, at den skal stå til 16:9 og ikke 16:9 full, for at vise 4:3 "un-stretched"...
|
jeg har haft den i 16:9, 16:9 full og 4:3. men kan altså ikke finde en indstilling hvor der er kanter i siden.
og sidder så og ser twin peaks lige nu, den burde vel være i 4:3. der står ikke noget på kassetten. og den fylder enten det hele, eller er i 16:9 men kanter i top og bund.
|
Mvh Flemming Larsen
|
|
Michaelkj
Junior bruger
Oprettet: 11-Juni-2008
Point: 25
|
Sendt: 24-Juni-2008 kl. 20:49 |
Fik godt nok fyret den her af under den anden "lille" tråd om fælleskøbet, men vil gerne lige igen høre.
Skal jeg sætte min reciever til at dekode lyd eller skal BD50'ern gøre det. Min reciever er en Onkyo 705. Ved ikke om der er den store forskel, men helt sikkert en der ved det bedre end mig herinde. Kunne forstille mig at Onkyo var bedst til kodningen af lyden da den primært er lavet til det hvor afspilleren fokuserer meget på afspilningen af SD og BD, men self. også lyd.
Ellers må jeg også erkende at den har et kanont billede. Både BD og SD, men jeg får også de kønne grå gardiner i siden. Ser dog frem til at få nogle Blu-ray film. Indtil da går turen til blockbuster :)
På forhånd tak,
|
|
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 24-Juni-2008 kl. 20:54 |
Michaelkj skrev:
Fik godt nok fyret den her af under den anden "lille" tråd om fælleskøbet, men vil gerne lige igen høre.
Skal jeg sætte min reciever til at dekode lyd eller skal BD50'ern gøre det. Min reciever er en Onkyo 705. Ved ikke om der er den store forskel, men helt sikkert en der ved det bedre end mig herinde. Kunne forstille mig at Onkyo var bedst til kodningen af lyden da den primært er lavet til det hvor afspilleren fokuserer meget på afspilningen af SD og BD, men self. også lyd.
Ellers må jeg også erkende at den har et kanont billede. Både BD og SD, men jeg får også de kønne grå gardiner i siden. Ser dog frem til at få nogle Blu-ray film. Indtil da går turen til blockbuster :)
På forhånd tak,
|
har selv problemer med lyden.
men hvis jeg havde en forstærker, som kunne dekode lyden, tror jeg nok at jeg ville lade den gøre det.
og ja den har bare et flot billede, både sd og bd.
hvilke indstillinger har du, så der er grå gardiner? jeg kan ikke få dem.
|
Mvh Flemming Larsen
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 24-Juni-2008 kl. 21:05 |
flemming larsen skrev:
Kampus skrev:
Ellers er der jo ingen grund til at bruge BD50, da det er den der skal afkode formaterne |
POTC 3, er i pcm 5.1, det vil sige at den bare bliver dekodet i bd50, og så skriver den det bare ikke, i displayet?
det lyder godtnok ret godt, men det irriterer mig bare at der ikke står noget.
|
Nej men det er jo ikke anderledes end det er med PS3, som også laver dekodningen internt og ikke viser noget på forstærkeren
|
|