Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
plankeby
Super bruger
Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 385
|
Sendt: 24-April-2006 kl. 12:36 |
Så har jeg bestilt meg en Eltax, 2000Nkr inkl. frakt.
Blæserstøjen vil jeg forsøke å gjøre noe med, uten å bryte garantien.
Blir det for mye problem med den så ryker den tilbake, så får jeg ofre de 150 kr det koster å sende den i retur på 14 dagers angrerett.
Vet omtrent hva jeg får, har hatt Packard Bell som er identisk maskin. Har ikke hørt at Eltax har de samme problem som Packard Bell (særlig det at den går på når TV fjernbetjening brukes).
|
 |
jenseng
Ny bruger
Oprettet: 24-April-2006
Sted: Denmark
Point: 2
|
Sendt: 24-April-2006 kl. 15:32 |
sejner skrev:
Hej.
Jeg har ikke læst alt hvad der står i tråden, men iler aligevel med en kommentar.
Jeg har haft en 16 (seksten ) GB HD i min Eltax !
16GB fordi det var een jeg havde i overskud og fordi jeg godt kunne undvære den hvis der 'skete noget' Den var i forvejen formateret med WinXP. og sikkert som NTFS Da jeg satte den i Eltax'en kunne jeg ikke se noget til XP men jeg kunne optage og se det optagede på den. Da jeg tog den ud og tilbage i PC'eren kunne jeg ikke se det indspillede på PC'eren, men XP var stadig tilstede, velfungerende og tilsyneladende uberørt.
Min umiddelbare mening er at hvis man tager en simpel PC HD og sætter den i en pc som slave og formaterer den som NTFS vil den umiddelbart virke i Eltax'en. Om der er en øvre grænse ved jeg ikke men det er der nok. Om grænsen er 160 GB ved jeg heller ikke men det lyder fornuftigt.
Det var bare det !
|
Hej, det lyder interessant. Jeg har haft en 160 Gb disk ude af min Lite-on optager, og kunne læse alle vob filerne (i VR format) over på en anden harddisk. Med et dvd til avi program kunne jeg så på pc'en fremstille DivX filer. Jeg husker ikke om det var fat32, men det tror jeg. Windows XP kunne i hvert fald læse og kopiere filerne.
Med venlig hilsnen
Jens
|
 |
plankeby
Super bruger
|
Sendt: 26-April-2006 kl. 13:59 |
Eiere av Eltax DVR 555 HDD opptakere rapporterer at den har noe feil. Har selv bestilt den, og venter den hjem om få dager.
Jeg opplever at Eltax ikke svarer på mail/ har dårlig support, er det riktig?
Har noen her inne kontaktet Eltax for en ny firmware?
Syntes det er dårlig at dem ikke kan legge ut en firmware oppdatering. Får litt inntrykk av at Eltax mer går over til å bli et "bambushø" firma.
Har noen dansker prøvd å ringe dem, er det et tlf.nr. som koster ekstra å ringe (kjenner ikke til danske "spesialnummer")?
Du kan kontakte vores Eltax Service Hotline på telefon 9641 1599 mellem kl. 08.00 og 16.30 p? alle hverdage - eller på vores hjemmeside under "Support" |
Redigeret af plankeby - 26-April-2006 kl. 14:10
|
 |
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
|
Sendt: 26-April-2006 kl. 14:25 |
plankeby skrev:
Får litt inntrykk av at Eltax mer går over til å bli et "bambushø" firma. |
Det er nu mit indtryk, at det er et bamabushøfirma, men jeg kender egentlig ikke til det...
plankeby skrev:
Har noen dansker prøvd å ringe dem, er det et tlf.nr. som koster ekstra å ringe (kjenner ikke til danske "spesialnummer")?
Du kan kontakte vores Eltax Service Hotline på telefon 9641 1599 mellem kl. 08.00 og 16.30 p? alle hverdage - eller på vores hjemmeside under "Support" | |
Det er et alm. telefonnr, som ikke er overtakseret
|
mvh Christian
|
 |
plankeby
Super bruger
|
Sendt: 26-April-2006 kl. 16:12 |
Jeg klikket feil, det ble dobbel opp av innlegg......
Redigeret af plankeby - 26-Maj-2006 kl. 00:58
|
 |
plankeby
Super bruger
|
Sendt: 27-April-2006 kl. 17:12 |
Så har jeg fått min Eltax 555 inn i huset. Kan nesten ikke vente med å modifisere den litt, men bør nok vente to uker, for da er min tilbakesendingsrett over.
Den har samme problem som min tidligere Packard Bell (identisk maskin) på: Blæserstøy og forstyrrelser i TV bilde på noen kanaler.
Støy i bilde på noen TV kanaler er både i tuneren på TV og i tuneren på Eltax når Eltax er på. Jeg bruker en god scartkabel.
Særlig TV stasjonen på frekvens s-13 får mye støy fra Eltaxen !!
TELELARS skrev:
Hvis den er igang med at optage kan du trykke på venstre pil på fjrnbetjeningen og du vil kunne se optagelsen fra starten. mens den optager videre. | | | Jeg får ikke det TELELARS forteller til å virke på noen måte!?.....
Redigeret af plankeby - 30-April-2006 kl. 20:26
|
 |
plankeby
Super bruger
|
Sendt: 02-Maj-2006 kl. 14:14 |
Eltax DVR-555 sin "klon" Packard Bell EHR2080 har nå lagt ut ny firmware den. 27. april 2006 på sin web side.
Jeg tok en telefon til Eltax i Danmark for å høre om de har en ny firmware på vei, svaret: Eltax har ikke og kommer ikke til å ha noen firmware oppdatering til DVR-555 !
PB spiller av opptak på HDD i et lite vindu, Eltax viser kun et bilde.
PB sin firmware fra 27. april 2006 på Eltax hadde vært noe... 
Min Eltax har firmware Build 0050.9 loader F/W 4322 date oct 11 2005
Redigeret af plankeby - 02-Maj-2006 kl. 21:57
|
 |
Tomgun
Junior bruger
Oprettet: 16-Februar-2006
Point: 24
|
Sendt: 04-Maj-2006 kl. 13:15 |
Det er sikkert beskrevet før, men jeg har brugt en DW-R skive, og for at en af mine venner skal kunne se den på hans DVD skal skiven afsluttes (Finalize) - manualen nævner en knap, som jeg ikke kan finde "Disc Op" tror jeg det var.
Hvad er proceduren for at afslutte en DW-R skive??
Tomgun
|
Ad astra per aspera
|
 |
plankeby
Super bruger
|
Sendt: 04-Maj-2006 kl. 14:07 |
Trykk pil opp på fjernbetjening når du er i menyen til DVD-platen du har tatt opp noe på. Trykk så høyre, pil her kan du velge å "finalize"/avslutte platen, slik at den kan leses av andre DVD-spillere.
Dette spørsmål kommer ofte her inne og i andre forum 
Redigeret af plankeby - 04-Maj-2006 kl. 14:10
|
 |
Tomgun
Junior bruger
Oprettet: 16-Februar-2006
Point: 24
|
Sendt: 04-Maj-2006 kl. 14:20 |
Tak - prøver jeg når jeg kommer hjem :-)
Tomgun
|
Ad astra per aspera
|
 |
plankeby
Super bruger
|
Sendt: 08-Maj-2006 kl. 15:20 |
Min Eltax vil ikke oppdatere klokke til rett tid etter jeg har koblet den fra strømnettet. Den er satt til automatisk og kanal 1 hvor NRK 1 er. Først når jeg setter den på og holder den på kanal 1 (NRK 1) i noe tid, så stiller klokken seg.
Den vil ikke kunne ta opp noe til rett tid etter et strømtap på noen sekunder 
|
 |
plankeby
Super bruger
|
Sendt: 08-Maj-2006 kl. 23:48 |
Jeg får kun engelsk datoformat på min Eltax, selv på dansk språk, altså formatet mm/dd/åå. Jeg vil gjerne ha dato måned og år, og ikke måned, dato og år. !!
Noen tips om hvordan man kan skifte til våres datoformat, vet at PB hadde en firmwareoppdatering for dette....
Går feil datoformat som en reklamasjonsrett? Instruksjonsmanualen viser i sine bilder av menyene at det er dd/mm/åå format.
Tok en tgelefon til Eltax support i Danmark, svaret var det kan ikke gjøres noe med. PB har laget en oppdatering til sin recorder, som har samme problem.
Unnskyld meg, men Eltax sitt firma er en skam 
Redigeret af plankeby - 09-Maj-2006 kl. 08:16
|
 |