recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Eltax DVR 555
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med Eltax DVR 555

Besvar Besvar Side  <1 2324252627 34>
Forfatter
Besked
Azlan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2006 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af plankeby plankeby skrev:

Dette er 100% samme modell, bare en større HD. On den tilfeldig har en nyere firmware kan jeg ikke svare på.

Jeg kiggede lige på den i dag - den er IKKE 100% magen til! Ventilatoren på bagsiden, som har været årsag til flest "klager" er nu fjernet! Ingen huller på bagsiden til udluftning!

Til top
Stouenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2006 kl. 17:24

Oprindeligt skrevet af Azlan Azlan skrev:

Føtex har nu en Eltax DVR555 med 250G harddisk til 2.499,- Er der erfaring med om det er samme model som tidligere, bare med større disk, eller problemer med dato, støj osv. er rettet?

Købte denne i en søsterbutik til Føtex for et par måneder siden (999,-) - den støjer lidt ved opstart, men ellers har den virket 110%...

Og den snupper +R og -R optage/afspille som var den født til det...

8-) Steen

BUSH DABradio + det løse...
Til top
plankeby Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Norway
Point: 385
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2006 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Azlan Azlan skrev:

Oprindeligt skrevet af plankeby plankeby skrev:

Dette er 100% samme modell, bare en større HD. On den tilfeldig har en nyere firmware kan jeg ikke svare på.

Jeg kiggede lige på den i dag - den er IKKE 100% magen til! Ventilatoren på bagsiden, som har været årsag til flest "klager" er nu fjernet! Ingen huller på bagsiden til udluftning!

Beklager at jeg må ha svart for tidlig på dette. Hvor er så blæseren blitt av? Den må være plassert på en annen måte inne i opptakeren? Jeg vil være glad om noen kan legge ved et bilde av denne Eltax uten blæser bak.

På min 160 Gb utgave lager blæseren masse støy (ekstra mye lyd er det de første 5 -10 min). Den trenger nok å bli byttet ut mot en ny.

Den nye utgave kan også gi en ide om hvordan man kan endre de utgaver med blæser bak.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2006 kl. 08:56

Det har vært en hurtig test av Eltax (160GB) opptakeren i norske Lyd og bilde (magasin nr.8 2006).  Kort oppsummert sier bladet: De to beste opptakskvalitetene gir meget skarpe fine bilder. Avspilling: Svartnivået er mer gråere, progressiv linjefletting og kontrast i bildet er ikke på full høyde. Lyddynamikken er dårlig. Opptakeren støyer mer en ønskelig (blæser). Ikke kvalifisert som CD-spiler, men det er heller ikke ventet. Opptakeren gir høy valuta for pengene, Eltax har tenkt på det som er mest viktig og forkastet resten.

I testen er den sammenlignet med Samsung DVD-HR725

Redigeret af plankeby - 02-Oktober-2006 kl. 08:57
Til top
Jardiss Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 20:06
HEisann!  Takk for mange fine innspill og erfaringer om ELtaxen.

Har noen spm:

-Går det an å kopiere fra dvd/cd til HD (har en film i AVI-format som går over to CDer, hadde vært fint å kunne kopiere inn den ene og slippe skifte midt i filmen)

-Er det noen som har fått opptakeren til å lese DVD+ skiver som er brent på PC?  Det får ikke jeg til...
---
Eltax 555 DVD opptaker
Til top
gollum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 22:53

første lige fået smidt eltax i nakken 3-10-06 men mangler lidt oplysninger hvorfor kommer der lidt flimmer på kanal 1 DR tv ? kunne denne kanal driller. Skal lige sige har denne eltax HDV-555 HD  og så en eltax surround 5,1 kanals sæt som scart stikket fra  555 går over i derfra kører det op i mit tv. Så tidliger der var en der skrev om flimmer.

Mangler en bruks forvirring hvis en ligger inde med sådan en må man godt henvende sig.

mvh.gollum

Til top
Altair Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 23:13

hmmm min eltax starter ski op af sig selv.. ret provo syntes jeg nok..

Hvis man sætter den på standby og så zapper på tv.. Starter den pludselig op af sig selv.. nogen som har en forklaring eller løsning på hvorfor??? (og hvordan jeg afhjælper det)

Det eneste som den er sat til er Scart (fra eltax til Tv) og så Tuner kabel fra væggen og derfra op til TV.
Prøvede at tjekke Eltax's hjemmeside men kunne ik finde en pind der..

Til top
rammy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2006
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af Altair Altair skrev:

hmmm min eltax starter ski op af sig selv.. ret provo syntes jeg nok..

Hvis man sætter den på standby og så zapper på tv.. Starter den pludselig op af sig selv.. nogen som har en forklaring eller løsning på hvorfor??? (og hvordan jeg afhjælper det)

Det eneste som den er sat til er Scart (fra eltax til Tv) og så Tuner kabel fra væggen og derfra op til TV.
Prøvede at tjekke Eltax's hjemmeside men kunne ik finde en pind der..

Jeg har lige det samme problem. Jeg har ikke fundet en løsning.
Til top
gollum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 15:20

Mangler stadigvæk svar på hvorfor DVR-555 giver forstyrelser på kanal 1

DR 1  kun denne kanal der er flimmer lodret svingende striber på  har prøvet at fjerne dvd står 50 cm. under tvét

så jeg ved ikke hvorfor disse striber forekommer

Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Point: 314
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 19:27

Til Azlan. 

Der er blæser i den, den sidder der hvor der har været udluftning før, nu sidder den bare lidt inde i stedet for og køler strømforsyningen ned.

mvh Kimila

Redigeret af kimila - 08-Oktober-2006 kl. 19:32
mvh

kimila
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af gollum gollum skrev:

Mangler stadigvæk svar på hvorfor DVR-555 giver forstyrelser på kanal 1

DR 1  kun denne kanal der er flimmer lodret svingende striber på  har prøvet at fjerne dvd står 50 cm. under tvét

så jeg ved ikke hvorfor disse striber forekommer

Min Eltax gjør det samme, den lager forstyrrelser på kun en TV-stasjon (frekvens), selv når scart er koblet fra og optakeren er 60 cm fra TV. Dette er kun når opptakeren er på.... 

Øvrigt til andre over her inne: Man kan ikke overføre fra DVD til HDD, min Eltax spiller også DVD+ brent på PC fint.

Om noen åpner Eltax utgaven hvor blæser nå er mer inne i kabinettet, vil jeg være glad for et bilde.

For øvrig har min 160Gb Eltax nå mistet alle lagrede stasjoner en gang, datoen stiller av og til på år 2012 og den har tatt opp et program med stillbilde, men all lyd er korrekt. Så den ryker nok i retur på reklamasjon en dag.

Redigeret af plankeby - 09-Oktober-2006 kl. 15:05
Til top
gollum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 17:58

Stadigvæk har jeg ikke fået svar på hvorfor der kommer lodret svingende striber på kanal 1    dr1 når eltax tændes.

Har en 2005 model med blæser på bagside den støjer godt lidt evt. kom noget bubble plastic under de 4 fødder dvden står på det hjælper også lidt.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 2324252627 34>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu