Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
jungbient
Junior bruger
Oprettet: 20-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
|
Sendt: 14-December-2007 kl. 01:33 |
Hey Gutter - Jeg elsker min Eltax 555 - Det er den bedste menu og fjernbetjening på markedet - Jeg mener at have læst mig frem til personer der har samme model ikke kan få deres maskine startet op.
At den står og siger "HELLO" i displayet uden der sker noget som helst andet.
Well min 555 er begyndt at gøre det samme - Så mine udsendelser ikke bliver optaget automatisk via "TIMER" funktionen - Det er skod - Når jeg har trukket stikket op til flere gange - Så starter min eltax endelig op efter 10 - 20 - 30 minutter - Det går hurtigere når der er en dvd i drevet når maskinen skal tændes - så kan jeg høre når den booter perfekt - Når den ikke gør det roterer DVDdrevet ikke som det skal og harddisken står og klikker - Jeg ved ikke om det er Harddisken eller DVDbrænderen der booter først - Men jeg ved at DVDbrænderen sidder som master og harddisk som slave.
Hvad er det der 50 timers trick - Kan det afhjælpe at "HELLO" er det eneste der bliver indikeret når jeg tænder maskinen - eller afhjælper 50 timers tricket en helt anden problematik ?
Dette forum er bare for cool og tjekket...
Hilsen jungbient...
|
 |
plankeby
Super bruger
Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Norway
Point: 385
|
Sendt: 14-December-2007 kl. 18:39 |
Jeg mener den sjekker DVD-drevet først og deretter harddisk (?).
Prøv å la den være uten strøm i minst 50 timer, det er verdt et forsøk.
Forsøk kun å ha DVD i maskinen når du skal se DVD. Når det ikke er original DVD eller CD kan Eltax maskinen begynne å oppføre seg ustabilt.
|
 |
jungbient
Junior bruger
|
Sendt: 15-December-2007 kl. 05:06 |
Hej plankeby - 555 booter op og den tænder ikke bare som en båndoptager eller en radio - den tjekker både dvd-drev og harddisk - før der er hul igennem - jeg ved bare ikke i hvilken rækkefølge - men jeg ved at min harddisk virker - så jeg tænker der er en fejl et sted - det er jo til at få grå hår på hovedet af - :) - Når den er tændt virker den upåklageligt - bortset for adskillige fejlbrændinger - men nu overfører jeg kun på genskrivbare medier - så går det nok med en fejlbrænding i ny og næ...
Hilsen jungbient...
|
 |
tkaas
Ny bruger
Oprettet: 04-December-2005
Point: 6
|
Sendt: 16-December-2007 kl. 15:01 |
Hey
Jeg har en 80 GB Eltax 555, jeg ikke skal bruge mere. Nogen der har lyst til at overtage den for en kasse juleøl?
Den står på Frederiksberg
vh. Tommy
tommy.kaas@kaasogmulvad.dk
|
 |
tkaas
Ny bruger
Oprettet: 04-December-2005
Point: 6
|
Sendt: 16-December-2007 kl. 20:08 |
Der er heldigvis stadig efterspørgsel på en Eltax 555 - jf min foregående besked. Recorderen er afsat.
vh. Tommy
|
 |
plankeby
Super bruger
|
Sendt: 17-December-2007 kl. 21:24 |
Ja, Eltax og andre opptakere "booter opp". Alle opptakere bruker mellom 10-20 sekunder på å starte opp. Noen få modeller har mulighet for hurtigstart (som må velges i meny), da øker strømfrobruket og den går ikke 100% i standby.
Opptakere "booter opp" ved å lese fra flashminne og ikke fra harddisken som en PC.
Som jeg har nevnt andre steder her, på Eltax og andre no-name/ OEM opptakere, er harddisken den komponent som har den mest stabile kvalitet.
|
 |
jungbient
Junior bruger
|
Sendt: 18-December-2007 kl. 15:08 |
Hey plankeby - hvordan clearer jeg flash hukommelsen på eltax 555 - er det det du kalder (flashminne)...
Jungbient...
|
 |
plankeby
Super bruger
|
Sendt: 18-December-2007 kl. 15:46 |
Flash hukommelsen kan kun slettes og deretter innstalleres på nytt ved hjelp av firmware som produsenten gir ut.
Eltax ønsker ikke å gi ut eksisterende eller ny firmware til sin opptaker !!! -Noe som er meget dårlig service av Eltax DK, som har satt sitt navn på denne no-name opptakeren.
Philips, LG, Panasonic og nesten alle andre produsenter legger ut firmware på sine hjemmesider, så brukeren selv kan oppgradere sin firmware.
Nei, eltax sin support og støtte er -For dem har tilgang på ny firmware fra fabrikk, men vil ikke legge det ut til sine kunder.
Redigeret af plankeby - 18-December-2007 kl. 15:49
|
 |
__Jacob
Ny bruger
Oprettet: 21-Juli-2008
Point: 3
|
Sendt: 21-Juli-2008 kl. 12:57 |
Min eltax vil ikke længere starte.
Når den får strøm starter blæseren bagpå, og dvd og hardisk aktiveres kort som ved en normal opstart. Men så sker der ikke mere. Køleren fortsætter med at køre, men resten af maskinen er død. Intet lys i display eller rød lampe under power, intet signal til tv og ingen reaktion fra nogle af knapperne.
Jeg har forsøgt at afbryde strømmen i en uge, uden effekt. Jeg har nu købt en ny Sony 870, men jeg vil jo gerne have de optaget film ud af eltax's harddisk.
Nogle forslag???
|
 |
jungbient
Junior bruger
|
Sendt: 21-Juli-2008 kl. 20:37 |
Hey __Jacob
Jeg har oplevet samme problem som dig :(
Jeg er blevet så glad for min Eltax 555 at jeg har sendt den til rep. JA. Radio på howitzvej. De meddelte at komponenterne kunne være bedre. Vel sagtens ja - Men nu spiller den igen fint.
Som tidligere beskrevet - Den følger mig til min dødsdag :)
.................... Skøn Sommer..................
|
 |
__Jacob
Ny bruger
Oprettet: 21-Juli-2008
Point: 3
|
Sendt: 22-Juli-2008 kl. 09:29 |
Hvad måtte du betale for reperationen?
Hvorfor er du egentligt så glad for din eltax? Jeg var glad for min fordi den kostede 1.299 kr for 3 år siden i Kvickley, og det var ekstremt billigt.
Den har løst opgaven med lidt hjælp herfra siden. Eks. aut indstilling af ur skal være slået fra, pdc må ikke anvendes og nogle gange vil dvd skuffen bare ikke ud. Ting jeg kun kunne acceptere fordi den var så billig. Til min nye Sony har jeg større forventninger, og begynder den at opfører sig på samme måde, så sender jeg den tilbage til Fona hvor jeg har købt den.
|
 |
plankeby
Super bruger
|
Sendt: 07-August-2008 kl. 14:18 |
Det er i 2008 ikke lenger noen god ide å kjøpe en HHD opptaker av ukendt merke. Besparelsen i kroner er ikke lenger så stor som for 2-4 år siden.
Nå får man gode opptakere til under 2000 kr fra Philips, Sony, Pioneer m.m. Jeg ser at selv en Philips DVD/HDD recorder med 160GB (DVDR3570)selges til kr 750 (= under 700 DKR) her i Norge ! 
Til "__Jacob" du må få din HDD over i en annen Eltax, Packard Bell, Denver; Lumatron, Advent eller Philips maskin som er fra 2006 eller eldre. Da kan opptak brennes ut på DVD. En PC kan ikke lese HDD da det benyttes et spesielt formatsystem på HDD
Redigeret af plankeby - 07-August-2008 kl. 14:29
|
 |